وصول بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی

اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی در این استان دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می‌شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام ننمایند، بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی مشمول عوارض سبز می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۵۹۷ واحدهای صنعتی در استان مشمول پرداخت عوارض سبز قرارگرفته اند که مبلغ وصولی بیش از ۳,۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه شهرستان‌های اراک، شازند و خنداب بیشترین سهم دریافت عوارض آلایندگی را داشته‌اند افزود: سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در شهر اراک بیش از ۱,۲۷۰ میلیارد ریال بوده که بیش از ۱,۲۲۰ میلیارد ریال آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: بر اساس ماده ۸ مصوبه هیأت وزیران دستگاه‌های موضوع ماده (۴۰) قانون، که عوارض آلایندگی را دریافت و مصرف می‌کنند، مکلفند حداقل ۵۰ درصد از عوارض آلایندگی را برای به‌سازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت‌های فناوری‌های نوین، مدیریت پسماند، کاهش و رفع آلودگی، پایش آلودگی و تصفیه و بازچرخانی فاضلاب، بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی در ساختمان‌ها و اماکن عمومی با نظارت و تأیید سازمان و با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور هزینه و گزارش آن را سالیانه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مربوط اعلام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ