افتتاح ۴۳ فضای آموزشی و فرهنگی در خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۴۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۱۲ کلاس درس در سال تحصیلی جدید با حضور وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد رخسار پور گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که این عدد در شهرستان بیرجند در پایین‌ترین سطح خود یعنی ۴.۵ مترمربع است.

وی افزود: از سال گذشته شروع به احداث مدارس در شهرستان بیرجند کردیم چرا که طبق دستور کشوری سرانه فضای آموزشی در هیچ شهرستانی نباید از ۶.۱ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز کمتر باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۶ مدرسه دو شیفته در شهرستان بیرجند داریم که این نشان دهنده کمبود فضای آموزشی است.

رخسار پور ادامه داد: یکی از عوامل دخیل در آن خشکسالی‌های اخیر و مهاجرت مردم از روستاها به بیرجند و یکی از دلیل‌های دیگر آن این است که در استان خیر بومی نداریم و از آنجایی که مشارکت‌ها اندک بوده خیرها را به سمت احداث مدارس یک و دو کلاسه در روستاها هدایت می‌کردند.

وی گفت: یک خیر سال گذشته کار ساخت ۵ مدرسه را که ۳ مورد آن ۶ کلاسه و ۲ مورد آن ۱۲ کلاسه است شروع کرد و برای مهر امسال ۲ مدرسه ۶ کلاسه در حاجی آباد بیرجند افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: ۸۰ درصد خیرین در استان غیر بومی هستند و اعتبارات برای احداث مدرسه به ۳ صورت دولتی ملی، دولتی استانی و اعتبارات خیرین است که خیرین پارسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس هزینه کردند.

رخسار پور یادآور شد: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار استانی به ما دادند که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن را رنگ خریدیم، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر میز و صندلی مدارس هزینه کردیم و ۱۴ میلیارد تومان دیگر را برای تعمیرات مدارس گذاشتیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ