مکاتبه دفتر رئیس جمهور با وزیر نفت برای پالایشگاه دوم آبادان

اقتصاد ایران: آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از مکاتبه رئیس دفتر رئیس جمهور با وزیر نفت برای پالایشگاه دوم آبادان خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از رئیس جمهور درخواست تمهید مقدمات لازم برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پالایشگاه خوزستان (پالایشگاه دوم آبادان) را داشتم که «محسن حاجی میرزایی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مکاتبه با «محسن پاک نژاد» وزیر نفت خواستار پیگیری این درخواست شد.

وی ادامه داد: به استناد ماده (۸۷) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و به منظور سرمایه گذاری در طرح پالایشگاه خوزستان مجموعاً تا سقف سه میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار شامل مشارکت ۸۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی به میزان ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون دلار و ۲۰ درصدی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از محل منابع داخلی به میزان ۶۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای این پالایشگاه تخصیص داده شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرح احداث پالایشگاه خوزستان با ظرفیت روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام فوق سنگین، همراه با ساخت واحد RCD و الگوی مبتنی بر تولید سوخت استاندارد کشتی خواهد بود.

مولوی عنوان کرد: در انتخاب الگوی پالایشگاه خوزستان، ضمن رعایت الزامات قانونی، مغروضات بنیادین از جمله چالش‌های موجود در خصوص فروش نفت خام فوق سنگین در بازار، تبدیل آن به سوخت کشتی و تسهیل فروش این محصول در راستای منافع ملی مدیریت تولیدات میادین مشترک، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به عملیات اجرایی طرح‌های ارتقای کیفی در همه پالایشگاه‌های کشور، پس از تکمیل طرح‌ها، کشور با کمبود سوخت کشتی مواجه خواهد شد و پالایشگاه خوزستان یا در واقع پالایشگاه دوم آبادان به دلیل تولید سوخت مطابق با استاندارد IMO راهکاری راهبردی در تأمین پایدار و امنیت انرژی در حوزه سوخت دریانوردی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اشتغال را مهم‌ترین مطالبه مردم شهر آبادان برشمرد و تاکید کرد: با عملیاتی شدن آغاز احداث پالایشگاه دوم خوزستان در دولت چهاردهم، اشتغالزایی خوبی برای جوان شهرستان آبادان می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ