گرمایش جهانی تقاضای انرژی را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد

اقتصاد ایران: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزایش استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی در کنار گرمایش جهانی، تقاضا برای انرژی تا سال ۲۰۹۹ را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان دانشگاه ایلینوی اوربانا گزارش می‌دهند که پیش‌بینی‌های انرژی جهانی موجود، تأثیر تغییرات آب و هوا بر سیستم‌های گرمایش و سرمایش شهری را تا سال 2099 حدود 50 درصد دست کم گرفته است و در صورتی که انتشار گازهای گلخانه‌ای به همین مقدار باقی بماند، تقاضای جهانی برای انرژی 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد که این اختلاف می‌تواند تأثیر عمیقی بر برنامه‌ریزی تولید انرژی پایدار داشته باشد.

محققان همچنین نقش استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را نیز در تغییر آب و هوای شهرها بررسی کرده و می‌گویند استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در واحدهای مسکونی و تجاری می‌تواند تأثیر بزرگی بر اقلیم‌های محلی و افزایش تقاضای انرژی داشته باشد.

لی ژائو؛ استاد مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ایلینوی اوربانا در این باره گفت: گرمایی که از سیستم‌های گرمایش و سرمایش تولید می‌شود، بخش قابل توجهی از کل گرمای تولید شده در مناطق شهری است. این سیستم‌ها گرمای زیادی تولید می‌کنند که در جو شهرهای منتشر می‌شود و باعث گرم‌تر شدن آن‌ها می‌شود و تقاضا برای سیستم‌های سرمایش داخلی را افزایش می‌دهد که گرمای بیشتری را به اقلیم‌های محلی می‌رساند.

دانشمندان هشدار می‌دهند که این گرمای ایجاد شده در کنار گرمای جهانی قرار گرفته و تغییرات چشمگیری را در تقاضای جهان برای انرژی ایجاد خواهد کرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

ژائو می‌گوید: تیم ما در حال حاضر در حال یادگیری نحوه تأثیر بیشتر متغیرها و عدم اطمینان‌هایی مانند رطوبت، مصالح ساختمانی و تلاش‌های آینده برای کاهش آب و هوا بر مدل‌های خود برای بهبود پیش‌بینی‌های تقاضای انرژی است.

یافته‌های این مطالعه در مجله Nature Climate Change منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ