حمایت سیاه پوستان جوان آمریکایی از دونالد ترامپ

اقتصاد ایران: نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ۲۵ درصد سیاه پوستان زیر ۵۰ سال، از دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید که توسط انجمن ملی پیشرفت سیاه پوستان انجام شده، حاکی از آن است که 25 درصد سیاه پوستان زیر 50 سال، از دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت می کنند.

براساس نتایج این نظرسجی، 63 درصد رای دهندگان سیاه پوست قصد دارند که از هریس حمایت کنند در حالی که 13 درصد از ترامپ حمایت خواهند کرد. همچنین حدود 26 درصد مردان سیاه پوست زیر 50  سال اعلام کردند که از ترامپ حمایت می کنند در حالی که 49 درصد این افراد از هریس اعلام حمایت کردند. در مورد مردان بالای 50 سال، 77 درصد از هریس حمایت می کنند.

علاوه بر این، 67 درصد زنان سیاه پوست اعلام کردند که از هریس پشتیبانی می کنند در حالی که 8 درصد از ترامپ حمایت می کنند.

براساس این گزارش، رای دهندگان سیاه پوست برای سال ها، جزو وفادارترین افراد به  حزب دموکرات بوده‌اند اما در دوران ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات، برخی رای دهندگان جوان سیاه پوست و مردان سیاه پوست در تمامی سنین، اعتماد خود را به حزب دموکرات از دست دادند. رای دهندگان سیاه پوست نقش مهمی در راه یابی بایدن به کاخ سفید داشتند و حمایت گسترده ای از کامالا هریس برای ورود به عرصه انتخابات 2024، و پیروزی احتمالی در انتخابات انجام دادند.

همچنین نتایج این بررسی نشان داد اقتصاد، جنایت و امنیت عمومی، اصلی ترین موضوعات برای رای دهندگان سیاه پوست است و هزینه های مواد غذایی، مسکن و خدمات عمومی بزرگترین عوامل تنش زا و استرس آفرین اقتصادی برای آنها است.

علاوه بر این، 82 درصد مردان سیاه پوست زیر 50 سال، موضوعات اقتصادی را جزو مهم ترین موضوعات روز کشور قلمداد می کنند. در حالی که 75 درصد زنان سیاه پوست در تمام رده های سنی چنین دیدگاهی دارند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می توان گفت پیام رای دهندگان که بر حمله به حقوق، تاکید دارد، شانس بسیار مهمی برای انگیزه دادن به رای دهندگان تصمیم نگرفته و مردان جوان سیاه پوست ایفا می کند.

این در حالی است که نخستین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، 10 سپتامبر در شهر فیلادلفیا و به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شد. این دو نامزد برای نخستین بار در مقابل هم قرار گرفتند تا رأی‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب یکی از این دو در انتخابات پنجم نوامبر (15 آبان) قانع شوند.

دو طرف در این مناظره درباره موضوعات اقتصادی، مسائل مربوط به مهاجرت و حق سقط جنین برای زنان، جنگ های غزه و اوکراین و دیگر تحولات خاورمیانه و نیز مسائل روز و مهم مورد توجه داخلی مردم آمریکا از جمله امنیت داخلی آمریکا و التزام به قانون، و پرونده های حقوقی ترامپ، به مناظره پرداختند.

در همین حال، حزب جمهوری خواه پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، ترامپ را «برنده مشخص» مناظره با هریس خواند.

جو بایدن نیز پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار کرد که احساس می‌کند کامالا هریس «با اختلاف» برنده این مناظره بوده است. هریس در مناظره ثابت کرد بهترین گزینه برای رهبری مردم آمریکاست. ما به عقب برنمی‌گردیم.

و هرچند ترامپ یک بار مقابل جو بایدن قرار گرفته و با پیروزی قاطع از آن خارج شده است، اما این مناظره برای کامالا هریس تازگی داشت.

ترامپ در مناظره پیشین در ماه ژوئن، شکست سنگینی را متحمل جو بایدن کرد که در نهایت منجر به کناره‌گیری وی از رقابت‌ها شد؛ از این رو به گفته منابع آمریکایی، هریس در این مناظره تلاش کرده تا نشان دهد که به مراتب بهتر از بایدن عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ