برگزاری همایش وحدت نماد همدلی در کردستان

اقتصاد ایران: سنندج_معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همایش «وحدت نماد همدلی» با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان و مسوولان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایل‌بیگی پیش از ظهر شنبه به مناسبت هفته وحدت در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: تعلیمات حضرت نبی اکرم برای زندگی آرمانی بشریت درس بزرگی است.

وی افزود: استثمار و پلیدی ملل مختلف نشأت گرفته از شجره ناپاک ظلم است و دین مبین اسلام به فرمان الهی و حکم الهی برای صلاح بشریت است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: در مناطق ما برگزاری جشن‌های وحدت و ماه ربیع کمی کمرنگ شده و این برعکس سایر ملل است که امیدواریم به پشتوانه چندین صده جشن در قدیم الایام مجدداً رونق بگیرد.

ایل‌بیگی تصریح کرد: مراسم و همایش و جشن‌های متعدد و مناسب در مدارس و مساجد ما برگزار خواهد شد که روز دوشنبه با حضور چند شهرستان در سنندج این همایش برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش «وحدت نماد همدلی» در مرکز بزرگ و با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها و مسؤولان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: روز سه شنبه در سقز و بانه و در شهر مریوان و سروآباد هم همین همایش در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

ایل‌بیگی تصریح کرد: همچنین مبلغان تبلیغی را در استان داریم که با توجه به ضرورت توجه به شعار سال در سلسله مراسمات و برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: نیاز امروز ما توجه جامعه به فلسطین و موضوع غزه است که سال‌ها زیر تهاجم و یوغ جنگ بوده و حتی به مراتب صحنه‌های بدتر از جنگ جهانی دوم و وحشی گری‌های که حتی در جنگ هم وجود نداشته را دیده است.

رسالت همه روحانیون و اهل رسانه انعکاس موضوع فلسطین و غزه است

ایل‌بیگی گفت: امروز رسالت همه ما روحانی و اهل رسانه انعکاس این موضوعات و تحلیلی و روشنگری در مورد آن است تا ذهن همه جهان را از این ظلم آگاه کنیم‌.

وی عنوان کرد: سرکشی از روحانیون شاهد و ایثارگر، برگزاری یادواره شهدا با حضور ائمه جمعه شاخص، کارگاه دانش افزایی و توانمندسازی برای بخشیدن روح معنویت و بی نیاز کردن جامعه از نیاز و مباحث دینی و مذهبی، آموزش روحانیون باتجربه، آموزش به روحانیون ضمن خدمت، برپایی کارگاه‌های با هدف جریان شناسی و گفتن فرقه‌ها و تبیین سبک زندگی، مجموعه محفل انس با قرآن و سایر برنامه‌های جانبی داریم.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: در ۲ هزار نقطه از شهر و روستاهای استان کردستان هر هفته نماز جمعه برگزار می‌شود.

لزوم توجه به موضوع غزه/برگزاری همایش وحدت نماد همدلی در کردستان

برپایی نماز جمعه در ۲ هزار نقطه کردستان

ایل‌بیگی ادامه داد: در ۲ هزار نقطه کردستان طبق نظر اهل سنت که اگر جای ۴۰ مرد باشند نماز جمعه بر آنها واجب عین است و نماز جمعه برپا می‌شود.

ایل‌بیگی یادآور شد: در استان کردستان حتی در روستاهای با تعداد ۵۰ خانوار و حتی کمتر هم با درخواست مردم نماز جمعه برپا می‌شود.

وی گفت: در برخی نقاط استان که ۳۰ نفر واجب نماز جمعه هست و امام هم ندارند هر هفته به شهر آمده و با اصرار خود امام برای نماز جمعه به روستا می‌برند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: در زمانی که گروهک‌ها در منطقه حضور داشتند امامان جماعت به جاهای دیگ نقل مکان کردند و از همین رو برخی نقاط امام مقیم ندارد اما همچنان فرهنگ مردم ایجاب می‌کند نماز جمعه را به جا آوردند.

ایل‌بیگی افزود: پیشینه علمی کردستان زیاد بوده و مهد شخصیت‌های بزرگ بوده اما اینکه دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری برای علمای استان اختصاص یابد کار دشواری است.

حضور ۲۵ شخصیت حوزوی و دانشگاهی از کردستان در کنفرانس وحدت اسلامی

وی به برگزاری سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ۲۴ تا ۳۱ شهریورماه با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تأکید بر مسألۀ فلسطین» خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور ۲۵ نفر از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در کنفرانس بین‌المللی وحدت که دیدار با مقام معظم رهبری است، تعداد ۲۵ فرهیخته از زنان و مردان استان به این دیدار عزیمت می‌کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: مصلای مریوان هم روند ساخت آن ادامه دارد که امیدواریم با کمک خیرین و پشتیبانی آنها ساخت آنکه دغدغه مردم است به اتمام برسد چرا که حکومت فقط پشتیبان نظارتی دارد و تنها متولی در امر ساخت مساجد و مصلاها نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ