خرمدشتی؛ تنها دانش آموز دختر که در جهان طلا گرفت

اقتصاد ایران: خانم خرمدشتی تنها دختر مدال آوری بوده است که توانست مدال طلا را کسب کند و برای همین هم سال آینده کاپیتان تیم ملی المپیادی ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا حسینی رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در نشست خبری با موضوع تحلیل نتایج تیم‌های ملی المپیادهای جهانی کشورمان با اشاره به اینکه المپیادهای جهانی یک هفته است که به پایان رسیده است؛ گفت: دو نوع المپیاد داریم. یک دسته از این المپیادها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و دسته دیگر از مصوبات شورا نیستند. در شش المپیادی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند یعنی المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، زیست شناسی و کامپیوتر شرکت می‌کنیم. امسال البته در تعدادی از المپیادهایی که مصوبه شورای عالی هم نبودند شرکت کردیم که از آن جمله می‌توان به المپیاد هوش مصنوعی، مدیریت اقتصاد و علوم زمین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نتایج ایران در مسابقات و المپیادهای امسال خیلی خوب بوده است گفت: در المپیاد جهانی ریاضی امسال توانستیم یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز کسب کنیم که رتبه ۱۹ دنیا شدیم. در المپیاد جهانی کامپیوتر توانستیم یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسی کنیم که رتبه ۹ دنیا شدیم. در المپیاد شیمی با یک طلا و سه نقره رتبه ۸ دنیا شدیم. در المپیاد زیست شناسی سه طلا و یک نقره کسب کردیم و چهارم دنیا شدیم. در المپیاد فیزیک هم توانستیم پس از سال‌ها طلا بگیریم و با یک طلا و چهار نقره، چهارم شویم. در المپیاد نجوم و اخترفیزیک هم با کسب پنج مدال طلا رتبه اول دنیا شدیم.

در کسب موفقیت بین رشته‌ها یک تعادلی را برقرار کردیم و تلاش می‌کنیم تا در سال آینده در تمامی رشته‌ها رتبه‌ای تک رقمی کسب کنیم.

حسینی با بیان اینکه در برآیند و در مجموع نتایج، ایران جز ۱۰ کشور برتر جهان شد؛ گفت: ایران با ۱۰ طلا، ۱۰ نقره و دو برنز در المپیادهای ریاضی، شیمی، نجوم، زیست شناسی و کامپیوتر درخشید. کشورهای قدرتمندی در این مسابقات شرکت می‌کنند؛ به عنوان مثال کره جنوبی، هند با آن جمعیت میلیاردی اش، ویتنام، سنگاپور و ژاپن که از نظر آموزشی خیلی قوی هستند یا لهستان که هم از نظر صنعتی و هم از نظر علمی در اوج قرار دارد از جمله رقبای ایران بودند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان افزود: این نشان از توانایی بالای دانش آموزان المپیادی کشور دارد و اثباتی بر این مسئله است که این دانش آموزان می‌توانند آغازگر یک مسیر جدید برای کشور باشند.

وی با اشاره به میزبانی ایران در مسابقات المپیاد فیزیک گفت: ایران از نظر علمی آن قدر قوی بوده که توانسته است سوالات المپیادی فیزیک را طراحی و این مسابقات را اجرا نماید. این مساله نشان دهنده قدرت علمی کشور است.

حسینی با اشاره به نقش دانش پژوهان المپیادی‌های سال‌های قبل در تربیت نسل‌های جدید گفت: رئیس کمیته المپیادی نجوم و زیست شناسی هر دو از مدال آوران سال‌های قبل بودند. هر کسی که در دوره‌های آموزشی المپیادی امسال تدریس کرده بود از مدال آوران و المپیادی‌های سال قبل بوده است. این هم افزایی که بین نسل‌های گذشته المپیادی‌ها با نسل امروز شاهد آن هستیم موجب شد تا تحولی جدی در نتایج جهانی ایران رخ دهد.

خرمدشتی؛ تنها دانش آموز دختر که در جهان طلا گرفت

وی با اشاره به حنانه خرمدشتی عضو تیم نجوم کشورمان که مدال طلای امسال را کسب کرد؛ گفت: در بین تمامی تیم‌های حاضر، خانم خرمدشتی تنها دختر مدال آوری بوده است که توانست مدال طلا را کسب کند. این مسئله بسیار ارزشمند است که دختران دیگر کشورها از دانش آموز دخترمان الگو می‌گرفتند. بنا بر همین مساله و با توجه به سن ایشان که سال آینده هم م، توانند در تیم المپیادی کشور حضور داشته باشند؛ سال آینده خانم خرمدشتی کاپیتان تیم‌های المپیادی کشورمان خواهند بود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه توانستیم به صورت کلی در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا قرار بگیریم گفت: خوشبختانه از معدود کشورهایی هم بودیم که در تمامی رشته‌ها توانستیم موفقیت کسب کنیم. در کسب موفقیت بین رشته‌ها یک تعادلی را برقرار کردیم و تلاش می‌کنیم تا در سال آینده در تمامی رشته‌ها رتبه‌ای تک رقمی کسب کنیم.

المپیاد علمی ترکیبیات در ایران برگزار می‌شود

وی با اشاره به رویدادهای آتی باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: در تابستان امسال در کنار المپیاد جهانی، میزبان ۷۰۰ نفر از نخبگان سراسر کشور بودیم تا بتوانیم مدال‌های کشوری را بین مدال آوران توزیع کنیم و این استعدادها برای المپیادهای جهانی سال آینده آماده شوند.

حسینی با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری المپیاد علمی ترکیبیات را در ایران برگزار خواهیم کرد، گفت: المپیاد ترکیبیات، فضای تئوری کامپیوتر و هوش مصنوعی است. المپیادی بر خط است که بسیاری از کشورها در آن شرکت می‌کنند. طراحی سوالات و تصحیح پاسخ‌ها از سوی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که بسیار برای کشورمان ارزشمند است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ