تعداد کاربران اشتراک پولی ChatGPT از ۱۱ میلیون عبور کرد

اقتصاد ایران: تعداد کاربران سرویس پولی ChatGPT رکورد جدید ثبت کرده و درآمد میلیارد دلاری برای OpenAI به‌ارمغان آورده است.

تعداد کاربران پولی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI از مرز ۱۱ میلیون نفر گذشت. این موضوع نشان‌دهنده‌ی موفقیت چشمگیر OpenAI در فرایند تجاری‌سازی هوش مصنوعی است.

برد لایت‌کپ، مدیر ارشد عملیات OpenAI، اعلام کرد از ۱۱ میلیون کاربر پولی ChatGPT حدود ۱۰ میلیون‌ نفر مشترکین عادی و یک میلیون‌ نفر کاربر برنامه‌ی تجاری هستند. چنین پایگاه کاربری عظیمی، درآمد قابل‌ توجهی را برای OpenAI به‌ارمغان آورده است. درواقع درآمد سرویس پولی این شرکت در هر ماه به بیش‌ از ۲۲۵ میلیون دلار و در هر سال به حدود ۲٫۷ میلیارد دلار می‌رسد و از طرفی همچنان تقاضای بسیار بالایی برای ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی وجود دارد.

براساس گزارش The Information، با احتساب درآمد حاصل از فروش مدل‌های هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های کاربردی، انتظار می‌رود درآمد OpenAI برای ۱۲ ماه آینده به حدود ۴ میلیارد دلار برسد که از درآمد ۱٫۶ میلیارد دلاری سالانه‌ی این شرکت تا پایان ۲۰۲۳ فراتر می‌رود.

رشد سریع معمولاً با هزینه‌های بالا همراه است. تعداد زیاد کاربران و سرمایه‌گذاری مداوم در بخش تحقیق و توسعه به ضررهای میلیاردی سالانه‌ی OpenAI منجر می‌شود. ظاهراً این شرکت قصد دارد برای پرکردن شکاف بودجه، ساختار سازمانی خود را از غیرانتفاعی به انتفاعی تغییر دهد و در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری جذب کند.

OpenAI درحال مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلف ازجمله صندوق‌های تحت حمایت دولت امارات متحده‌ی عربی، با هدف جذب تا ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

مقالات مرتبط:
  • هوش مصنوعی o1 شرکت خالق ChatGPT با توانایی استدلال رونمایی شد
  • هکر باهوش ChatGPT را فریب داد و حواشی زیادی به پا کرد

درحال حاضر، ChatGPT سه مدل اشتراک پولی دارد که شامل Plus ،Team و Pro می‌شود:

  • ChatGPT Plus: با قیمت ۲۰ دلار در ماه، دسترسی اولویت‌دار، پاسخ سریع و دسترسی به مدل GPT-4 را ارائه می‌دهد، اما عملکرد و قابلیت‌های آن درمقایسه‌با نسخه‌های Pro و Team ابتدایی‌تر است.
  • ChatGPT Team: برای تیم‌های کوچک و مشاغل طراحی شده است و قیمت نهایی آن معمولاً بر اساس اندازه‌ی تیم و خدمات مورد نیاز تعیین می‌شود.
  • ChatGPT Pro: با قیمت ۲۰۰ دلار در ماه و کمترین میزان محدودیت استفاده، زمان پاسخگویی سریع‌تر و ویژگی‌های اضافی ارائه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ