۲۱۳ ملک مازاد دولت فروش رفت/ برگزاری مزایده مولدسازی اواخر شهریور

اقتصاد ایران: رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اواخر این ماه مزایده سراسری املاک دولتی در راستای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت، استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم ۴ هزار ۶۰۶ ملک را شناسایی کردند. از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۲ ملک به تصویب هیأت عالی مولدسازی رسیده، ارزش افزایی یک هزار و ۳۹۵ ملک در حال انجام و تصویب است و ۳۵۷ ملک هم قیمت‌گذاری شده است. در مجموع ۵۹۶ مورد عرضه شده و ۲۱۳ مورد هم فروش رفته یا تهاتر شده است.

وی در مصاحبه با صدا و سیما اظهار کرد: در اواخر شهریور نسبت به املاکی که مصوباتشان دریافت شده و ارزش افزایی و قیمت‌گذاری شده اند، مزایده سراسری ملک برگزار خواهد شد. امیدواریم از این طریق بتوانیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام را تأمین مالی کرده و بخشی از تکالیف بودجه را نیز انجام دهیم.

گفتنی است؛ دی ماه ۱۴۰۱ با پیشنهاد رؤسای قوای سه گانه و موافقت رهبر انقلاب کمیته‌ای هفت نفره مأموریت پیدا کرد تا اموال، املاک و دارایی‌های دولت را به منظور تأمین بودجه مورد نظر دولت در کمترین زمان ممکن به فروش برساند.

این هیأت هفت نفره قرار است درباره دارایی‌های دولت اعم از املاک و اراضی و مستغلات را که به صورت مازاد در اختیار قوه مجریه است، تصمیم گیری کند، تا از حالت راکد خارج شده و در مسیر تأمین مالی پروژه‌های نیمه تمام یا متوقف به کار گرفته شود.

منابع حاصل از مولدسازی به عنوان درآمد عمومی دولت محسوب می‌شود و پس از اعلام دستگاه اجرایی یا تشخیص وزارت امور اقتصادی و دارایی، تشکیل پرونده و طرح موضوع در کارگروه ملی و استانی، مجوز مولدسازی یا فروش برای هریک از اموال از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود.

میزان عملکرد بانک‌ها، سازمان ملی زمین و مسکن و خزانه داری در مولدسازی طی سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ