طلبه‌هایی که به هیچ نیازمندی نه نمی‌گویند

اقتصاد ایران: گروه‌های جهادی با فعالیت‌های بی‌قید و شرط خود در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و محرومیت زدایی گره از کار نیازمندان واقعی باز کرده و با حل مشکلات آنها، لبخند را به صورتشان بر می‌گردانند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سهرابی، روحانی متولد سال ۱۳۶۱ است که در حوزه علمیه مشغول تحصیل بوده و از سال ۱۳۸۰ لباس روحانیّت به تن کرده است.

وی از سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های جهادی خود تحت عنوان «گروه جهادی شهدای چنار» را شروع کرده و پس از آن، «گروه جهادی مبلغین دیار سیدجمال» پس از انحلال گروه چنار تشکیل شد و در کارهای تبلیغات اسلامی نقش ویژه‌ای داشت. این گروه تاکنون هم به فعالیت مشغول هستند و به امور عمرانی، تبلیغاتی و درمانی می‌پردازند.

آن‌ها کارهای درمانی مربوط به افرادی که از استطاعت هزینه درمان برخوردار نیستند را با مشارکت اعضا و جمع‌آوری هزینه‌های بین یک تا سه میلیون پرداخت می‌کنند؛ همچنین با همکاری برخی ارگان‌ها مانند هلال‌احمر، بنیاد علوی و کمیته امداد حضرت امام، کارهای مربوط به ساخت و ساز خانه‌های نیمه ساخت افراد محروم را که استطاعت انجام این کار را ندارند به اتمام می‌رسانند.

تهیه، تدارک و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر اقداماتی است که هم با کمک خیّرین و هم با همکاری تمام بچه‌های گروه انجام می‌شود؛ همچنین از سال ۱۳۹۵ وارد بحث اشتغال شده و در زمینه‌های کشت انواع زعفران، خشکبار، بسته‌بندی محصولات و.. اشتغال ایجاد کرده‌اند.

تأمین هزینه ۱۵۰ میلیونی جراحی کودک یک و نیم‌ساله

سهرابی فعالیت‌های مرکز نیکوکاری و گروه‌جهادی خود را به چندین حوزه تقسیم کرده است. افرادی که وارد دفتر مؤسسه نیکوکاری آنان می‌شوند، از طیف‌های مختلفی هستند که هر کدام مشغله و مشکلات خاص خود را دارند؛ از این رو آن‌ها موظفند. آنان سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است در هر زمینه‌ای کمک حال این افراد باشند.

پرداخت و ثبت بیمه تأمین اجتماعی، اعطای تسهیلات به افراد نیازمند و علی‌الخصوص خانواده‌های مستحق و افراد معتادی که ترک کرده‌اند، تأمین مسکن، جهیزیه و غیره به نیازمندانی که گرفتارند و گره در زندگی دارند، با شناسایی آنان صورت می‌گیرد و سعی می‌کنند به افراد مراجعه‌کننده تا حد امکان کمک کرده و کار آن‌ها را درست کنند.

افرادی با بیماری‌های خاص از شهرستان‌های دیگر می‌آمدند که توسط دوستان در سایر مناطق کشور معرفی می‌شدند و این افراد به دلیل ضعف مالی، موفق به عمل جراحی نشده‌اند و این اقدام با تأمین مالی به واسطه این مرکز نیکوکاری انجام می‌شد. به‌نحوی که یک بار کودکی یک و نیم ساله با بیماری مواجه بود و هزینه عمل مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون به این کودک اختصاص یافته و سلامتی به این کودک اعطا شد تا در بحث‌های درمانی نیز، کارهای مؤثری انجام داده باشند.

این گروه جهادی با مشارکت بنیاد علوی، در حال حاضر وام‌هایی به افرادی که شناسایی و معرفی می‌شوند، اعطا می‌کند تا گره از کار این افراد باز شود؛ همچنین در حال راه‌اندازی صندوق مخصوص برای مرکز نیکوکاری هستند تا بتوانند با جذب خیرین و مشارکت یکدیگر، افراد مستحق را یاری دهند.

همه روزه ده نفر به طور همزمان در این مرکز نیکوکاری فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن، چندین نفر از اعضا نیز در سه روستای محروم اطراف همدان مشغول فعالیت هستند تا با کمک هم، مشکلات را برطرف کرده و نقش خود را به عنوان عضوی از گروه‌جهادی در قبال مردم را ایفا کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ