شنا در دریای خزر تا یکشنبه ممنوع شد!

اقتصاد ایران: رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران از صدور هشدار دریایی پیرامون غرق‌شدن شناگران تا فردا (یکشنبه) خبر داد و شنا کردن در این مدت در دریای خزر را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، در این میان مسافرانی که شناخت کمی از شنا در دریا دارند و با تصور اینکه شنا در این مکان مانند شنا کردن در استخر است بی‌محابا به آب می‌زنند و جان خود را به خطر می‌اندازند. آنطور که آمارهای هلال احمر مازندران به عنوان متولی کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی نشان می‌دهد هر چقدر به روزهای پایانی تعطیلات تابستانی نزدیک‌تر می‌شویم بر احتمال وقوع خطر غرق‌شدگی و همچنین تعداد افرادی که از مرگ حتمی در دریا نجات یافته‌اند، افزوده شده است .

البته ناجیان غریق که بیش از 70 روز است در سواحل مازندران حضور دارند، همچنان در این روزها با تلاش بیشتری به کار خود ادامه می‌دهند. آمارها نشان می‌دهد پس از گذشت ۷۲ روز از اجرای طرح دریا در مازندران ناجیان غریق هلال احمر و هیأت نجات غریق استان بیش از ۸۰۰ نفر را از غرق شدن و مرگ حتمی نجات داده‌اند. یعنی به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ نفر غریق نجات یافتند که نسبت به روزهای قبل و ماه گذشته این تعداد افزایش چشمگیری داشته است.

علاوه بر این، گزارش‌های هلال احمر بیانگر روند صعودی تعداد غریق‌ها و نجات آنهاست. بر اساس این آمارها از ابتدای فعالیت طرح ساماندهی سواحل در مازندران تا سوم تیر ۶۰ نفر، ۱۰ تیر ۱۱۵ نفر، ۱۶ تیر ۱۴۴ نفر، ۲۶ مرداد ۴۴۳ نفر، ۱۵ شهریور ۶۱۰ نفر، ۱۷ شهریور ۶۳۸ نفر و ۱۹ شهریور ۶۹۹ نفر غریق نجات یافتند.

اضافه شدن تعداد ناجیان در آخرین روزهای تابستان

«غلامعلی فخاری»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این زمینه به «ایرنا» گفت: ‌با توجه به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی مسافران بیشتری به این استان سفر می‌کنند، در این محدوده زمانی حجم فعالیت و ارائه خدمات امدادگران و ناجیان غریق نیز اضافه می‌شود. وی با تأکید بر اینکه بروز حوادثی نظیر غرق شدن در دریا از جمله مواردی است که موجب افزایش حجم فعالیت پرسنل هلال احمر مازندران شده است، اظهار داشت: امسال فعالیت طرح دریا از نهم خرداد آغاز شده و ناجیان غریق در این مدت بیش از ۸۰۰ نفر را از غرق شدن در دریا نجات داده‌اند.‌


فخاری خاطرنشان کرد: کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی مازندران، در بازه زمانی ۹ خرداد تا ۱۹ شهریور با جانمایی ۸۰ محل فعالیت شامل سه پایگاه ثابت دریایی، ۷۱ پست سیار، موقت و ۶ کمپ چادر سلامت خدمات‌دهی به مسافران را انجام داده است. همچنین روزانه با گشت‌زنی و به‌کارگیری هزار و ۵۵۳ نفر نیروی عملیاتی شامل ۱۰۰ نفر پرسنل، ۱۱۹ داوطلب گشت موتوری و یک‌هزار و ۳۳۴ ناجی غریق خدمات مورد نیاز ارائه شده است.


وی خاطرنشان کرد: ۱۱۱ دستگاه ناوگان ترابری امدادی در قالب ۳۸ آمبولانس، چهار موتورلانس، ۶۰‌موتورسیکلت امدادی و ۹ خودروی کمک‌دار در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی ارائه خدمات امدادی، درمانی، پیش‌بیمارستانی و اورژانسی را انجام می‌دهند که علاوه بر نجات صدها نفر از مرگ حتمی، انتقال ۹۰ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات به ۸‌هزار و ۶۹۸ مصدوم به صورت خدمات حضوری شامل تست فشار خون، تست قند خون، انجام پانسمان، فیکس و آتل‌بندی نیز انجام شده است.

کاهش ۵۵ درصدی قربانیان دریا

«قاسم عزیززاده گرجی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز با تأکید بر کاهش چشمگیر قربانیان دریا در تابستان امسال اظهار داشت: از ابتدای خرداد امسال تا ۱۸ شهریور تعداد جان‌باختگان دریا در مازندران ۲۰ نفر بود که این رقم در بازه زمانی مشابه سال گذشته ۴۵ نفر ثبت شده است.


وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۸۰۹ نفر شامل ۵۸۷ مرد و ۲۲۲ زن توسط ناجیان غریق در نوار ساحلی مازندران از غرق‌ شدن نجات یافتند، گفت: امسال با راهبری‌های استاندار و بسترسازی‌های فرهنگی، کاهش جدی آمار غریق را در سواحل استان شاهد بودیم. جانشین استاندار مازندران در ستاد ساماندهی سواحل خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در نوار ساحلی استان مازندران، در حال حاضر ۷۳۹ نقطه به عنوان نقطه خطرآفرین برای شنای گردشگران شناسایی شده‌ که بنر و پرچم هشدار در سواحل خطرآفرین نصب شده است.

آماده باش ناجیان غریق برای آخرین موج مسافرت‌های تابستانی

«نقی کریمیان»، رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی استان مازندران با اعلام آماده باش کامل ناجیان غریق استان، اظهار داشت: با توجه به حضور مسافران طی روزهای پایانی تابستان در سواحل استان برای جلوگیری از حوادث دریایی ناجیان غریق و تمامی نیروها به‌صورت یکپارچه پای‌ کار آمده‌اند تا در آخرین روزهای تابستان شاهد حوادث تلخ و خاطره ناخوشایندی برای مسافران نباشیم.

وی با اشاره به نجات بیش از ۸۰۰ نفر از غرق‌شدن در دریای مازندران در ماه‌های اخیر افزود: با توجه به آزادسازی سواحل و همچنین پسروی آب دریا، نقاط حادثه‌خیز خزر افزایش یافته و همین موضوع بحث پوشش سواحل استان را دشوار کرده است. از این رو لازم است مردم هم با ناجیان غریق همراهی لازم را داشته باشند و از شنا کردن در مناطق دنج و حادثه‌خیز خزر برحذر باشند.

شنا در خزر تا یکشنبه ممنوع شد

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران از صدور هشدار دریایی پیرامون غرق‌شدن شناگران تا فردا (یکشنبه) خبر داد و شنا کردن در این مدت در دریای خزر را ممنوع اعلام کرد. سیدباقر سلطان با اشاره به هشدار دریایی صادر شده اظهار داشت: با شمالی شدن جریانات و عبور موج در تراز میانی جو از صبح جمعه ۲۳ شهریور تا یکشنبه ۲۵ شهریورماه در مناطق ساحلی شاهد افزایش موج‌های طوفانی خزری هستیم و شنا در دریا طی این مدت ممنوع است.

وی ادامه داد: بیشینه سرعت وزش باد در مناطق غربی و مرکزی ۱۲ متر بر ثانیه بوده و در مناطق شرقی تا ۱۵ متر بر ثانیه می‌رسد. بر این اساس وضعیت ارتفاع موج تا 8/1 متر پیش‌بینی می‌شود و لازم است دارندگان قایق‌های سبک و تفریحی از زدن به دل دریا با مسافران خودداری کنند. سلطانی خاطرنشان کرد: با این ارتفاع موج احتمال غرق‌شدن شناورهای صیادی کیلکا بالا می‌رود و شاهد اختلال در تردد شناورها در بنادر و اسکله‌های دریایی هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ