آئین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان فارس برگزار شد

اقتصاد ایران: شیراز- آئین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ، اساتید و مدرسین حوزه های علمیه فارس در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان فارس صبح شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و جمعی از اساتید و مدرسین حوزه‌های علمیه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

در این مراسم آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه خداوند را شاکریم که توفیق خدمت به دین را به همه ما عنایت کرده است، گفت: وظیفه طلاب سربازی دین و امام زمان (عج) است که این برای ما مایه افتخار و شرف است.

امام جمعه شیراز با اشاره به این موضوع که حوزویان باید سه کار در راه امام زمان (عج) انجام دهند، ادامه داد: مهمترین وظیفه حوزه معرفت داشتن به امام زمان (عج) و معرفی آن حضرت به جامعه است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه اطاعت و فرمان برداری اصل مهم دیگری است که طلاب می‌بایست نسبت به از امام زمان (عج) داشته باشیم، افزود: دشمن تلاش می‌کند که این اطاعت و هواداری حجت خدا را از بین ببرد، ممکن است امام شناس باشیم و فرمانبری هم کنیم اما هواداری نکنیم، که این یکی از معانی هواداری ولایت است که باید در این راه ثابت قدم گام بر داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه علمیه دارای سه شاخص علم، تقوا و بصیرت است، گفت: در طول تاریخ، حوزه علمیه بر پیشانی مذهب تشیع می‌درخشد و همیشه تحولاتی که در جهان رخ می‌داد مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ