بوی ماه مهر در مازندران؛ شوق همکلاسی ها و معلمان

اقتصاد ایران: ساری- بوی ماه مهر به مشام می‌رسد و بار دیگر هم شاگردی‌ها و همکلاسی‌های قدیم دور هم جمع می شوند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هفته پایانی شهریور بیش از هر زمانی حال و هوای مدرسه و ماه مهر را می‌دهد. دانش آموزانی که خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند تا به هم شاگردی‌ها سلام بگویند.

مازندران ۵۲۷ هزار دانش آموز دارد که خود را برای رفتن به مدرسه آماده می‌کنند و طی روزهای گذشته نیز مانور بازگشایی مدارس در برخی مناطق این استان برگزار شد.

باباهای مدرسه بیش از هر زمان دیگری شروع سال تحصیلی را انتظار می‌کشند تا دانش آموزان و دوستان کوچک خود را در آغوش بگیرند. دل در گرو مهر بچه‌ها دارد و همه روزهای بلند تابستان را به امید رسیدن پاییز و دیدن روی ماه بچه‌ها سپری کرده اند.

با آنکه تابستان است اما بچه‌های مدرسه شاهد یک روز به مدرسه آمدند تا مانور بازگشایی مدارس را جشن بگیرند. امروز برایشان چندان رسمی و دانش آموزی نیست، برخی‌ها با لباس فرم و بعضی‌ها با لباس عادی و معمولی به مدرسه آمدند اما از اینکه دوستان قدیمی خود را می‌بینند شادمان هستند.

دست از شیطنت‌های دانش آموزی و کودکانه برنمی دارند و حال و هوای تابستان و مدرسه برایشان شادی آور است. با زنگ مدرسه به صف می‌شوند تا شروع نمادین سال تحصیلی را جشن گیرند.

شوق همکلاسی‌ها

یاسین که به کلاس هفتم متوسطه اول آمده است، می‌گوید: از اینکه یک سال بزرگ‌تر شده‌ام و به کلاس بالاتر آمدم خدا را شکر می‌گویم.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: سال تحصیلی جدید به مدرسه جدید آمدم اما چند تا از همکلاسی‌های قدیمی من نیز در این مدرسه ثبت نام کرده اند و با هم همکلاس هستیم.

بوی ماه مهر در مازندران؛ شوق همکلاسی ها و معلمان

این دانش آموز از اینکه همکلاسی‌های قدیمی خود را بعد از چند ماه دوباره می‌بیند و قرار است با هم سال تحصیلی جدید را شروع کنند خوشحال و شادمان است.

همپای شروع سال تحصیلی و پاییز تأمین لوازم التحریر و پوشاک برای دانش آموزان نیازمند در دستور کار دستگاه‌ها و خیران مختلف قرار گرفته است تا سال این دسته از دانش آموزان نگرانی نداشته باشند.

در مازندران بیش از ۱۵ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد و شمار قابل توجهی نیز مشمول حمایت بهزیستی هستند و پویش‌های مختلفی نظیر بوی ماه مهر و جشن عاطفه‌ها در سراسر استان مازندران شروع شده است. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران شمار دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد در استان را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد.

مهدی رحمان زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها با شعار مشق همدل همزمان با سراسر کشور از ۲۲ شهریور شروع شد و تا ۱۵ مهرماه ادامه می‌یابد، افزود: برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری این برنامه هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل با همراهی مردم و خیران نیکوکار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال قبل بیش از ۳۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی هدف گذاری شده بود اما ۴۱ میلیارد تومان توسط هم استانی‌ها برای تهیه لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی کمک شد.

سال قبل بیش از ۳۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی هدف گذاری شده بود اما ۴۱ میلیارد تومان توسط هم استانی‌ها برای تهیه لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی کمک شد

وی شمار دانش آموزان تحت پوشش را ۱۵ هزار نفر ذکر کرد و گفت: امسال نیز برنامه داریم برای همه دانش آموزان لوازم التحریر تهیه و تقدیم شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران از خیران خواست برای تأمین پوشاک دانش آموزان نیز همراهی و مشارکت داشته باشند و گفت: ۴۰۰ مرکز نیکوکار فعال در استان نیز آماده جمع آوری کمک‌های مردمی هستند.

دانش آموزان و فرهنگیان استان مازندران برای سال تحصیلی جدید خود را مهیا می‌کنند و به گفته متولیان آموزشی، امسال هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهند ماند.

بوی ماه مهر در مازندران؛ شوق همکلاسی ها و معلمان

عباس متاجی مدیر آموزش و پرورش نوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۱۳۴ مدرسه دولتی و ۳۰ مدرسه غیردولتی برای میزبانی از دانش آموزان مهیا شده است، افزود: دو هزار معلم نیز کار آموزش این دانش آموزان را عهده دار هستند.

وی با اظهار اینکه مانور بازگشایی مدارس برای آمادگی اول مهر در شهرستان برگزار شده است، افزود: پایش و بازدید میدانی از مدارس شهرستان صورت گرفته است.

وی با عنوان اینکه همه مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید آمادگی پذیرش دانش آموزان را دارند، گفت: آمادگی داریم با کمترین چالش سال تحصیلی جدید شروع کنیم.

متاجی به طرح شهید عجمیان و شاداب سازی مدارس اشاره و اضافه کرد: هشت مدرسه با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی شاداب سازی شده است.

۳۰۰۰ معلم جذب شده است

در سطح استان مازندران نیز بیش از چهار هزار مدرسه وجود دارد که قرار است از بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز میزبانی کنند. حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از جذب سه هزار معلم جدید در استان خبر داد و تراز نیروی انسانی را مطلوب توصیف کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه ۲۳ هزار کلاس درس دولتی در استان وجود دارد، شمار دانش آموزان این مدارس را ۴۱۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۱۰۰ هزار دانش آموز نیز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

دانش آموزان و فرهنگیان مازندران طی هفته جای خود را برای شروع سال تحصیلی جدید و بانشاط شروع می‌کنند تا در کنار یکدیگر برای ساختن فردایی بهتر نقش آفرین باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ