۵۸ درصد حوادث ترافیکی در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد

اقتصاد ایران: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۸ درصد از تصادفات در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص آنالیز تصادفات در شهر تهران توضیح داد و افزود: ۵۸ درصد از تصادفات در بزرگراه‌ها ،۳۵ درصد در خیابان‌های اصلی، و ۷ درصد نیز در سایر نقاط روی می‌دهد.

وی گفت: در بزرگراه‌ها سرعت وسایل نقلیه بسیار بالاتر است. برخی رانندگان بویژه در ورودی و خروجی‌ها متوجه حضور و تردد موتورسواران نمی‌شوند و باعث بروز تصادفات شدید در این نواحی می‌گردند.

سرهنگ شریفی ادامه داد: آنالیز دیگری که در اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اتفاق افتاده است این است که زمان وقوع تصادفات در تهران به ترتیب در ۸۱ درصد به ساعت‌های روز و ۱۹ درصد هم در شب هنگام اتفاق می‌افتد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در ۵ ماهه اخیر سهم تصادفاتی که اتفاق افتاده به این ترتیب بوده که ۴۴ درصد از کل تصادفات فوتی مربوط به فوتی‌های موتورسواران بوده است. همچنین ۶۷ درصد از کل تصادفات نیز مصدومین موتور را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: در تصادفاتی که یک طرف موتورسیکلت می‌باشد یک جرحی معمولی نیست بلکه یک تصادف شدید با شدت مصدومیت بالای موتورسیکلت سوار و یا ترک نشین او می‌باشد و یک شکستگی ساده وجود ندارد و آسیب‌های زیادی از نواحی مختلف به آنها وارد می‌شود که ۱۵ درصد از تصادفات خسارتی نیز به تصادفاتی باز می‌گردد که موتورسیکلت در آن دخیل هست.

سرهنگ شریفی افزود: اگر این موتورسواران از کلاه ایمنی استاندارد در حین ترددهای خود استفاده می‌کردند مسلماً درصد تصادفات جرحی و فوتی خیلی کاهش پیدا می‌کرد و این اعداد دیگر نبود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ