ترامپ: سهام شرکت رسانه‌ای خود را نمی‌فروشم

اقتصاد ایران: دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، اعلام کرد که سهام شرکت رسانه‌ای خود را نمی‌فروشد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، اعلام کرد که سهام شرکت رسانه ای خود را که پلتفرم شبکه اجتماعی تروث سوشیال است، نمی فروشد.

ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرد که محدودیت های اعمال شده برای فروش سهام این شرکت طی چند روز آینده پایان می یابد و ارزش سهام آن بالا می رود.

سهام گروه تکنولوژی و رسانه‌ای ترامپ پس از اظهارات وی، پیش از تعطیلی با افزایش 12 درصدی در روز، به میزان 30 درصد افزایش یافت.  

دونالد ترامپ سهامدار 75 درصد این شرکت رسانه‌ای است که پس از مناظره تلویزیونی اخیر وی با کامالا هریس، سهام این شرکت در هفته جاری دچار سقوط شدیدی شد.

جهش اخیر در سهام این شرکت پس از هفته ها افت یکنواخت در آستانه موعد زمانی مهم  در ماه جاری در مورد صدور اجازه فروش سهام برای ترامپ و دیگر سهامداران شرکت، رخ داد.

ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز در این باره گفت: نه، من نمی فروشم. من سهام خود را واگذار نمی کنم. من آن را دوست دارم و فکر می کنم عالی است.

ارزش شناور شرکت رسانه ای ترامپ در ماه مارس سال جاری، به حدود 10 میلیارد دلار می رسید. سهام این شرکت در بین معامله کنندگان خرد بسیار مشهور است و به عنوان یک شرط بندی گمانی برای تضمین شانس پیروزی ترامپ در انتخابات سال جاری، قلمداد می شود.   

با این حال، از آن زمان، این شرکت بخش زیادی از ارزش سهام خود را از دست داد. اما این روند کاهشی در هفته های اخیر و پس از کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و کاهش پیشتازی ترامپ در نظرسنجی ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر شدت گرفت.

بر این اساس، اگر قیمت سهام برای هر 20 روز معالاتی که از 22 اوت شروع شده است، به میزان 12 دلار یا بیشتر باقی بماند، سپس ترامپ برای فروش سهام خود که از 20 سپتامبر آغاز می شود، آزاد خواهد بود. در غیر این صورت، او امکان فروش سهام از تاریخ 26 سپتامبر را خواهد داشت.

این در حالی است که نخستین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، 10 سپتامبر در شهر فیلادلفیا و به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شد. این دو نامزد برای نخستین بار در مقابل هم قرار گرفتند تا رأی‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب یکی از این دو در انتخابات پنجم نوامبر (15 آبان) قانع شوند.

دو طرف در این مناظره درباره موضوعات اقتصادی، مسائل مربوط به مهاجرت و حق سقط جنین برای زنان، جنگ های غزه و اوکراین و دیگر تحولات خاورمیانه و نیز مسائل روز و مهم مورد توجه داخلی مردم آمریکا از جمله امنیت داخلی آمریکا و التزام به قانون، و پرونده های حقوقی ترامپ، به مناظره پرداختند.

در همین حال، حزب جمهوری خواه پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، ترامپ را «برنده مشخص» مناظره با هریس خواند.

جو بایدن نیز پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار کرد که احساس می‌کند کامالا هریس «با اختلاف» برنده این مناظره بوده است. هریس در مناظره ثابت کرد بهترین گزینه برای رهبری مردم آمریکاست. ما به عقب برنمی‌گردیم.

در همین حال، سخنگوی کمپین کامالا هریس پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی خواستار آن شد که مناظره دوم بین دو نامزد، در ماه اکتبر برگزار شود اما ترامپ اعلام کرد که حاضر به برگزاری مناظره دیگری نیست.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها که توسط نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، در هفته های پایانی منتهی به انتخابات 5 نوامبر، در رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس این نظرسنجی ترامپ با 48 درصد در مقابل هریس با 47 درصد تنها با یک درصد اختلاف پیشتاز است. نتیجه‌ای که می تواند به معنای پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی باشد. اما این اختلاف در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ