مشارکت مردمی و آموزش شهروندی، صدر برنامه‌ فرهنگسراها باشد

اقتصاد ایران: همدان ـ رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: مشارکت مردمی و آموزش شهروندی در صدر برنامه‌ فرهنگسراهای شهرداری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از ارائه آموزش‌های شهروندی به عنوان یکی از وظایف ذاتی شهرداری به ویژه در فرهنگسراها نباید غفلت شود، گفت: مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید نمود بیشتری داشته باشد، هرچه این امر را بیشتر توسعه و تعمیق دهیم اثرگذاری برنامه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

علی رضایی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با موضوع گزارش برنامه‌های اجرایی شهرداری در چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بررسی وضعیت فرهنگسراها، اظهار کرد: یاد فرماندهان، امیران و هشت هزار شهید استان و جوانانی که در سخت‌ترین شرایط جامعه با تأسی به امام حسین (ع)، جهاد کرده و در مناطق پر خطر حضور یافته و جان خود را فدای عزت و آزادی کشور کردند، گرامی می‌داریم.

وی جبهه مقاومت را در مقطع کنونی یکی از دستاوردهای مقاومت برشمرد و گفت: امید است که مقاومت، زمینه‌ساز سقوط رژیم صهیونیستی و ظهور شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: هفته دفاع مقدس بزرگداشت ایثار و حماسه تمام ملت در دفع تجاوز استکبار به سرکردگی صدام است و بیان تاریخ هشت سال دفاع مقدس و تبیین عظمت آن در افکار عمومی بسیار خوب و ضروری است.

رضایی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس حول محور برنامه‌های متمرکز نیروهای مسلح برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: با توجه به این مهم میدان‌داری شهرداری در این خصوص کمی سخت است اما باید حول محور عناوین ابلاغ شده برنامه‌هایی با امکان اجرای آنها با مشارکت سایر دستگاه‌ها، پیش‌بینی کند.

وی خواستار برگزاری سلسله نشست‌هایی در فرهنگسراها با موضوع دفاع مقدس در این هفته شد و تصریح کرد: شهرداری طی این هفته علاوه بر مشارکت با سایر سازمان‌ها در برگزاری برنامه‌ها خود برگزار کننده بزرگداشت هفته با مشارکت تشکل‌های مردمی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در بحث فرهنگسراها نیز برنامه‌های اجرا شده در این اماکن در تابستان قابل تقدیر است.

رضایی با تأکید بر اینکه در هر برهه و مقطعی، از ارائه آموزش‌های شهروندی به عنوان یکی از وظایف ذاتی شهرداری نباید غفلت شود و باید در صدر برنامه‌های فرهنگسراهای شهرداری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار همه اقدامات و خدمات این مهم نیز باید در برنامه‌های فرهنگسراها دنبال شود.

وی به اردوی یک روزه مقاومت به عنوان یکی از برنامه‌های مؤثر دنبال شده در فرهنگسراها اشاره کرد و یادآور شد: این اردو به ویژه برای قشر نوجوان بسیار جذاب و اثرگذار است و می‌توان در این اردوها ملاحظات فرهنگی و آموزش شهروندی نیز تعریف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: برگزاری اردوهای یک روزه در محلات همچون اردوی مقاومت باید تقویت شود و این ظرفیت بزرگ به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

رضایی پس از ارائه گزارش مسئولان فرهنگسراها و بیان مشکلات و درخواست‌ها، گفت: بخشی از این مشکلات به حوزه مدیریت شهری باز می‌گردد و هر چه دغدغه و نگاه شهردار به حوزه فرهنگی و اجتماعی قوی‌تر و غنی‌تر باشد، این رویکرد با قدرت و حساسیت بیشتری در برنامه‌های فرهنگسراها نمود خواهد یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان افزود: فرهنگسراها روبه تعالی و رشد هستند و همه باید در حوزه وظایف خود تلاش کنیم تا موفق باشند.

رضایی با تأکید بر اینکه برنامه‌های دنبال شده در فرهنگسراها باید معطوف به هدف باشند، تصریح کرد: باید از اجرای برنامه‌ها دستاوردهایی حاصل شود و به منظور بررسی این مهم ارزیابی لازم است چرا که در صورت عدم دریافت بازخوردها اصلاح و جبران نقص ممکن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید نمود بیشتری داشته باشد، ادامه داد: هرچه این امر را بیشتر توسعه و تعمیق دهیم و از مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها استفاده شود اثرگذاری برنامه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ