مشارکت مردم مهم‌ترین اصل در مدیریت شهری است

اقتصاد ایران: تبریز- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مشارکت مردم را مهم‌ترین اصل در مدیریت شهری برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موحدنیا صبح شنبه در جمع شهرداران استان کرمان که برای بازدید از پروژه‌های شهری و تبادل تجربیات با شهرداری تبریز به این شهر سفر کرده‌اند، افزود: شهر برای مردم است و ما همه خدمات را برای مردم انجام می‌دهیم و اگر مردم از کیفیت خدمات ما راضی نباشند کل زحمات ما ارزش خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین باید در هر کاری نظر مردم را بدانیم و رضایت مردم را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وظایف هیچ نهادی به گستردگی شهرداری‌ها نیست، گفت: مردم انتظارات زیادی از شهرداری‌ها دارند که برآورده کردن آنها نیازمند منابع مالی است.

موحدنیا ادامه داد: شهرداری‌ها یک سری منابع درآمدی ثابت دارند که در طول سال محقق می‌شود، اما این درآمدها برای اداره کردن شهرها کافی نیست و در بسیاری از شهرها تنها پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها را کفاف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که شهرداری‌ها برخلاف سایر دستگاه‌های اجرایی، هیچ محدودیتی در بودجه و منابع درآمدی ندارند و اگر محدودیت و بن‌بستی دیدیم باید نگرش خود را نسبت به مدیریت شهری مورد بازبینی قرار دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، جلب مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: ما در استان این موضوع را برجسته کردیم و با تشکیل یک کمیته سرمایه‌گذاری، این موضوع را مورد آسیب‌شناسی قرار دادیم.

وی اظهار داشت: در بحث سرمایه‌گذاری شهری، چند مشکل اساسی وجود داشت که مربوط به شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاران می‌شد؛ برای حل این مشکلات، یک بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران علاقمند تشکیل دادیم و با آنها وارد مذاکره شدیم.

موحدنیا گفت: در سال گذشته با هماهنگی اتاق بازرگانی تبریز، یک نمایشگاه سرمایه‌گذاری در حوزه شهرداری‌ها تشکیل شد و بعد از بررسی و ارزیابی کارشناسی، ۱۳۶ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان شناسایی و در این نمایشگاه عرضه شد.

وی افزود: ما سرمایه‌گذاران توانمندی داریم که علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در شهرهای خود دارند و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

موحدنیا اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲، بودجه شهرداری‌های استان ۲۲ هزار میلیارد تومان محقق شد که ۳ هزار میلیارد تومان آن از طریق سرمایه‌گذاری بود و در سال جاری هم ۳۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری‌های استان تصویب شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ