پروژه مهر نماد مدیریت کار آمد در نظام تعلیم و تربیت است

اقتصاد ایران: سنندج-رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: پروژه مهر نمادی از مدیریت کار آمد در نظام تعلیم و تربیت عنوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی صبح شنبه در گردهمایی آموزشی-توجیهی پروژه مهر مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش که در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی به عنوان تخصصی‌ترین بخش آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی افزود: در این بخش علاوه بر آموزش، پرورش و تربیت کودکان استثنایی توانبخشی آنان هم پوشش پیدا می‌کند.

محمدی به هدف اصلی نهاد آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی و مهم آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه لازم است تا کودکان با هر استعداد، توانایی و محدودیتی که دارند، بتوانند از آموزش بهره مند شوند.

محمدی تاکید کرد: آنچه که مهم است این است که دانش آموزان استثنایی هم نیازها وهم نحوه برآورده کردن نیازهایشان ویژه است.

وی با تاکید بر اینکه مستحق‌ترین قشر خدمتی و ذی‌حق ترین افراد مشمول آموزش، دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌باشند عنوان کرد: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه فرصتی مغتنم و توفیق الهی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در ادامه تاکید کرد: تمهیدات پروژه مهر ۱۴۰۳، بررسی مؤلفه‌های اصلی و دخیل در بازگشایی است.

دریافت خدمات به ۱۰ گروه با نیازهای ویژه

محمدی در ادامه گفت: تعداد ۱۰ گروه دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، چند معلولیتی، دارای اختلالات جسمی-حرکتی، اتیسم، بیش فعالی و دارای آسیب گفتاری و زبان از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی را دریافت می‌کنند.

وی به اهمیت توجه به کودکان استثنایی اشاره کرد و بیان داشت داشت: کودکان استثنایی دارای تفاوت زیادی با سایر کودکان هستند و مسئولیت‌های متفاوتی را دارند و در واقع سخن از رفع موانع و هموار کردن طریق رشد و شکوفایی آنهاست.

وی با اشاره به قانون تشکیل آموزش و پرورش استثنایی در روز ۲۱ آذر سال ۱۳۶۹ عنوان کرد: بر اساس این قانون طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توان بخشی، تغییر و اصلاح مداوم نظام آموزشی، آموزش و پرورش گروه‌های مختلف کودکان و دانش آموزان استثنایی و کمک به پیشگیری از بروز ناتوانی‌های جسمی و ذهنی از جمله اهداف آموزش و پرورش استثنایی می‌باشد.

جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان خبر داد و ابراز داشت: همچنین مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان اعتبار جهت اعزام دانش آموزان به مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات توانبخشی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: استخدام ۱۹ نفر مربی امور آموزش معلولین، جذب ۱۱ نفر دانش آموخته مراکز تربیت معلم، برگزار ی دوره توانمند سازی برای ۵۰۰ نفر از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان، کسب ۲۰ رتبه ورزشی و۱۲ رتبه فرهنگی هنری در مسابقات کشوری دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور را از اهم اقدامات و دستاوردهای آموزش و پرورش استثنایی استان در تابستان جاری عنوان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ