۸۰ درصد نیاز سرویس مدارس قزوین تامین شده است

اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل تاکسی‌رانی قزوین گفت: تاکنون ۸۰ درصد نیاز سرویس مدارس مرتفع شده است و پیمانکاران آمادگی خود را اعلام کردند.

محمد وثوق نیا در گفت‌وگو باخبرنگار مهر با اشاره به گلایه‌ها در رابطه با کمبود سرویس مدارس در قزوین اظهار کرد: بخشی از علل عدم رغبت تاکسیرانان برای استقبال از سرویس مدارس به نرخ پایین هزینه سرویس باز می‌گردد و هزینه‌ها پاسخگو نیست و معمولاً افراد که از نظر مالی به دنبال کمک خرج هستند یا زنان سرپرست خانوار حاضر می‌شوند بااین هزینه به عنوان سرویس مدرسه فعالیت کنند.

مدیرعامل تاکسی‌رانی قزوین عنوان کرد: از سوی دیگر ۷۰ درصد تاکسی‌های قزوین فرسوده است و افراد در رده سنی بالاتری راننده تاکسی هستند که معمولاً باتوجه به مسئولیت‌های این حوزه تمایلی به پذیرش این مسئولیت ندارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پذیرش مسئولیت سرویس مدارس دارای قوانین و مسئولیت‌های سنگین است اغلب رانندگان تمایلی به پذیرش این مسئولیت ندارند چراکه با پذیرش این مسئولیت تقریباً امکان مسافرت از آنها سلب می‌شود از طرف دیگر ساعت تعطیلی و یا ورود مدارس اوج زمان ترافیک است و حمل و نقل دانش‌آموزان نیز وظیفه خطیری است که باتوجه به این موارد معمولاً تاکسی‌ها رغبتی به پذیرش این مسئولیت ندارند.

این مسئول بیان کرد: سازمان تاکسی رانی برای حل برخی چالش‌ها برخی امکانات رفاهی از قبلی تخفیف ۷۰ درصدی کارواش، معاینه فنی ۵۰ درصدی و لاستیک دولتی را برای تمام خوردهای تاکسی و شخصی مجوز دار که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می‌کنند در نظر گرفته است.

وی با تاکید براینکه در حوزه تأمین خودرو هیچ مشکلی وجود ندارد ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۸۰ درصد نیاز سرویس مدارس مرتفع شده است و پیمانکاران آمادگی خود را اعلام کردند.

وثوق نیا در پایان ابراز کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس هنوز به تصویب نهایی نرسیده است اما طی صحبت‌های انجام شده نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ