پاپ: هر دو نامزد انتخابات آمریکا مخالف زندگی هستند

اقتصاد ایران: رهبر کاتولیک‌های جهان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را گزینش بین بد و بدتر دانسته و از کاتولیک‌های آمریکا خواست در انتخابات شرکت کرده و به شر کوچک‌تر رای بدهند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با توجه به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا در ماه نوامبر، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به وضوح از کامالا هریس دموکرات و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان انتقاد کرده است. پاپ گفت: "هر دو مخالف زندگی ( انسان ها) هستند - هم آنهایی که مهاجران را بیرون می اندازند و هم آنها که بچه ها را می کشند."

پاپ فرانسیس البته بدون نام بردن از دونالد ترامپ و کامالا هریس، دیدگاه‌های آن‌ها درباره مهاجرت و سقط جنین را محکوم و در عین حال کاتولیک‌های ایالات متحده را تشویق کرد تا در انتخابات نوامبر رای دهند.

وی خاطرنشان کرد: «رای ندادن بد است و خوب نیست. مردم آمریکا باید رای بدهند و شیطان کوچک‌تر را انتخاب کنند.»

پاپ روز جمعه هنگام پرواز از سنگاپور به رم گفت که استقبال نکردن از مهاجران یک گناه بزرگ و سقط جنین اقدامی مشابه ترور است.

این پیرمرد 87 ساله از 52 میلیون کاتولیک در ایالات متحده خواست تا پای صندوق های رای بروند. او گفت: شما باید شر کمتری را انتخاب کنید. شیطان کوچکتر کیست؟ این خانم یا این آقا؟ من نمی دانم." هرکسی که وجدانش راحت است باید در مورد مسائل فکر کند و بعد عمل کند.

پاپ فرانسیس با نگاهی به ترامپ نیز گفت: "من آمریکایی نیستم و در آنجا رای نخواهم داد. اما بگذارید صریح بگویم: فرستادن مهاجران و ندادن فرصت کار به آنها (...) گناه است." ترامپ اعلام کرده است که در صورت بازگشت به کاخ سفید، تعداد زیادی از مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده اند را اخراج خواهد کرد.

پاپ پیش از این هم در انتخابات 2016 ترامپ را به خاطر سیاست های ضد مهاجرتی اش مورد انتقاد قرار داده بود و اعلام کرده بود که وی یک جمهوری خواه مسیحی نیست. هریس هم به نوبه خود از حق سقط جنین دفاع می کند که فرانسیس آن را "قتل" توصیف می کند.

پاپ 87 ساله این اظهارات را در حالی بیان کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده وارد هفته‌های پایانی خود می‌شود. فرانسیس یکی از مهم‌ترین منتقدان سقط جنین و سیاست‌های مهاجرستیزانه در کشور‌های غربی است.

نتایج یک نظرسنجی معتبر نشان داد که حدود 52 درصد از کاتولیک‌های ایالات متحده به حزب جمهوری‌خواه گرایش دارند، در حالی که این رقم برای حزب دموکرات حدود 44 درصد است.

کاتولیک ها می توانند نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در 5 نوامبر داشته باشند و در برخی ایالت های انتخاباتی مانند پنسیلوانیا بیش از یک پنجم بزرگسالان را تشکیل می دهند.

پاپ فرانسیس این اظهارات را در هواپیما و در حین پرواز به خانه از طولانی ترین سفر خارج از کشور خود بیان کرد. وی در مجموع دوازده روز را صرف سفر در آسیا و منطقه اقیانوس آرام کرد. وی در جریان این سفر طولانی به اندونزی، پاپوآ گینه نو، تیمور شرقی و سنگاپور سفر کرد.

سفر بعدی پاپ در پایان ماه جاری میلادی و به لوکزامبورگ و بلژیک خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ