آماده احیای مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه شهید بهشتی هستیم

اقتصاد ایران: معاون اول رئیس جمهور از احیای مصوبه تبدیل زندان اوین به دانشگاه و واگذاری آن به دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه هفته وحدت هستیم، اظهار داشت: وحدت رمز اصلی پیروزی و ماندگاری انقلاب و رمز حل چالش‌های امروز ما است. قطعاً همبستگی و وحدت و انسجام نیروهای نخبه و پر تلاش کشور نوید بخش حل مشکلات است.

وی با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه شهید بهشتی برای احیای مصوبه واگذاری زندان اوین به این دانشگاه به دلیل مشکل کمبود فضای فیزیکی برای دانشگاه شهید بهشتی و عدم تحقق این مصوبه تا کنون، بیان کرد: در دوره قبل این تصمیم گرفته شد که با توجه به فرهنگی بودن انقلاب ما، مخوف‌ترین زندان قبل از انقلاب را تبدیل به دانشگاه کنیم و جمع بندی خوبی داشتیم. در دولت هم تصویب شد که زندان اوین به دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: البته این تصمیمات اگر با پیگیری جدی همراه شوند، حل می‌شوند. مصوبه دولت قانونی بود و منابعی برای آن گذاشتیم اما اجرایی نشد اما ما آمادگی احیای آن مصوبه را داریم. این اقدام پیام خوبی به دنیا می‌دهد که زندان را به دانشگاه تبدیل می‌کنیم. از عمر آن مصوبه ۲۱ سال گذشته است و از نوجوانی خود عبور کرده است. ان‌شاءالله به پیری نرسد و اجرایی شود.

وی در ادامه خطاب به دانشگاهیان حاضر در اجلاس گفت: آیا امکان اظهار نظر و طرح بی حاشیه مسائل مختلف در دانشگاه را داریم یا خیر؟ چقدر به کرسی آزاد اندیشی که مورد اهتمام مقام معظم رهبری است، عمل کردیم؟ انتظار ما از این نشست‌ها این است که به مسائل کلان در زمینه اقتصاد و مسائل اجتماعی و فرهنگی پرداخته شود. رؤسای دانشگاه‌ها در دو دهه گذشته بسیار محافظه کار شده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: هنر ما تا کنون برخوردهای امنیتی بوده است. فضایی که در چند سال اخیر بر دانشگاه‌ها حاکم بود اینگونه بوده است که دانشگاه به جای اینکه مرکز تمدن و فرهنگ باشد در تلاش بوده است که با نیروهای غیردانشگاهی و فضای امنیتی دانشگاه را آرام کند که به درد نمی‌خورد. آرامشی که ما به دنبال آن هستیم همان راهبردی است که به پیروزی انقلاب منجر شد.

تکمیل می‌شود…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ