شکل‌گیری جنایات اسرائیل بخاطر تفرقه میان کشورهای اسلامی است

اقتصاد ایران: رئیس قوه قضاییه گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی و جنایت آن شکل نگرفت مگر به سبب وجود تفرقه میان کشورهای اسلامی و مسلمانان.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب، امروز شنبه 24 شهریور به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با شعار فلسطین، محور وحدت آزادگان جهان در ارومیه برگزار شد.

حسن عبدلیان‌عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در این نشست به قرائت پیام حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه برای این همایش پرداخت که به این شرح است: "میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) را تبریک عرض می‌کنم. در دورانی که بشریت در جهالت، تاریکی و گمراهی به سر می‌برد خداوند تبارک و تعالی پیامبر رحمت را برای هدایت بشر مبعوث فرمود و آن حضرت حول کلمه توحید و وحدت با رنج و تحمل مشقات فراوان دل‌ها را به هم نزدیک کرد و با بت‌پرستان و دشمنان مبارزه نمود و به اسلام و مسلمین عزت و کرامت بخشید.

خداوند می‌فرماید: "لَقَدۡ جَآءَكُمۡ رَسُولࣱ مِّنۡ أَنفُسِكُمۡ عَزِیزٌ عَلَیۡهِ مَا عَنِتُّمۡ حَرِیصٌ عَلَیۡكُم بِٱلۡمُؤۡمِنِینَ رَءُوفࣱ رَّحِیمࣱ" (سوره توبه آیه 128) برای او رنج‌هایش دردآور است سخت است شما که رنج می‌کشید، پیغمبر از رنج شما رنج می‌کشد. این مسأله مخصوص مسلمانان معاصر پیامبر گرامی نیست و خطاب به عموم مؤمنین در طول تاریخ است.

منطقه ما خاورمیانه یکی از حساس‌ترین و غنی‌ترین مناطق دنیاست و از دیر زمان کشورهای استعمارگر به منابع و ثروت‌های عظیم این منطقه چشم طمع دوخته و برای تسلط و حکم فرمانی بر آن نقشه کشیده‌اند، به همین منظور در یک قرن اخیر با ایجاد اختلاف و افتراق به تقسیم کشورهای مسلمان پرداخته و رژیم جعلی صهیونیستی که یک رژیم فاسد، قاتل و بی‌رحم است را در فلسطین مستقر نمودند.

این غده سرطانی در طول دهه‌های گذشته جنایات بیشماری را علیه فلسطینیان منطقه مرتکب شده و اوج آن کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان غزه در یک سال گذشته می‌باشد. شکل‌گیری این رژیم کودک‌کش و جنایت آن رخ نداده مگر به سبب وجود تفرقه میان کشورهای اسلامی و مسلمانان، از این رو امروزه بیش از هر زمان دیگری اهمیت وحدت بین مسلمین معنا پیدا می‌کند و بلاشک وحدت کشورهای اسلامی و مسلمانان موجب نارضایتی استکبار خواهد بود.

اختلاف و تنازع موجب سستی و فشل شدن ما خواهد بود؛ چنانچه خداوند می‌فرماید: وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُكُمْ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ (سوره انفال آیه 46) و فرمایش حضرت علی بن ابیطالب(ع) در خطبه قاصعه که می‌فرماید: ببینید گذشتگان آن وقتی که با هم بودند چه عزتی پیدا کردند اما وقتی از یکپارچگی خارج شدند، "قد خلع الله عنهم لباس کرامته و سلبهم غضارة نعمته".

بنابراین همه مسلمانان امت اسلامی و کشورهای اسلامی با وحدت و اتحاد می‌توانیم عزت و عظمت خویش را رقم زده و با استعانت از روح مطهر نبی اکرم(ص) به دور از اختلافات زبانی، مذهبی و جغرافیایی بر شر دشمن فائق آییم."

اتحاد ادیان و مذاهب برای عفو 17 محکوم به قصاص

عتباتی؛ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب، با بیان سخنانی ضمن مدح پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: پویشی از اول ماه محرم تا آخر ماه صفر به همت اهلی رسانه، خیرین، خانواده شهدا، مددکاران و ائمه جمعه، 17 فقره پرونده قتل عمد به سازش منجر شد که نیمی برای شیعیان و نیمی برای اهل سنت بود که به عشق امام حسین(ع) و شهدای کربلا بخشیدند. خانواده‌ای از اهل سنت در نقده به زندان رفتند به خون پاک حضرت علی‌اصغر(ع) قاتل فرزند خود را بخشیدند.

وی ادامه داد: در گلریزان سال 1403 به میزان 550 میلیارد ریال کمک از سوی پیروان ادیان و مذاهب جمع شد‌. همچنین 848 زندانی محکوم مالی و نیازمند با عفو و بخشش و گذشت و سازش رهایی یافتند که به همت شیعه و سنی صورت گرفت.

عتبانی ادامه داد: مسیر تمرچین برای تشرف زائران اربعین بازگشایی شد، امیدواریم سال آینده میزبان شما باشیم تا ببیند که رؤسای طوایف اهل سنت و برادران مسیحی در این مسیر چه موکب‌هایی برای میزبانی برپا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان گفت: وحدت، مورد تأکید همیشگی مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور هم در سفر عراق گفت که راهکار رهایی جهان اسلام و پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی اتحاد بین ملل اسلامی است.

بنا بر اعلام این‌خبر؛ سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب، امروز شنبه 24 شهریور به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با شعار فلسطین، محور وحدت آزادگان جهان در ارومیه با حضور حجت‌الاسلام عبدالهی؛ رئیس مرکز حفاظت قوه قضاییه، غلامعلی محمدی؛ رئیس سازمان زندان‌ها، امین‌حسین رحیمی؛ وزیر دادگستری، مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی، عتباتی؛ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، نمایندگان ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی برگزار شد.

تعدادی از وکلا و کارشناسان رسمی پیرو ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی و نیز مسئولان استانی در سخنانی در این‌ نشست موضوع وحدت را مورد تأکید قرار دادند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ