حفاظت از محیط زیست از توصیه‌های مهم قرآن کریم است

اقتصاد ایران: شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همواره حفظ و تقویت محیط زیست از توصیه‌های مکرر قرآن کریم است و بزرگان در احادیث به اهمیت حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت اهتمام ورزیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح امروز در همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت اظهار کرد: همواره حفظ و تقویت محیط زیست از توصیه‌های مکرر قرآن کریم است و بزرگان در احادیث به اهمیت حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت اهتمام ورزیده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست به حدی است که رهبر انقلاب محیط زیست را مربوط به دولت‌ها نمی‌داند، بلکه مسأله‌ای درازمدت و ملی است که به این دولت و دولت قبلی مربوط نیست.

حیدری با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های حفظ محیط زیست و پیشبرد اهداف این مجموعه ارزشمند، فرهنگ‌سازی است گفت: در راستای حفظ محیط زیست باید همه تلاش خود را به کار ببندیم.

وی اذعان داشت: حفظ تنوع گونه‌ها و پوشش گیاهی از اهمیت زیادی برخوردار است، پیوند محیط زیست و دانشگاه در جهت فرهنگ‌سازی حائز اهمیت است.

حیدری خاطر نشان کرد: حفظ گونه‌های حیات وحش حائز اهمیت است، زمانیکه برف سنگینی آمد، حیات وحش فراموش نشد و یکی از مهم‌ترین مصوبات در آن زمان، غذا رسانی به مناطق تنگ صیاد و شیدا بود که توسط بالگرد انجام شد و اگر امدادرسانی در آن زمان صورت نمی‌گرفت، تعداد قابل توجهی حیات وحش از دست می‌رفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه صیانت از محیط زیست مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم محیط زیستی، کمک و حمایت از نیروهای محیط‌بان است.

حیدری خاطر نشان کرد: حفظ و مراقبت از گونه‌های گیاهی و جانوری با اطلاع‌رسانی و کمک از ظرفیت مردم، میسر است.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست دارند گفت: استفاده از نیروهای مردمی و سمن‌ها می‌تواند بسیاری از گره‌های محیط زیست را باز کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ