حضور فعالان دارویی آفریقا و آمریکای جنوبی در نمایشگاه ایران‌فارما

اقتصاد ایران: پویا فرهت، عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، از برگزاری گردهمایی گسترده‌ای با حضور فعالان دارویی از کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی و شرق آسیا در نمایشگاه ایران‌فارما خبر داد.

به گزارش سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، پویا فرهت روز شنبه اظهار داشت: اهمیت ارتباطات و تعامل در دنیای امروز در همه صنایع جزو اولویت‌های همه مجموعه‌های موفق است؛ در واقع یک مجموعه زمانی می‌تواند زنجیره تامین خود را به بهترین شکل کامل کند که با مخاطبان و ذی‌نفعان خود ارتباط برقرار کند و ایجاد این ارتباط، موضوعی است که امکان آن در بزرگترین ابعاد ممکن در نمایشگاه ایران‌فارما وجود دارد.

وی، موضوع انتقال دانش را از دیگر رسالت‌های ایران‌فارما برشمرد و افزود: از سوی دیگر در موضوع انتقال دانش می‌بینیم که این اتفاق در ایران‌فارما به شکل‌های مختلف در ابعاد تجاری و فنی می‌افتد. حضور شرکت‌های مختلف و متعدد در این رویداد تخصصی باعث می‌شود تا خلاءهای موجود در مجموعه‌های مختلف به خوبی شناسایی و برطرف شود. در عین حال، برگزاری نشست‌های تخصصی مجالی را برای انتقال دانش و تجربه در این حوزه فراهم می‌آورد.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تصریح کرد: حضور کشورهای خارجی در سال‌های اخیر در ایران‌فارما، نشان می‌دهد که برگزاری این رویداد برای فعالان دارویی کشورهای منطقه نیز اهمیت پیدا کرده و آنها را برای معرفی و عرضه محصولات و مولکول‌های جدید در این رویداد مشتاق‌تر کرده است.

به گفته فرهت، این رویکرد اگرچه با توجه به مسائلی مانند تحریم‌های علیه ایران با موانعی همراه است اما می‌تواند آغازی برای تعاملات و تبادلات تجاری گسترده‌تر با کشورهای دیگر در حوزه دارو باشد.

وی از نقش ایران‌فارما در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا نیز یاد کرد و افزود: ایران‌فارما بهترین موقعیت و فرصت برای شرکت‌های دانش‌بنیان است تا توان خود را به سرمایه‌گذاران حوزه دارو نشان دهند زیرا تعداد و تجمع افراد و شرکت‌هایی که توانایی سرمایه‌گذاری روی یک ایده و محصول یا طرح جدید را داشته باشند در نمایشگاه ایران‌فارما بیش از هر رویداد دیگری است. این نمایشگاه فضا و فرصت مناسب را در اختیار صاحبان ایده می‌گذارد تا محصول خود را در بازار دارویی و نزد سرمایه‌گذاران این حوزه نمایش داده و حمایت سرمایه‌گذاران را جلب کنند.

فرهت با اشاره به توانمندی ایران در توسعه صادرات دارویی ادامه داد: در این نمایشگاه محصولات تولید داخل به کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه معرفی می‌شوند زیرا گسترش طیف مخاطبان این رویداد، پای بسیاری از فعالان دارویی کشورهای منطقه، آفریقا، آمریکای جنوبی و شرق آسیا را به آن باز کرده است. در سال‌های اخیر حضور بازرگانان کشورهای خارجی در ایران‌فارما به شدت افزایش یافته که این حضور و تعاملات با آنها می‌تواند به عقد قراردادهای بین‌المللی دارو منجر شود.

وی با اشاره به برگزاری ایران فارما ۱۱ تا ۱۳ مهر در مصلی امام خمینی(ره) تاکید کرد: ایران‌فارما ضربان نبض صنعت داروسازی کشور است و به عنوان ویترین و محل بروز افتخارات صنایع داروسازی ایران عمل می‌کند.

فرهت اظهار داشت: در سال‌های گذشته مشکلاتی نظیر تحریم‌ها و نقل و انتقالات پول، همواره به عنوان مانعی در مسیر فعالیت‌های بین‌المللی صنایع داروسازی کشور عمل کرده و تلاش دست‌اندرکاران ایران‌فارما این است که بتوانند ویترینی برای نمایش توانمندی‌های دارویی کشور به کشورهای دیگر باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ