اخترشناسان حباب‌های گازی به اندازه ۷۵ خورشید کشف کردند

اقتصاد ایران: اخترشناسان با مشاهده حباب‌های گازی عظیمی که یک ستاره را فرا گرفته‌اند، به کشفی شگفت‌انگیز دست یافتند. این حباب‌ها که ۷۵ برابر بزرگ‌تر از خورشید هستند، اطلاعات ارزشمندی در مورد فرآیندهای داخلی ستارگان و تکامل آن‌ها ارائه می‌دهند.

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ ALMA موفق شدند برای نخستین بار تصاویری با جزئیات بالا از سطح حباب‌دار یک ستاره به نام R Doradus ثبت کنند. این تصاویر نشان می‌دهند که حباب‌های غول‌پیکر گازی با اندازه 75 برابر خورشید، روی سطح این ستاره در حال حرکت و فرو رفتن هستند. این کشف جدید، بینش بی‌نظیری را در مورد فرآیندهای همرفتی ستاره‌ای و تکامل ستارگان ارائه می‌دهد.

همرفت ستاره‌ای فرآیندی است که در آن انرژی از هسته داغ ستاره به سطح آن منتقل می‌شود. این فرآیند نقش مهمی در توزیع عناصر سنگین در ستاره و همچنین در شکل‌گیری بادهای ستاره‌ای دارد که مواد را به فضا پرتاب می‌کنند.

R Doradus یک ستاره غول قرمز است که در فاصله 180 سال نوری از زمین قرار دارد. اندازه بزرگ و نزدیکی این ستاره به زمین، آن را به یک هدف ایده‌آل برای مطالعه تبدیل کرده است. با توجه به شباهت جرمی این ستاره به خورشید، دانشمندان معتقدند که R Doradus تصویری از آینده خورشید ما را نشان می‌دهد.

این مشاهدات به اخترشناسان کمک می‌کند تا فرآیندهای همرفتی در ستارگان را بهتر درک کنند و به این ترتیب، به مدل‌های تکامل ستاره‌ای دقت بیشتری بخشند.

همرفت ستاره‌ای در توزیع عناصر سنگین در ستاره نقش مهمی دارد. این کشف به دانشمندان کمک می‌کند تا بهتر درک کنند که چگونه عناصر سنگین در ستارگان تولید و در فضا پخش می‌شوند.

بادهای ستاره‌ای که حاوی عناصر سنگین هستند، مواد اولیه برای تشکیل سیارات جدید را فراهم می‌کنند. این کشف به دانشمندان کمک می‌کند تا منشاء عناصر سازنده سیارات را بهتر درک کنند.

برای انجام این مطالعه، اخترشناسان از تلسکوپ قدرتمند ALMA استفاده کردند که به آن‌ها اجازه داد تا با جزئیات بسیار بالا به سطح ستاره R Doradus نگاه کنند.

این کشف نشان می‌دهد که اخترشناسان با استفاده از ابزارهای پیشرفته، می‌توانند به سؤالات اساسی درباره جهان پیرامون خود پاسخ دهند. این دستاورد، گامی مهم در جهت درک بهتر فرآیندهای فیزیکی حاکم بر ستارگان و کیهان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ