سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده وارد بازار کار می‌شوند

اقتصاد ایران: کرج- مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اجرای نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح گفت: سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی گفت: به منظور آموزش مهارت‌های لازم به کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، با تشکیل صدها مجتمع آموزشی، ایجاد و تجهیز ۱۴ هزار کارگاه محیط واقعی کار، تربیت صدها مربی و فراهم کردن زیرساخت‌ها و ساز و کار مناسب به کمک دستگاه‌های همکار همچون سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات، سازمان تبلیغات و… به موضوع مهم مهارت افزایی پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۶ مأموریت خود را آغاز کرد و کارکنان وظیفه در زمینه مهارت آموزی ایفای نقش می‌کنند.، ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه دوره‌های مهارتی را طی کرده‌اند و این اقدام برای توانمندسازی، تکریم منزلت و ایجاد آمادگی لازم برای اشتغال کارکنان وظیفه پس از خدمت سربازی انجام می‌شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اضافه کرد: وظیفه اساسی قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه و کمک به اشتغال پذیری آنان است و این اقدامات در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا، برای کمک به دولت در امر اشتغال جوانان انجام می‌شود.

سردار کمالی گفت: با توجه به اینکه اشتغال جوانان یکی از اولویت‌های مهم امروز جامعه به ویژه خانواده‌ها است و جوانان در گذرگاه سربازی می‌توانند با طی کردن دوره‌های مهارت آموزی برای بعد از خدمت به شغل برسند، ما به این موضوع نیز توجه ویژه داریم.

سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده وارد بازار کار می‌شوند

وی ادامه داد: هر سرباز در طول خدمت علاوه بر آموزش یک رشته مهارت تخصصی، پنج رشته مهارت از شاخه مهارت‌های عمومی را نیز می‌تواند فرا بگیرد که پس از آزمون به قبول شدگان مدارک معتبری از سوی دستگاه‌های متولی امر آموزش اعطا می‌شود و در همین راستا در سال گذشته اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سطح سازمان‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح برگزار شد تا پنجه‌های کارآمد سربازان شناسایی و با یکدیگر رقابت کنند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه سال گذشته مسابقات در چهار مرحله و ۱۵ رشته برگزار شد، گفت: کارکنان وظیفه ماهر در این مسابقات شناسایی و برخی از آنها در سازمان‌های نیروهای مسلح و جمعیت هلال احمر جذب شدند و سایر افراد نیز از مشوق‌های در نظر گرفته شده بهره‌مند شدند.

وی درباره برگزاری این مسابقات نیز افزود: امسال نیز دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در چهار مرحله و ۲۰ رشته مهارتی از ۱۶ تیر ماه که مرحله اطلاع رسانی و ثبت نام است آغاز شده و پس برگزاری مرحله یگانی یا شهرستانی نفرات برتر به مرحله استانی و سپس ملی راه پیدا می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ