مایکرواستراتژی به خرید بیت‌کوین ادامه می‌دهد؛ دارایی‌ها به ۹٫۴۵ میلیارد دلار رسید

اقتصاد ایران: مایکرواستراتژی همچنان به انباشت بیت کوین ادامه می‌دهد و فقط در ماه اخیر ۱٫۱۱ میلیارد دلار برای خرید این رمزارز هزینه کرده است.

مایکرواستراتژی در بازه‌ی زمانی ۶ آگوست تا ۱۲ سپتامبر (۱۶ مرداد تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۳)، حدود ۱٫۱۱ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد و اکنون دارایی‌های بیت کوین این شرکت به حدود ۹٫۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش رویترز، تأیید صندوق‌های قابل معامله‌ی بیت کوین در بورس (ETF) در ژانویه (دی و بهمن ۱۴۰۲) همراه با حمایت وال استریت و چهره‌هایی مانند ایلان ماسک باعث شد توجهات بیشتری به رمزارزها جلب شود.

تحلیلگران می‌گویند اقدام مایکرواستراتژی برای خرید بیت کوین به محافظت از ارزش دارایی‌های شرکت مذکور و افزایش جذابیت سهام آن کمک کرده است. این شرکت تمایل زیادی به همسوشدن با دارایی دیجیتال دارد.

مایکرواستراتژی در سال ۲۰۲۰ با کاهش درآمد از کسب‌وکار نرم‌افزاری خود، به خرید و نگهداری بیت کوین روی آورد و اکنون بزرگ‌ترین شرکت دارنده‌ی این رمزارز به‌شمار می‌رود. شرکت مذکور که سال ۲۰۲۳ را با ۱۹۰,۰۰۰ بیت کوین در ترازنامه‌ی مالی خود به پایان رساند، اعلام کرده بود که قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری خود را در حوزه‌ی کریپتو افزایش دهد.

مقالات مرتبط:
  • بزرگ‌ترین خروج سرمایه از بازار کریپتو در ۴ سال اخیر ثبت شد
  • آموزش CoinMarketCap؛ واجب‌تر از نان شب برای فعالان حوزه‌ی کریپتو

مایکرواستراتژی در بازه‌ی زمانی ۱۶ مرداد تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۳، حدود ۱۸,۳۰۰ بیت کوین را با میانگین قیمت تقریباً ۶۰,۴۰۸ دلار برای هر واحد از این رمزارز خریداری کرده است. براساس آمارها این شرکت و شرکت‌های تابعه آن تا تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) حدود ۲۴۴,۸۰۰ بیت کوین در اختیار دارند.

کل دارایی بیت کوین مایکرواستراتژی به ۹٫۴۵ میلیارد دلار می‌رسد، که میانگین قیمت خرید حدود ۳۸,۵۸۵ دلار برای هر بیت کوین را نشان می‌دهد. ارزش سهام مایکرواستراتژی در سال ۲۰۲۴ بیش از دو برابر شده، درحالی‌که بیت کوین تا به امروز تقریباً ۳۱ درصد افزایش یافته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ