افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر با بهره‌برداری خط ۷ مترو تهران

اقتصاد ایران: مجری خط ۷ مترو تهران گفت: با بهره برداری از خط ۷ مترو تهران، شاهد افزایش ۱۴ درصدی در جذب مسافر خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد یاشار لطفی افزود: پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، مسیری به طول تقریبی ۴۲۰۰ متر و شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاه‌ها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه می‌باشد؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.

آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط ۷ در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام (ره) صورت پذیرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ نیز جهت بهره برداری هرچه سریع‌تر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری می‌شود.

گفتنی است با بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل می‌گیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراه‌های آبشناسان، ستاری و یادگار امام (ره) از دیگر تأثیرات ترافیکی این پروژه توسعه‌ای شبکه مترو تهران است.

پیش بینی می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ۹ هزار نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ