نقاط مثبت فوتسال ایران در جام‌جهانی/ بررسی شرایط دروازه‌بان‌ها

اقتصاد ایران: مربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان از ونزوئلا به عنوان تیمی قدرتمند در رقابت های جام‌جهانی نام برد و بر لزوم کاهش ضریب اشتباهات در خط دفاعی شاگردان وحید شمسایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال از ۲۴ شهریور به میزبانی کشور ازبکستان برگزار می شود و تیم ملی کشورمان با هدایت وحید شمسایی در گروه F با تیم های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است. نخستین بازی ملی پوشان ایران در این مسابقات ۲۶ شهریور برابر ونزوئلا است.

محمود خوراکچی، مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران و تیم ایرالکو، در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی شرایط تیم ملی در جام جهانی و به خصوص دیدار اول برابر ونزوئلا پرداخت و بر اهمیت کاهش اشتباهات در تیم تاکید کرد و نقاط مثبت تیم ملی را ارزیابی نمود.

وی در خصوص تیم ملی ونزوئلا که نخستین حریف ایران در این مسابقات است گفت: کلیه تیم هایی که از قاره های خود به جام جهانی آمده اند کیفیت بالایی دارند. ونزوئلا هم تجربه حضور در جام جهانی را دارد و سبک بازی آمریکای جنوبی را که شامل تکنیک بالای فوتسالی است از خود به نمایش می گذارد. این تیم در بازی های دوستانه هم نشان داده است که در انتقال از دفاع به حمله عملکرد خوبی دارد. ونزوئلا هم زیاد گل می زند و هم زیاد گل می خورد و اگر تمرکز دفاعی را برابر این تیم بالا نبریم و فکر کنیم چون ایران هستیم می توانیم ونزوئلا را راحت شکست دهیم سخت در اشتباه هستیم.

نقاط مثبت فوتسال ایران در جام‌جهانی/ بررسی شرایط دروازه‌بان‌ها

وی بر لزوم کاهش اشتباهات برابر ونزوئلا تاکید کرد و گفت: ونزوئلا تیمی مرموز است و می تواند حریف سرسختی برای ما باشد. ضمن اینکه بازی اول در هر تورنمنت شرایط خاصی دارد و مربیان تیم های بزرگ هم معتقدند اولین بازی همیشه سخت است. کادر فنی تیم ملی باید بازیکنان را آگاه کند که در بازی اول ضریب اشتباهات به کمترین حد ممکن برسد چرا که ما بازی های تدارکاتی زیادی هم نداشتیم. ونزوئلا بازی های تدارکاتی زیادی انجام داده است و این موضوع کار را برای کادر فنی ما سخت خواهد کرد.

وی در واکنش به این موضوع که گفته می شود به دلیل نبود بازی تدارکاتی، باید دیدارهای اول را به چشم بازی تدارکاتی نگاه کنیم گفت: نمی توانیم بگوییم که ونزوئلا یک تیم درجه اول در فوتسال است اما تیمی متوسط رو به بالا و از تیم های خوب جهان است. اینکه تیم ملی فوتسال به دید بازی تدارکاتی به بازی با ونزوئلا یا بازی های مرحله گروهی نگاه کند به این معنی است که می تواند با کمک این مسابقه به ترکیب نهایی و بازیکنان نهایی برسد و اگر قرار باشد اشتباهی چه در چینش نفرات و چه در نوع تاکتیک انجام دهیم باید برابر تیم متوسط باشد که در زمان باقی مانده، این اشتباه قابل جبران باشد. اما جبران اشتباه برابر تیم های قدرتمند کار سختی است.

مربی پیشین تیم ملی فوتسال در خصوص نقاط قوت تیم ملی برابر ونزوئلا گفت: تیم ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است. همیشه تیمی در رشته های گروهی موفق است که بازیکنان جوان و باتجربه را در کنار هم داشته باشد. مانند تیم ملی فوتبال آلمان و اسپانیا. نقطه قوت دیگر ما کادر فنی قوی است که از جنس واقعی فوتسال هستند. آقای شمسایی، داداشی و قهرمانی از جنس فوتسال هستند و این میادین را بارها دیده اند و همراه با آقای سفال منش که به عنوان طراح تیم کمک می کند برای ثانیه به ثانیه بازی ها برنامه دارند و می دانند اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

این کارشناس فوتسال ادامه داد: ضمن اینکه با در این دوره بازیکنان بین المللی زیادی داریم که به تجربه تیم می افزاید و عیار تیم را بالا می برند. باید به دروازه بان های تیم هم به عنوان یک نقطه قوت دیگر اشاره کنیم و اگر تمرکز دفاعی ما خوب باشد دروازه بان های ما کیفیت بالایی دارند و به خوبی از دروازه محافظت خواهند کرد.

مربی سابق تیم فوتسال ایرالکو گفت: اما باید این مساله را تاکید کنیم که نباید اشتباهاتی را که در دیدار با قزاقستان در کارهای دفاعی انجام دادیم و متحمل ۵ گل خورده شدیم مرتکب شویم و برابر ونزوئلا باید با کمترین اشتباه به میدان برویم. بزرگان تیم مانند سنگ سفیدی، حسن زاده، احمد عباسی و طیبی و اولادقباد وزنه خوبی هستند و عیار تیم را بالا می برد.

نقاط مثبت فوتسال ایران در جام‌جهانی/ بررسی شرایط دروازه‌بان‌ها

از آنجایی که در فوتسال مدرن دنیا دروازه بان ها هم در مواقع زیادی در بازی شرکت می کنند و توانایی آنها در کار با پا بالا رفته است اما در فوتسال ایران همچنان کمتر شاهد حضور دروازه بان به عنوان یک عنصر فعال در بازی هستیم محمود خوراکچی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این مساله از عملکرد تیم ملی بکاهد گفت: این مشکل ضعف دروازه بان های حال حاضر ما نیست. این مشکل ضعف آموزش در کمیته آموزش است و مربیانی که در فوتسال پایه حضور دارند و نتوانسته اند دروازه بان های خود را به روز کنند. اکثر گلرهای جهان بازی با پای خوبی دارند. این مشکل ضعف محمد باقری و سعید مومنی نیست. نمی توان در این سن کار با پا را آموزش داد. لذا این مساله را باید در فوتسال پایه و به صورت ریشه ای برطر کنیم و در حال حاضر ضعف دروازه بان ها یا کادر فنی نیست اما در مقایسه با حریفان می تواند ضعف تیم ما باشد.

وی ادامه داد: وظیفه دروازه بان این است که به بهترین شکل از دروازه محافظت کند و دروازه بان های ما هم این کار را خیلی خوب انجام می دهند.آقای قهرمانی این فرصت را در اختیار نداشت که بتواند روی کار با پای دروازه بان ها کار کند و اگر این اتفاق می افتاد اصل موضوع که اصل گرفتن توپ و دفاع از دروازه است از دست می داد.

وی در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتسال قزاقستان برابر آرژانتین گفت: من قبلاً گفته ام که قزاقستان در کنار مراکش پدیده های جام جهانی هستند. قزاقستان در دوره قبل تیم ما را حذف کرد و به جمع ۴ تیم پیوست. مراکش هم پیشرفتش نسبت به دیگر کشورها تصاعده بوده است. این دوره دستخوش پدیده ها و اتفاقات غیر قابل پیشبینی خواهد شد.

محمد خوراکچی در پایان گفت: من از تمامی کارشناسان و مربیان می خواهم در روزهایی که هنوز هیچ اتفاقی برای تیم ملی فوتسال نیفتاده، اگر انتقادی است انتقاد سازنده باشد. راهکار ارائه کنند و انرژی مثبت خودمان را به ازبکستان بفرستیم. بازیکنان و کادر فنی شرایط ایران را دنبال می کنند که ببینند کارشناسان و مربیان چه صحبت هایی دارند و انرژی های مثبت را دنبال می کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ