تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مستلزم اجرای قوانین است

اقتصاد ایران: اصفهان- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با بیان اینکه با روش‌های سنتی نمی توان شرکت‌های دانش‌بنیان را تامین مالی کرد، گفت: این مهم مستلزم تغییر و اجرای قوانین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین صبح شنبه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای حمایت از شهرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برنامه‌داریم، اظهار داشت: برای سرمایه گذاری بخش داخلی تلاش می‌کنیم از مواد ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید که درخصوص اعتبارات مالی، قانونی پیشرفته است، بهره‌بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین تقویت صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌های آنها از دیگر برنامه معاونت علمی و فناوری است زیرا اکنون تنها ۲ صندوق خطر پذیر از جمله فولاد مبارکه و گلرنگ با یک هزار میلیارد تومان سرمایه وجود دارد که برنامه ما تقویت میزان سرمایه گذاری در این صندوق‌ها با کمک تبصره ۱۸ دولتی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مورد سرمایه گذاری خارجی با کشورهای در منطقه مانند لبنان و سوریه درزمینه پروژه‌های داخل کشور گفت‌وگو خواهیم کرد، افزود: تلاش می‌کنیم صندوق (cvc) ارزی خطر پذیر در این زمینه ایجاد کنیم که مقدمات آن صورت گرفته است.

افشین خاطرنشان کرد: تأسیس صندوق ارزی در بخش‌های صادرات می‌تواند کمک کننده باشد و امید است در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی شاهد رشد باشیم‌.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوره جدید معاونت علمی و فناوری، همه مدیریت‌ها به صورت پیوسته و زنجیروار انجام می‌شود، ابراز داشت: نباید با تغییر مدیریت‌ها نگرش‌ها تغییر کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: ما در سه بخش مهم برنامه داریم و امید است بتوانیم در گام اول نیروی انسانی به ویژه مرجعیت علمی را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی نوظهور تقویت کنیم.

افشین به ضرورت ارتقای زیرساخت‌ها در معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: سومین و مهم‌ترین برنامه ما، تغییر روش‌های تأمین مالی است زیرا یکی از مشکلات مهم شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین مالی است و با روش‌های سنتی قبلی نمی‌توانیم تأمین مالی کنیم.‌

وی اظهار داشت: در این زمینه، بخش مهم اجرای قانون است زیرا قوانین بسیار خوبی در کشور مصوب شده اما درصد اجرا پایین است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به قانون حمایت از کالای ایرانی و جهش تولید دانش بنیان، خاطرنشان کرد: میزان این اجرای این ۲ قانون کمتر از ۱۰ درصد است و قول می‌دهم با تمام توان این قوانین را کامل اجرا کنیم زیرا بیشتر مشکلات حوزه دانش بنیان برطرف خواهد شد.

افشین شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور خواند و گفت: تلاش می‌کنم با همکاری وزارت علوم، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را طبق قانون به یک شهرک علمی تحقیقاتی بین المللی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون رئیس جمهوری پیش از گفتگو با خبرنگاران از سه محصول دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان رونمایی کرد. این سه محصول دانش بنیان شامل نشت یاب لیزری مکشی قابل حمل گاز متان، سیلیکا ایروژال (اَبر عایق حرارتی، صوتی، تصویری) و لیزر جوش داتیس با کاربرد در صنایع خودروسازی، الکترونیک جواهر سازی و پزشکی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ