تحولات اوکراین| آیا کاخ سفید از خط قرمز پوتین عبور می‌کند؟

اقتصاد ایران: عدم تمایل آمریکا برای درگیری با روسیه، واکنش مقامات غربی به هشدار پوتین، عدم تغییر سیاست بروکسل در حمایت نظامی از کی‌یف، بودجه باقی مانده پنتاگون برای کمک به اوکراین و خطر استفاده از کارکنان آژانس به‌عنوان سپر انسانی، از رویدادهای مهم جنگ هستند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشست دوجانبه جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا بامداد امروز، شنبه، در کاخ سفید برگزار شد. پیش‌ از آن، کارین ژان-پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری اعلام کرد که در این دیدار احتمالاً تصمیمی درباره حملات نیروهای مسلح اوکراین به عمق خاک روسیه اعلام نخواهد شد و تغییری در سیاست واشنگتن در این خصوص بوجود نیامده است. 

در عین حال وی از اظهار نظر درباره اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مبنی بر مشارکت ناتو در درگیری نظامی در اوکراین در صورت برداشته شدن ممنوعیت حملات به خاک روسیه خودداری کرد.

این در حالی است که ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز اعلام کرد که هنوز آماده نیست تا از برداشته شدن محدودیت‌های حملات دوربرد نیروهای مسلح اوکراین به روسیه خبر دهد. وی همچنین به عدم تغییر موضع گیری رسمی دولت آمریکا در این مورد اشاره کرد. البته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که آمریکا تمایلی به تبدیل شدن به یکی از طرفین درگیری نظامی در اوکراین ندارد. وی در یک نشست خبری گفت: «ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که قصد نداریم به یکی از طرفین درگیری اوکراین تبدیل شویم و از جمله قصد اعزام نیروهای مسلح خود به این کشور را نداریم.»

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که استارمر و بایدن قصد ندارند در دیدار خود به کی‌یف اجازه دهند که به عمق خاک روسیه حملات موشکی انجام دهد. نگرانی‌ها درباره تشدید خامت اوضاع یکی از دلایل اصلی عدم دادن این مجوز به اوکراین تاکنون عنوان شده است.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا خود یادآور شد که دوباره درباره استراتژی اوکراین با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفتگو  کرده است. وی پس از دیدار با بایدن گفت: «روز امروز فرصت مناسبی برای گفتگو درباره نه تنها یک گام مشخص یا تاکتیکی، بلکه استراتژی لندن و واشنگتن مربوط به اوکراین بود.»

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اعلام کرد که به نظر می‌رسد در ایالات متحده تصمیم  مربوط به اجازه دادن به اوکراین جهت حملات با تسلیحات غربی به خاک روسیه گرفته شده است. وی افزود که چنین اقداماتی موجب افزایش درگیری متحدان غربی کی‌یف در این جنگ خواهد شد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به نهصد و سی‎ و چهارمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

******

آمریکا هشدار درباره پیامدهای اجازه حملات اوکراین به خاک روسیه را جدی می‌گیرد

ایالات متحده به طور جدی اظهارات طرف روسی در مورد پیامدهای احتمالی برداشته شدن محدودیت‌ها بر حملات نیروهای مسلح اوکراین به عمق خاک روسیه را در نظر می‌گیرد. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک نشست خبری با اعلام این مطلب، افزود: «من هرگز نگفتم که ما تهدیدهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را جدی نمی‌گیریم. قطعاً ما آن‌ها را جدی می‌گیریم.»

کربی همچنین تأکید کرد که با وجود تمامی شرایط، دولت آمریکا بر اساس «محاسبات خود» تصمیم‌گیری می‌کند.

پیشتر در همان روز، کربی تصریح کرد که ایالات متحده هنوز محدودیت‌های استفاده اوکراین از تسلیحات غربی برای حملات به عمق خاک روسیه را لغو نکرده است. به گفته وی، حتی پس از مذاکرات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، تغییراتی در این زمینه مورد انتظار نیست.

این مقام کاخ سفید افزود که ایالات متحده اظهارات مقامات روسی در مورد پیامدهای برداشتن این محدودیت‌ها را جدی می‌گیرد، اما تصمیم‌گیری‌های خود را بر اساس محاسبات داخلی انجام می‌دهد.

پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درباره پیامدهای احتمالی توافق استفاده اوکراین از تسلیحات غربی برای حملات به خاک روسیه هشدار داده بود. وی تأکید کرد که چنین اقداماتی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به معنای مشارکت مستقیم آن‌ها در درگیری اوکراین خواهد بود و به‌طور اساسی ماهیت این درگیری را تغییر خواهد داد.

اتحادیه اروپا به حمایت نظامی از اوکراین ادامه خواهد داد

پیتر استانو، سخنگوی رسمی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که حمایت نظامی از اوکراین ادامه خواهد یافت و مواضع اتحادیه اروپا در این رابطه تغییری نخواهد کرد. 

وی روز جمعه در جریان یک نشست خبری در بروکسل در واکنش به هشدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درباره حملات تسلیحات غربی به خاک روسیه گفت: «هیچ‌یک از چیزهایی که او گفته است، منجر به تغییر موضع گیری ما نخواهد شد. ما به حمایت از اوکراین، از جمله حمایت نظامی، ادامه خواهیم داد. <...> ما نتایج این بحث‌هایی را می‌بینیم و برخی از کشورها از قبل محدودیت‌ها را برداشته‌اند.»

استانو همچنین اشاره کرد که کشورهای اتحادیه اروپا مواضع مشترکی در مورد شرایط استفاده از تسلیحات ندارند. با این حال، به گفته او، «موضع گیری جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در این باره به‌خوبی شناخته شده است.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز جمعه گفت که اطمینان دارد اظهارات ولادیمیر پوتین درباره پیامدهای حملات با تسلیحات دوربرد غربی به روسیه به مخاطبان خود رسیده است. وی  روز گذشته در نشست خبری گفت: «اظهارات پوتین بسیار مهم است. این اظهارات کاملاً واضح و صریح  بیان شد و جایی برای تفسیرهای دوگانه باقی نمی‌گذارد. ما هیچ شکی نداریم که این پیام به مخاطبان خود رسیده است.»

خودداری کاخ سفید از اظهار نظر درباره اظهارات پوتین درباره دخالت ناتو در درگیری اوکراین

کارین ژان-پیر، سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری از اظهار نظر درباره نگرانی‌های آمریکا در خصوص اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مبنی بر مشارکت ناتو در درگیری نظامی در اوکراین در صورت برداشته شدن ممنوعیت حملات نیروهای مسلح اوکراین به روسیه خودداری کرد. وی در این نشست خبری گفت: «من قصد ندارم وارد چنین فرضیه‌هایی شوم.»

ژان-پیر همچنین اعلام کرد که نمی‌خواهد وارد بحث‌های سیاسی داخلی شود. به گفته او، روسیه اگر بخواهد می‌تواند در هر لحظه این درگیری را پایان دهد.

در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در مورد بررسی احتمال برداشتن محدودیت‌ها در مورد حملات تسلیحات آمریکایی به روسیه، ژان-پیر تأکید کرد که دولت آمریکا در تلاش است تا هر آنچه که نیروهای مسلح اوکراین برای دفاع از کشور نیاز دارند را فراهم کند.

دولت آلمان: بحثی در مورد ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین مطرح نیست

اشتفن هبشتریت، سخنگوی دولت آلمان روز جمعه  اعلام کرد که بحث‌های مربوط به استفاده از تسلیحات دوربرد توسط اوکراین، مانند آنچه ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی آن هستند، به معنای ارسال موشک‌های دوربرد Taurus آلمانی به کی‌یف نیست.

هبشتریت در این باره به خبرنگاران گفت: «بحث‌های فعلی در مورد تسلیحاتی است که ما اصلاً ارسال نکرده‌ایم. در این مورد، هیچ تغییری لازم نیست.»

وی همچنین اشاره کرد که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، موضع خود را در خصوص ارسال موشک‌های Taurus به اوکراین تغییر نداده است.
سخگوی دولت آلمان افزود: «در مورد ارسال موشک‌های کروز Taurus به اوکراین که درخواست‌های زیادی برای آن شده است، صدراعظم شولتز همچنان قاطع است و من هیچ تغییری در نظر شولتس که این پیشنهاد را رد کرده است، نمی‌بینم.»

او در عین حال یادآور شد که مقامات آلمانی اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در این زمینه را مورد توجه قرار داده‌اند.

کانادا از استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد حمایت می‌کند

دولت کانادا از نظریه برداشتن محدودیت‌ها برای حملات نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از تسلیحات غربی به خاک روسیه حمایت کرد. 

به گزارش خبرگزاری "رویترز"، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، این موضوع را تأیید کرده و گفت: «کانادا به‌طور کامل از استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد حمایت می‌کند.»
ترودو همچنین ادعا کرد که روسیه به دنبال تضعیف نظم بین‌المللی است و افزود که اتاوا به‌طور کامل از کی‌یف حمایت می‌کند.

در این رابطه، اولگ استپانوف، سفیر روسیه در اتاوا، در واکنش به اظهارات ترودو گفت که این موضع گیری برای او تعجب‌آور نیست. وی افزود: «ما قبلاً این‌ها را شنیده‌ایم. نخست‌وزیر ترودو و دولت او از همان ابتدا موضعی بسیار تهاجمی نسبت به روسیه در جریان عملیات ویژه اتخاذ کرده‌اند و بی‌پروایانه از کی‌یف حمایت می‌کنند.»

به گفته سفیر روسیه، این موضع گیری تنها نشان‌دهنده همبستگی سیاست خارجی کانادا با ایالات متحده و بریتانیا است.

درخواست روسیه از آمریکا برای توضیح درباره وجود مواد شیمیایی در اختیار ارتش اوکراین

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که مسکو خواستار توضیحاتی درباره نحوه دسترسی نیروهای اوکراینی به ماده شیمیایی است که تنها در ایالات متحده تولید می‌شود،

این دیپلمات روس در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوکراین گفت: «ما همچنان منتظر توضیحاتی از سوی ایالات متحده هستیم- کشوری که تنها تأسیسات تولید ماده شیمیایی "بی‌.زد" در جهان در آن قرار دارد - تا توضیح دهند چگونه این ماده به دست نیروهای اوکراینی در منطقه زاپروژیا در خاک فدراسیون روسیه رسیده است.»

نبنزیا افزود که روسیه به دقت تمامی حوادث شیمیایی را ثبت می‌کند که نشان از نقض تعهدات اوکراین طبق کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی دارد. وی همچنین تأکید کرد که تحقیقات این حوادث طبق مقررات سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) و با استفاده از آزمایشگاه‌های معتبر وزارت دفاع روسیه انجام می‌شود.

پیشتر در اواخر آگوست ژنرال ایگور کیریلوف، رئیس نیروهای حفاظت از تشعشعات، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، اعلام کرده بود که کی‌یف ممکن است در حال آماده‌سازی تحریکات جدیدی با استفاده از مواد شیمیایی سمی در منطقه عملیات نظامی ویژه باشد.

پنتاگون 5.9 میلیارد دلار از بودجه مصوب کنگره برای کمک به اوکراین در اختیار دارد

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد که وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا هنوز کمی بیش از 5.9 میلیارد دلار از بودجه‌ای که کنگره برای تامین تسلیحاتی اوکراین تصویب کرده است. 

به گفته رایدر، این مبلغ در چارچوب مکانیزم PDA (اختیار برداشت ریاست‌جمهوری) برای کمک به کی‌یف باقی مانده است. این مکانیزم به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد که در مواقع اضطراری بدون نیاز به تصویب کنگره، تسلیحات را به شرکای خارجی ارائه دهد.

رایدر افزود: «همه این مبلغ، به جز 100 میلیون دلار، با آغاز سال مالی جدید آمریکا در اول ماه اکتبر از بین می‌رود.»

علاوه بر این، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که پنتاگون در آینده نزدیک به ارائه بسته‌های تسلیحاتی به اوکراین ادامه خواهد داد و در حال کار با کنگره است تا مکانیزم PDA تمدید شود.

همچنین، در همان روز، خبرگزاری "آسوشیتدپرس" به نقل از منابع خود گزارش داد که نزدیک به 5.8 میلیارد دلار از بودجه نظامی اوکراین ممکن است تا پایان سپتامبر از بین برود، اگر کنگره تصمیمی در مورد گسترش اختیارات پنتاگون و ارسال تسلیحات به کی‌یف نگیرد.طبق این گزارش، دولت جو بایدن از کنگره درخواست کرده تا این اختیارات را در لایحه بودجه‌ای که باید تا پایان ماه جاری تصویب شود، لحاظ کند تا از توقف فعالیت‌ها و تأمین مالی ارگان‌های فدرال جلوگیری شود.

این گزارش همچنین اشاره کرد که پنتاگون هنوز 100 میلیون دلار در اختیار دارد و حدود 4 میلیارد دلار دیگر نیز برای تأمین قراردادهای تسلیحاتی تا 30 سپتامبر 2025 قابل استفاده است.

اعتراض ایتالیا به سفیر روسیه درباره پیگرد خبرنگار خود در منطقه کورسک

وزارت امور خارجه ایتالیا به دلیل اعلام تحت تعقیب بودن خبرنگار شبکه تلویزیونی RAI، استفانیا باتیستینی، که به‌طور غیرقانونی وارد خاک فدراسیون روسیه شده بود، اعتراض خود را به آلکسی پارامونوف، سفیر روسیه در رم، ابراز کرد.

در بیانیه‌ای از سوی وزارت خارجه ایتالیا منتشر شده، آمده است که سفیر روسیه به وزارت خارجه فراخوانده شده و نگرانی و نارضایتی شدید در خصوص این اقدام مسکو به وی ابلاغ شده است.

در همین حال، پارامونوف توضیح داد که تعقیب قانونی خبرنگار ایتالیایی بر اساس قوانین و به دلیل عبور غیرقانونی از مرز ملی روسیه به‌عنوان عضو نیروهای اوکراینی در جریان حمله تروریستی به منطقه کورسک بوده و تصمیم نهایی درباره این پرونده باید توسط دادگاه گرفته شود.

واکنش مسکو به ارسال تجهیزات هوایی روسی به اوکراین توسط پرتغال 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که این کشور انتقال تجهیزات هوایی روسی توسط پرتغال به اوکراین را به‌عنوان یک اقدام خصمانه علیه مسکو در نظر می‌گیرد.

زاخارووا در بیانیه‌ای یادآور شد: «ما انتقال تجهیزات هوایی به کی‌یف را به‌عنوان یک اقدام خصمانه دیگر علیه کشورمان در چارچوب سیاست جنایتکارانه غرب جمعی در هدایت جنگ ترکیبی علیه روسیه و طولانی کردن درگیری در اوکراین در نظر می‌گیریم.»

وی افزود که این اقدامات پرتغال نشان‌دهنده از دست دادن استقلال در سیاست خارجی این کشور است.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر به اثبات حملات اوکراین به نیروگاه زاپروژیا نیست

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) از حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا آگاه است، اما هنوز شواهد قاطعی برای اثبات این حملات ندارد.

اولیانوف شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «من می‌دانم که رئیس آژانس، رافائل گروسی، و همکارانش، و همچنین تقریباً تمام هیئت‌های نمایندگی حاضر در آژانس به‌خوبی می‌دانند که این اوکراین است که به نیروگاه حمله می‌کند، اما گروسی واقعاً هیچ مدرک غیرقابل انکاری برای اثبات این ادعا ندارد. در اینجا نیاز به شواهد قطعی است.»

وی همچنین یادآور شد که در جریان این حملات، پهپادها با مسیری نامشخص حرکت می‌کنند و به همین دلیل اثبات اینکه چه کسی این پهپادها را هدایت کرده است، دشوار است.

هشدار روسیه درباره خطر استفاده از کارکنان آژانس به‌عنوان سپر انسانی

میخائیل اولیانوف همچنین یادآور شد که طرف روسی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داده که کی‌یف ممکن است از کارکنان این سازمان به‌عنوان سپر انسانی برای محافظت از تأسیسات انرژی اوکراین استفاده کند. 

نماینده دائم روسیه در وین گفت: «موضوع این است که به درخواست کی‌یف، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، تصمیم گرفته است کارکنان خود را برای بازدید از پست‌های برق آسیب‌دیده به دلیل حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین اعزام کند.»

این دیپلمات روس توضیح داد که روسیه به دبیرخانه آژانس درباره لزوم احتیاط در این مورد هشدار داده است. وی افزود: «پست‌های برق که دور از تأسیسات هسته‌ای قرار دارند، هیچ ارتباطی با مأموریت آژانس ندارند و کارکنان آن ممکن است به‌عنوان سپرهای انسانی برای محافظت از زیرساخت‌های انرژی اوکراین، جان خود را به خطر بیندازند.»

اوربان: مجارستان چند ابتکار برای پیشبرد صلح در اوکراین دارد

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، اعلام کرد که در چارچوب مأموریت صلح‌طلبانه خود برای حل بحران اوکراین، چندین ابتکار غیرمنتظره در اختیار دارد. وی روز جمعه در مصاحبه‌ای با رادیوی دولتی این کشور گفت: «من هنوز چند کارت برنده برای مأموریت صلح خود دارم. ما به ارائه ابتکارهای غیرمنتظره ادامه خواهیم داد که هر کدام ما را یک گام به صلح نزدیک‌تر خواهد کرد.»

این اظهارات اوربان پس از مأموریت دیپلماتیک وی در ماه جولای مطرح شد که شامل دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مسکو، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، در پکن و دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در فلوریدا بود.

پیش‌تر، اوربان در اوایل سپتامبر طی یک رویداد سالانه اعلام کرد که ابتکاری جدید و چشمگیر در چارچوب مأموریت صلح خود در اوکراین در راه است، اما جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

آمریکا اوکراین را به استفاده مؤثرتر از موشک‌های ATACMS تشویق می‌کند

 شبکه سی.ان.ان به نقل از منابع خود گزارش داد که  ایالات متحده از اوکراین درخواست کرده است که موشک‌های دوربرد ATACMS ساخت آمریکا را با «حداکثر کارایی» استفاده کند.

طبق این اطلاعات، پنتاگون ذخیره محدودی از این سیستم‌ها دارد و ایالات متحده می‌کوشد طرف اوکراینی را متقاعد کند که آن‌ها را برای اهداف پراکنده در روسیه که از نظر استراتژیک ارزش کمی دارند، استفاده نکند.

این گزارش یادآور شده که مقامات آمریکایی حملات اوکراین به کریمه و ناوگان دریایی روسیه را به‌عنوان استفاده مؤثرتر از موشک‌های ATACMS می‌بینند و این راهبرد طی ماه‌های اخیر موفقیت‌های قابل‌توجهی به همراه داشته است.

یک روز قبل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در کنفرانسی خبری در ورشو پس از دیدار با ولادیمیر زلنسکی، اعلام کرد که آمریکا حمایت خود از نیروهای مسلح اوکراین را با توجه به شرایط میدان نبرد تنظیم و تطبیق خواهد داد.

انتقاد اتحادیه اروپا از تصمیم صندوق بین‌المللی پول برای ازسرگیری رایزنی با روسیه

کشورهای اتحادیه اروپا از تصمیم صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای ازسرگیری مشاوره با مسکو ابراز تعجب کرده و قصد دارند این تصمیم را به چالش بکشند. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد که بررسی سالانه اقتصاد روسیه را برای اولین بار از آغاز عملیات ویژه روسیه در دونباس از سر خواهد گرفت. این بررسی به دلیل «پایداری بیشتر» وضعیت منطقه امکان‌پذیر شده است.

بعد از آن نمایندگان اتحادیه اروپا، از جمله فرانسه، بلژیک، لهستان و کشورهای بالتیک و شمال اروپا، در نشست خود به شدت از این تصمیم انتقاد کردند.

به گفته نماینده لیتوانی، این کشور قصد دارد این موضوع را با کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول مطرح کند. او افزود که این اقدام به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حمایت اقتصادی و مشروعیت خواهد داد، در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا در تلاش برای انزوای روسیه هستند.

به گزارش منابع بلومبرگ، دیگر کشورهای اروپایی نیز قصد دارند نامه‌ای به جورجیوا ارسال کرده و نگرانی خود را درباره این فرآیند که می‌تواند منجر به عادی‌سازی روابط با مسکو شود، ابراز کنند.

نماینده پارلمان اوکراین: زلنسکی به دنبال صلح نیست

الکساندر دوبینسکی، نماینده اپوزیسیون در پارلمان اعلای اوکراین (ورخونایا رادا) ابراز عقیده کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، هرگونه ابتکار صلح را رد می‌کند زیرا علاقه‌ای به حل و فصل درگیری‌ نظامی در کشور ندارد.

وی در کانال تلگرام خود نوشت: «توجه داشته باشید که زلنسکی از همه و هر چیزی که می‌تواند به اوکراین کمک کند تا به یک راه‌حل صلح‌آمیز برسد، دوری می‌کند. برای او هیچ چیزی به جز امکان جنگیدن تا پیروزی نهایی قابل قبول نیست. کشاندن این وضعیت تا زمانی که ناتو به درگیری با روسیه سوق یابد، هدف اوست»

دوبینسکی که به اتهام خیانت در بازداشت خانگی است، افزود که این رویکرد کی‌یف باعث می‌شود که هیچ‌گونه مشکلی در کشور، از جمله مسائل اقتصادی، انتخابات و مسائل اجتماعی حل نشود. وی همچنین بیان کرد که برای زلنسکی، درگیری نظامی نوعی «صلح» است که به او اجازه می‌دهد تا به حکومت خود ادامه دهد.

چند روز قبل ، زلنسکی در مصاحبه‌ای با پورتال خبری برزیلی "Metrópoles" برنامه صلح برزیل و چین برای حل و فصل درگیری اوکراین را «تخریب‌کننده» توصیف کرده بود. او همچنین مدعی شد که هر دو کشور پیش از این ابتکار صلح خود را با مسکو هماهنگ کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ