اجرای۸۷ درصد پروژه‌های باز آفرینی شهری

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اجرای ۸۷ درصد پروژه‌های باز آفرینی شهری خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح شنبه در سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اظها: کرد یکی از موضوع‌های بسیار مهم در مدیریت شهری که از اهمیت بسیاری برخوردار است، محلات هدف بازآفرینی شهری است.

به گفته وی تاکنون ۹ شهر خراسان جنوبی با هزار و ۷۰۳ هکتار شامل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان دارای طرح‌های مصوب بازآفرینی شهری هستند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: در این محلات بیش از ۳۳۰ هزار نفر جمعیت شهری استان سکونت دارند که حدود ۳۵ درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی است.

وی تصریح کرد: طرح‌های محلات هدف بازآفرینی شهرهای طبس مسینا، اسدیه و آیسک با ۱۲۵ هکتار در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در حال بررسی است.

وی در ادامه متذکر شد: در جلسه امروز ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان هم طرح‌های مربوط به سه شهر مود، سربیشه و شوسف مصوب شد که بر این اساس ۸۱ هکتار از اراضی ناکارآمد شهری برای اجرای طرح‌های باز آفرینی شهری از محل اعتبارات ویژه باز آفرینی شهری بهره مند خواهند شد.

وی متذکر شد: در مجموع در محلات هدف خراسان جنوبی ۸۸ پروژه بازآفرینی شهری با بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است که از این تعداد ۶۶ پروژه تاکنون تحویل شده، هشت تا در مرحله تحویل و ۱۴ تا در دست اجراست.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح‌های مربوط به پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این پروژه‌ها، برای سال آینده پروژه‌های دیگری برای اجرا در محلات هدف باز آفرینی شهری خراسان جنوبی تعریف خواهد شد تا محلات مورد نظر هم با تأمین حداقل‌های مورد نیاز در این مناطق، به کار آمدی شهری برسند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها باید ۱۵ درصد از اعتبارات ماده ۳۹ مربوط به در آمد شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده را در محلات نا کار آمد هزینه و گزارش آن را به دبیرخانه ستاد باز آفرینی استان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیر مجاز باید ساماندهی شوند، افزود: بعد از مصوب آنها در ستاد باز آفرینی شهری استان اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین مشکل موجود در سکونتگاه‌های غیر مجاز را ساخت و سازهای غیر مجاز اعلام کرد که سبب شده بافت‌های مورد نظر به بافت‌های ناکارآمد تبدیل شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ