تامین اجتماعی در تب ناکارآمدی مدیران ناتوان می‌سوزد

اقتصاد ایران: در حالی که انتصاب دکتر میدری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امیدهای زیادی را در زمینه بهبود وضعیت سازمان تأمین اجتماعی و ارتقاء بخش درمان آن به وجود آورده بود، نگرانی‌ها درباره عدم تغییرات اساسی و ضعف‌های مدیریتی همچنان باقی مانده است.

به گزارش سلامت نیوز در نامه‌ای رسمی که از سوی کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تأمین اجتماعی منتشر شده است، اعضای این کمیته به وزیر بهداشت انتقاداتی را درباره عدم تغییر در مدیران و مشکلات اجرایی موجود مطرح کرده‌اند. آنها تأکید کردند که پس از گذشت نزدیک به یک ماه از انتصاب دکتر میدری، هنوز هیچ نشانه‌ای از تغییر مناصب وزارت و سازمان‌های تحت پوشش مشاهده نمی‌شود. این وضعیت به نگرانی‌های موجود درباره مداخله‌های نامربوط و ضعف‌های مدیریتی افزوده است.

در این نامه آمده است که درج فراخوان برای انتخاب مدیران کل تعاون، کار و رفاه با شرایط کنونی نتیجه‌بخش نبوده و به نظر می‌رسد که نیاز به تجدید نظر در این فرایند وجود دارد. همچنین، عدم انتخاب و انتصاب معاونین جدید این سازمان، تصویر ناهماهنگی و ضعف مدیریتی را به افکار عمومی منتقل کرده است.

در بخشی از این نامه آمدهاست : تغییر ریل اجرایی و مدیران فعلی که مسبب این وضع هستند، خواسته اصلی اکثریت رأی‌دهندگان به دولت و تفکر اصلاحی اوست و این خود پیامی اعتراضی است که اوضاع اجرایی کشور خوب نیست. شوربختانه، سازمان تأمین اجتماعی کشور با دارا بودن ظرفیت‌های بالا و همچنین وظایف گسترده از این قاعده مستثنی نبوده و در تب ناکارآمدی مدیران ناتوان می‌سوزد. حوزه درمان این سازمان گرفتار مشکلات عدیده‌ای است .

این کمیته پروسه انتصابات در این وزارت خانه را در مقایسه با سایر وزارتخانه‌ها زمان بر دانست و تکید کرد : این تاخیر تصویری از ناهماهنگی و ضعف مدیریتی را در برابر افکار عمومی ایجاد نموده است.

اعضای کمیته به ادامه حضور اعضای جبهه پایداری در سطوح مختلف مدیریتی این سازمان انتقاد کرده و تأکید کرده‌اند که این وضعیت لطمات شدیدی به اعتماد عمومی وارد آورده است. آنها خواستار بازسازی اعتماد عمومی و تغییر سریع این مدیران شدند.

در پایان نامه، بر تجربه هشت ساله دکتر میدری در معاونت رفاه سازمان تأمین اجتماعی و تخصص‌های علمی و اجرایی وی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی تأکید شده و امیدواری به تحقق شعارهای عدالت‌محورانه رئیس‌جمهور ابراز شده است. کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که دغدغه‌مندان این حوزه آماده همکاری و پشتیبانی از وزیر برای اصلاح وضعیت موجود هستند.

این نامه در تاریخ شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شده و نمایانگر نگرانی‌های جدی اعضای کمیته از وضعیت فعلی سازمان تأمین اجتماعی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ