تأکید کیم جونگ اون بر گسترش همکاری‌های کره شمالی و روسیه

اقتصاد ایران: رئیس کره شمالی و دبیر شورای امنیت روسیه در خصوص تعمیق بیشتر گفت‌وگوی راهبردی بین پیونگ یانگ و مسکو، تقویت همکاری‌ها با هدف حفاظت از امنیت و منافع هر دو کشور، و وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرده و به دیدگاه مشترکی درباره آنها دست یافتند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، در دیدار با سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه، بر لزوم گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد. 

بر اساس اطلاعات منتشره صبح امروز، شنبه، توسط خبرگزاری مرکزی تلگرافی کره، در این نشست «طرفین در خصوص نقطه نظرات خویش در خصوص تعمیق بیشتر گفت‌وگوهای راهبردی بین کره شمالی و روسیه، تقویت همکاری‌ها با هدف حفاظت از امنیت و منافع هر دو کشور و البته وضعیت منطقه‌ای و  مسائل بین‌المللی تبادل نظر کرده و به دیدگاه مشترکی درباره موضوعات مطرح شده دست یافتند».

طبق این گزارش، علاوه بر این، کیم جونگ اون رشد سریع روابط بین روسیه و کره شمالی را در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست بسیار مورد تمجید قرار داد. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که این همکاری‌ها در چارچوب پیمان مشارکت راهبردی جامع ادامه خواهد یافت.

روز گذشته شورای امنیت روسیه از دیدار سرگئی شویگو و کیم جونگ اون خبر داده و تأکید کرد که این نشست نشان داد که لحن دوستانه مذاکرات دوجانبه «در چارچوب توافقات رهبران دو کشور که در جریان سفر رسمی رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین به پیونگ یانگ در ماه ژوئن سال جاری به دست آمده بود» ادامه دارد. این توافقات قرار است به اجرای مفاد پیمان دوجانبه مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور کمک کند.

پیشتر در اوایل سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در پیامی به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تأسیس جمهوری کره شمالی به کیم جونگ اون ابراز اطمینان کرد که دو کشور به‌طور منظم مشارکت راهبردی جامع خود را تقویت خواهند کرد. به عقیده پوتین، این اتحاد که در راستای تضمین امنیت و ثبات در شبه‌جزیره کره و منطقه آسیای شمال شرقی است، با منافع اساسی هر دو ملت همخوانی دارد.

در اواسط ماه ژوئن بود که رئیس‌جمهور روسیه برای یک دیدار رسمی به کره شمالی سفر کرد. وی مذاکرات مفصلی با کیم جونگ اون انجام داد و در پایان این سفر، پیمان مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور به امضا رسید که پیش‌بینی کرده در صورت بروز تجاوز  خارجی به هر یک از طرفین، کمک‌های متقابل ارائه شود.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ