چرایی خروج آمریکا از یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی

اقتصاد ایران: بررسی خروج ناوهای هواپیمابر آمریکایی از دریای سرخ و اقدامات رام الله علیه نیروهای مقاومت در کرانه باختری از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: طی روزها و هفته‌های گذشته رسانه‌های عربی به خروج ناوهای هواپیمابر آمریکایی از دریای سرخ اشاره کرده‌اند که نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات نیروهای مسلح یمن در مجبور کردن واشنگتن برای خروج از این منطقه دارد.

چرایی خروج آمریکا از یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی

روزنامه رأی الیوم در خصوص یمن نوشت: طی سه ماه گذشته شاهد خروج ناوهای هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ در سایه حملات هجومی نیروهای مسلح یمن بوده‌ایم. سه دلیل پشت این عقب نشینی ها وجود دارد؛ نخست آنکه آمریکا به قدرت صنعا در هدف قرار دادن ناوهای خود و وارد آوردن آسیب‌های جدی به آنها ایمان دارد و این مسأله می‌تواند جایگاه بین المللی آمریکا را به عنوان به اصطلاح «بزرگترین قدرت دریایی جهان» تضعیف کند. فرمانده ناو هواپیمابر آیزنهاور اذعان کرده است که کادر این ناو دچار فشارهای روانی شده و در سایه حملات موشکی یمن احساس ناامنی می‌کردند. دلیل دوم این است که مأموریت ائتلاف آمریکا برای حمایت از تل آویو در باب المندب و دریای سرخ مانند حملات مشترک با انگلیس علیه اهداف نظامی یمن شکست خورد و سوم آنکه واشنگتن به نظریه قدیمی مبنی بر حضور در نزدیکی کشورهای آفریقایی از چاد گرفته تا سودانی جنوبی بازگشته است.

مسأله زمانی برای آمریکا پیچیده‌تر می‌شود که یمن موفق شود از تحولات اخیر به نفع ایجاد پل‌های ارتباطی با روسیه و چین استفاده کند چرا که روسیه از دیرباز به دنبال حضور در دریای سرخ است.

چرایی خروج آمریکا از یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی

روزنامه القدس العربی در خصوص عملکرد رسانه‌ها در قبال تحولات غزه نوشت: زمانی که سیاست مداران بر رسانه‌های یک کشور حکم رانی کنند در زمانی که منطقه‌ای مثل نوار غزه شاهد یک فاجعه انسانی است، این رسانه‌ها دست به تحریف وقایع و انحراف افکار عمومی می‌زنند. آنها حتی به مخالفت با سیاست‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی نیز تظاهر نمی‌کنند. متأسفانه موضع گیری امت اسلامی در برابر مسأله فلسطین ضعیف و دارای تشتت است. این در حالی است که امت اسلامی لوازم و قدرت لازم برای تحقق پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی را دارد اما از این فرصت استفاده نمی‌کند.

چرایی خروج آمریکا از یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: همزمان با تشدید حملات صهیونیست‌ها علیه شمال کرانه باختری، رسانه‌های عبری زبان به شدت به نقش سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در مبارزه با گروه‌های مقاومت در این منطقه اشاره می‌کنند. طی روزهای گذشته این عناصر در محل‌های درگیری با نیروهای مقاومت مانند نابلس، طمون، قباطیه، طوباس و الفارعه دیده شده‌اند. رسانه‌های عبری زبان همچنین به طرح و نقشه تشکیلات خودگردان برای به دست گرفتن کنترل شمال کرانه باختری از جمله اردوگاه جنین و نفوذ در این منطقه اشاره کرده است.

چرایی خروج آمریکا از یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی

روزنامه سوری الثوره در خصوص فلسطین نوشت: عامی ایالون رئیس اسبق سرویس امنیتی شاباک در رژیم صهیونیستی گفته که اگر فلسطینی بود با کسانی که سرزمینش را غصب کردند بی حد و مرز مبارزه می‌کرد. دیوانه‌ای مانند نتانیاهو به دنبال ویران کردن نوار غزه و بعد از آن کرانه باختری است. وی می‌گوید: اسرائیل بعد از طوفان الاقصی فروپاشید.

چرایی خروج آمریکا از یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی

روزنامه یمنی المسیره در خصوص سفارت آمریکا نوشت: ارتباط گیری با گروه‌های سنی از ۱۵ سال تا ۵۰ سال یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سفارت آمریکا در عراق در کنار برگزاری برنامه‌های پوششی فرهنگی از سال ۲۰۰۳ تا به این لحظه است. سفارت آمریکا تلاش می‌کند از این طریق و هماهنگی با مدیران نهادهای مدنی و دین گریزان افکار عمومی را در عراق در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی به ویژه به اصطلاح آزادی زنان و آزادی دینی منحرف کند.

چرایی خروج آمریکا از یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی

روزنامه العربی الجدید در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی نزدیک به یک سال اخیر باعث شد تمام تلاش‌های تل آویو در طول ۷۶ سال گذشته برای از بین بردن انزوای بین المللی و روایت‌های دروغین مظلومیت این رژیم برای پیشبرد روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی از بین برود. با تداوم این حملات و جنایات، یک تحول تاریخی در زمینه حمایت‌های همیشگی از رژیم صهیونیستی در کشورهای حامی تل آویو به وجود آمد و این حمایت‌ها به محکومیت‌های مردمی تبدیل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ