مسکو تحریم‌های آمریکا علیه راشاتودی را «وضعیت فوق‌العاده» خواند

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روس را «وضعیت فوق‌العاده» توصیف کرد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه رسانه‌ها و خبرنگاران روس، «وضعیت فوق‌العاده» است.

زاخارووا در واکنش به تحریم جدید آمریکا علیه شبکه تلویزیونی «راشاتودی» گفت: امروز شرایط فوق‌العاده است. دیروز خبرنگاران روس در آمریکا هدف اقدام خصمانه قرار گرفتند. آنها هم به عنوان شرکت (رسانه‌ای) و هم در قامت یک شخص حقیقی، حمله حمله اطلاعاتی-تروریستی واقع شدند.

وی تحریم‌های آمریکا را «حمله به آزادی بیان» خواند و تاکید کرد: علاوه بر بیانیه‌های سیاسی ددمنشانه و کاملاً غیرقابل توجیه که واشنگتن دیروز علیه این رسانه (راشاتودی) صادر کرد، به موازات آن تجاوز فیزیکی نیز علیه خبرنگاران صورت گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد که این کشور علیه سه شرکت رسانه‌ای و دو فرد به دلیل آنچه دروغ‌پراکنی به نفع روسیه خوانده است، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز از اتخاذ تدابیر علیه این شبکه خبری و همچنین مارگاریتا سیمونیان، سردبیر ارشد این شبکه خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که کارکنان شبکه خبری راشاتودی با دستگاه اطلاعاتی روسیه در زمینه‌های اطلاعاتی و نظامی همکاری دارد. وی ادعا کرد که آمریکا پس از حصول اطمینان از مداخله پنج شرکت روسی در انتخابات پیش روی آمریکا، این شرکت‌ها را در فهرست تحریمی خود قرار داده است. بلینکن در ادامه از کرملین خواست تا اسامی کارکنان رسانه‌های روس از جمله راشاتودی را به وزارت خارجه آمریکا ارسال کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ