سریال «روز خون» در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ پخش می‌شود

اقتصاد ایران: شیراز -مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان فارس گفت:سریال «روز خون» با موضوع حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در آبان ماه همزمان با سالروز این حادثه از رسانه ملی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رئوف صبح شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و عوامل سریال روز خون، با بیان اینکه ساختار نمایشی می‌تواند تأثیر بیشتری بر جامعه داشته باشد، گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد حادثه تلخ تروریستی و تکفیری حرم شاهچراغ (ع) بودیم که جمعی از هموطنان در حرم امن احمد بن موسی (ع) به شهادت رسیدند، باوجود غم ایجاد شده، این حادثه به حماسه‌ای بزرگ تبدیل شد و چهره رژیم صهیونیستی تمام دنیا بیشتر آشکار شد و رسانه ملی به پیروی از فرمان رهبر انقلاب که فرمودند «نگذارید این حادثه تروریستی به فراموشی سپرده شود» طرح سریال تلویزیونی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه سازمان صدا و سیما سریال روز خون از یک سال گذشته کار پیش تولید آن انجام و امروز شاهد مراحل تصویر برداری آن هستم و این سریال در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در آبان ماه مصادف با سالروز این حادثه تروریستی از شبکه فارس و شبکه‌های دیگر پخش خواهد شد.

مدیرکل سازمان صدا و سیما استان فارس با بیان اینکه در ساخت این سریال از قالب بازیگران بومی استفاده شده است، گفت: سعی شده در تولید این اثر از ظرفیت‌های استانی استفاده شود، در این سریال با ۱۲ نفر هنرمند غیر بومی و ۲۵ نفر از بازیگران استان فارس همکاری شد و امیدواریم با سیاست‌های دوره جدید بتوانیم از همه ظرفیت‌های استان و فعالین حوزه هنر استفاده کنیم.

رئوف افزود: برای این اثر نمایشی حدود ۶۰۰ سکانس و ۸۵ لوکیشن پیش بینی شده و با حدود ۲۰۰ هنرمند همکاری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما سرمایه گذار اصلی این پروژه است، گفت: سعی شده از نهادهای مختلفی که تمایل به همکاری و سرمایه گذاری در این پروژه را دارند استفاده شود اما تا به امروز نهاد اصلی سرمایه گذاری این پروژه صدا و سیما است.

مدیر کل صدا و سیما مرکز استان فارس به همکاری سپاه فجر فارس در این ساخت این سریال اشاره کرد و گفت: مجموعه سپاه فجر و مرکز آفرینش‌های سپاه در این موضوع اقدامات خوبی انجام دادند و علاوه بر همه محدودیت‌هایی موجود، سعی کردند در کنار تیم تولید همکاری مناسبی داشته باشند.

سریال  «روز خون» در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ پخش می‌شود

استفاده از نماهای معرف استان فارس در روز خون

مرتضی رضایی، تهیه کننده سریال روز خون در این نشست خبری گفت: ۸ ماه بر روی این طرح کار پژوهشی انجام شده و در نهایت موفق شدیم برای اولین بار از استان فارس یک طرح را در دفتر رسانه فیلمنامه ملی به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: در این سریال شاهد فعالیت‌های هفت خانواده در بستر یک قصه پلیسی به صورت همزمان هستیم که در نهایت به حادثه تروریستی گره می‌خورد.

رضایی به با اشاره لوکیشن‌های سریال اشاره کرد و افزود: لوکیشن‌های این سریال به نحوی انتخاب شده که شهر شیراز و استان فارس معرفی شود و از نماهای معرف استان در تولید این سریال استفاده شده است‌.

تهیه کننده سریال روز خون عوامل این سریال را معرفی کرد و گفت: حمید رضا همتی کارگردان، محسن دانشور، مجتبی رنجبر و قاسم عبدی تیم نویسندگان، روح الله جعفر بیگی مدیر صدا برداری، حبیب کریم زاده طراح صحنه و رحمت عبدالله زاده مدیر تولید هستند.

رضایی با بیان اینکه در ساخت این سریال مخاطبان عام را در نظر گرفتیم، افزود: با توجه به اینکه اکثر مخاطبان این سریال عموم مردم هستند ما فیلمنامه را در قالب یک داستان پیش بردیم سپس به افراد مظلوم در این حادثه پرداختیم و از تصاویری که توسط دوربین‌های مدار بسته ثبت شده بود در تیتراژ پایانی استفاده کردیم.

تهیه کننده این سریال روز خون گفت: در ساخت این سریال سازمان صدا و سیما سرمایه گذار اصلی ما است و بودجه‌ای که در این کار به ما اختصاص داده‌اند به همان میزانی است که به کارهای تک لوکیشن اختصاص داده می‌شود اما ما با همان بودجه در حال تولید این سریال پلیسی هستیم.

رضایی تصریح کرد: ما هنرمندان توانمندی در این سریال داریم که دلسوزانه در صحنه حضور پیدا کردند و اکثر آنها نرخ قراردادهایشان را حدود ۴۰ درصد کمتر از عدد اصلی به نیت شهدا این حادثه بسته‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ