سنجش رفتار و عملکرد قضات زیر نظر دستگاه‌های نظارتی

اقتصاد ایران: قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: رفتار و عملکرد قضات تا پایان خدمت در منصب قضا زیر نظر دستگاه‌های نظارتی سنجیده می‌شود،

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تحلیف ۳۵ نفر از کارآموزان قضائی با حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضائیه برگزار شد.

فرهاد افشارنیا قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای کارآموزان قضائی که بعد از ادای سوگند به طور رسمی در مسند قضا مشغول فعالیت خواهند شد، خاطر نشان کرد: تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه قضائی بر عهده معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه است و بر اساس منویات رئیس قوه قضائیه و تأکیدات معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه نهضت بسیار قوی و پویایی در فرایند جذب کارکنان قوه قضائیه جریان دارد و در این اثنا نیروهای سرآمدی نیز جذب دستگاه قضا شدند.

افشارنیا افزود: سعی بر این بوده است که نیروهای متدین، متعهد و مخلص از تمامی مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی بکارگیری شوند؛ لذا خرسندیم از اینکه امروز نیز شاهد حضور شما عزیزانی هستیم که با موفقیت فرایند جذب و گزینش گذرانده و از میان جمع زیادی از متقاضیان برای امر قضاوت برگزیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه رفتار و عملکرد قضات تا پایان خدمت در منصب قضا زیر نظر دستگاه‌های نظارتی سنجیده می‌شود، عنوان کرد: در راستای حفظ شأن منصب قضاوت و جلوگیری از هرگونه لطمه به این امر خطیر ضروری است که پیوسته در مسیر زندگی در حال تذکیه نفس خود باشیم تا خدای ناکرده دچار لغزش نشویم و بتوانیم سلامت نفس خود را از آلودگی‌های محیطی حفظ کنیم.

افشارنیا با اشاره به اهمیت تقویت دانش قضائی گفت: بایستی در زمینه تحصیلی تکمیلی متوقف نشویم و سطح معلومات خود را با بهره‌مندی بهینه از دانش روز ارتقا دهیم.

وی افزود: در دادرسی شکلی رعایت مقررات و در دادرسی محتوایی شناسایی و بکارگیری رویه‌های صحیح جامعه قضائی در کشور ضروری است.

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در پایان سخنان خود با ذکر جملاتی قصار از منظر امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر در خصوص سیمای کارگزاران دولت اسلامی؛ خصوصاً اهمیت منصب خطیر قضاوت و شأن قاضی، برای تمامی قضات جدید الاستخدام آرزوی سربلندی و عزتمندی کرد.

سید محمد هاشمی مقدم مدیرکل کارگزینی قضات نیز در راستای انتقال تجربیات و آداب قضا، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی قضات جدیدالورود توصیه کرد ملجا و پناه تظلم خواهان باشید تا به برکت آن‌ها از عنایت خداوند متعال بهره‌مند شوید.

مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضائیه همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای این دوره و ادواری که تاکنون برگزارشده است، به تشریح سیاست‌های آموزشی قوه قضائیه، فرایند جذب و گزینش قضات و تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی سیاست‌های آموزشی قوه قضائیه پرداخت.

در ادامه مراسم، کارآموزان قضائی دوره مذکور در حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضائیه ادای سوگند کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ