حضرت خدیجه (س) جهادگر تبیینی است

اقتصاد ایران: تربت جام- مسوول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی تربت جام گفت: حضرت خدیجه (س)، جهادگر تبیینی است.

مرضیه اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) از مصادیق بارز آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا» بودند. شاید به همین دلیل در روایت آمده: «بهشت مشتاق چهار زن است؛ خدیجه، فاطمه زهرا، آسیه و مریم.»

مسؤول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی تربت جام افزود: از ویژگی‌های ممتاز حضرت خدیجه اولی بودن ایشان در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، اولی بودن هزینه دارد و البته با سختی همراه است. خیلی‌ها منتظرند تا وضیعت را بسنجند و منافع شأن را لحاظ کنند و ببینند چه خواهد شد لذا از موضع گیری صریح و به هنگام اجتناب می‌کنند، اما آن حضرت با ایمان به راه و آرمان پیامبر اسلام اولین بانویی بودند که در اعلام ایمان به آن حضرت تردید نکردند و صادقانه، شجاعانه، بدون ترس و مصلحت سنجی‌های شخصی به آن حضرت و اسلام ایمان آوردند و ایمانشان را آشکار کردند.

وی ادامه داد: براساس روایات، حضرت خدیجه (س) اولین زن مسلمان، اولین زن مؤمن، اولین بانوی مصدق و اولین زنی که به وسیله ایشان شفاء صورت می‌گیرد، هستند. نبی اکرم (ص) در روایت می‌فرمایند: «نخستین شفی من هستم، سپس افرادی که به من نزدیک هستند.» حضرت خدیجه (س) جزو اقربین پیامبر (ص) بودند.

اکبری بیان کرد: کریمه بودن، سخاوت، عفت، پاکدامنی، گذشت از مال، عدم تجمل گرایی و صبر در برابر سختی‌ها و ناملایمات از دیگر ویژگی‌های بارز آن حضرت است.

مسؤول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی تربت جام تصریح کرد: در جریان شعب ابی طالب (ع) شاهد اوج گذشت و ایثار حضرت خدیجه (س) هستیم. ایشان تمام اموال خود را برای حفظ اسلام هزینه می‌کنند.

وی بیان کرد: معرفی نبی اکرم (ص) به جامعه توسط حضرت خدیجه (س) خود نوعی جهاد تبیین است.

اکبری ادامه داد: حضرت خدیجه (س) سهم مهمی در تبیین عملی ایمان و حرکت در آن مسیر ایفا کرد، موضوع جهاد تبیین در هر موقعیتی بحسب اولویت، موضوعش متفاوت می‌شود، یک زمانی انسان در موقعیتی قرار می‌گیرد که بایستی مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی یا مسائل دیگری را برای جامعه تبیین کند. وقتی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آن‌ها جهادشان بر حسب موضوعات و اولویت‌ها متفاوت بوده است.

مسؤول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی تربت جام بیان کرد: حضرت خدیجه (س) تمام تلاش خود را برای معرفی پیامبر اسلام به جامعه انجام داده و حمایت مادی و معنوی از ایشان داشتند و حقایق را به مردم بیان می‌کردند. تمام این مسائل می‌تواند به عنوان الگو برای جامعه امروز معرفی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ