بازسازی پایگاه نظامی اسرائیلی برای فرود هواپیماهای سنگین آمریکایی

اقتصاد ایران: ارتش آمریکا در حال ساخت تاسیسات جدید و به‌روزرسانی برخی زیرساخت‌های موجود در یک پایگاه نظامی اسرائیلی در جنوب اراضی اشغالی است که شامل ایجاد انبارها و آشیانه‌های اضافی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العربی الجدید، ارتش آمریکا در حال توسعه و به‌روزرسانی یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی است تا این پایگاه قادر به پذیرش هواپیماهای ترابری ساخت آمریکا شود که توانایی سوخت‌رسانی به جنگنده‌های نظامی در آسمان را دارند.

بر اساس اسناد قراردادهای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که توسط وبگاه «اینترسپت» فاش شده، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۷ اکتبر گذشته، ارتش آمریکا بسته تسلیحاتی چند میلیارد دلاری شامل موشک‌ها، بمب‌ها و سایر تجهیزات را به این رژِیم ارائه کرده است.

در جزئیات این پروژه، ارتش آمریکا در حال ساخت تأسیسات جدید و به‌روزرسانی برخی زیرساخت‌های موجود است که شامل ایجاد انبارها و آشیانه‌های اضافی در یک پایگاه نظامی در جنوب اراضی اشغالی می‌شود.

این پروژه بر اساس قراردادی که به سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد و ارزشی نزدیک به یک میلیارد دلار دارد، اجرا می‌شود و شرکت بوئینگ متعهد به تحویل چهار فروند هواپیمای نظامی KC-۴۶ پگاسوس به رژیم صهیونیستی تا پایان سال ۲۰۲۶ است. در برخی از گزارش‌ها از این هواپیما به عنوان ابزاری برای رژیم صهیونیستی جهت حمله به تأسیسات حساس ایران یاد شده است.

هواپیمای KC-۴۶ پگاسوس جدیدترین مدل هواپیماهای ترابری است که برای حمل تجهیزات نظامی و سوخت‌رسانی هوایی طراحی شده و توسط بوئینگ برای نیروی هوایی آمریکا به‌منظور جایگزینی هواپیماهای KC-۱۳۵ ساخته می‌شود.

این هواپیماها جایگزین هواپیماهای مسافربری بوئینگ ۷۰۷ در رژیم صهیونیستی خواهند شد که هم‌اکنون توسط ارتش این رژیم برای سوخت‌رسانی به جنگنده‌هایش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آمریکا در ماه اوت گذشته با فروش جنگنده‌ها و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار موافقت کرد. وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با فروش احتمالی جنگنده‌های F-۱۵ و تجهیزاتی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار موافقت کرده است.

بلینکن همچنین با فروش گلوله‌های تانک به ارزش ۷۷۴ میلیون دلار و خودروهای نظامی به ارزش ۵۸۳ میلیون دلار موافقت کرد.

گفتنی است؛ جنگ غزه اکنون به روز ۳۴۴ خود رسیده است، بی آنکه هیچ چشم‌اندازی برای پایان این جنگ خونین که کمتر از یک ماه به ورود آن به دومین سال خود باقی مانده، باشد.

تاکنون این جنگ بیش از ۱۳۶ هزار قربانی از جمله شهید و زخمی به‌جا گذاشته که اکثر آنها زنان و کودکان هستند و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود شده‌اند. در حالی که قحطی ناشی از این جنگ ده‌ها کودک را به کام مرگ کشانده است.

با حمایت مطلق آمریکا، رژیم صهیونیستی همچنان این جنگ را ادامه می‌دهد و درخواست‌های شورای امنیت برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود اوضاع انسانی فاجعه‌بار در غزه را نادیده می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ