اگر فتنه‌گران در وفاق ملی حضور یابند، باز هم فتنه به پا می‌کنند

اقتصاد ایران: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از افراد وفاق ملی را بد تعریف کرده‌ و حتی بر این باورند که فتنه‌گران هم باید در وفاق ملی نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به انتصاب «حسین کرمانپور» به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حالی که وی در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در قالب خبرسازی‌های غیرمعتبر و تحریک‌آمیز باعث شعله‌ورتر کردن آتش فتنه شد، گفت: انتظار ما از رئیس‌جمهور این است که به وزرای خود تذکر و دستور دهد تا در مناصب مختلف از افراد حاشیه‌ساز و زاویه‌دار با نظام جمهوری اسلامی و اصول انقلاب اسلامی استفاده نکنند. اگر هم تاکنون چنین افرادی در بخش‌های مختلف دولت به کار گرفته شده‌اند، هر چه زودتر برکنار شوند تا وفاق ملی آسیب نبیند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق ملی باید به درستی تعریف شود، اظهار کرد: شعاری تحت عنوان وفاق ملی مطرح شد، اما متأسفانه تعریف درستی از آن ارائه نشد. معنا و مفهوم وفاق ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران آن است که باید کسانی در این وفاق حضور داشته باشند که اصل نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به عنوان میثاق ملی پذیرفته باشند، به اصل مترقی ولایت فقیه هم از نظر فکری و اعتقادی و هم در عمل، التزام داشته باشند و علاوه بر این، در دشمن‌شناسی مرز خود را با دشمنان مشخص کرده باشند و علیه آمریکا به عنوان یک جنایتکار بزرگ و همچنین رژیم صهیونیستی غاصب و کودک‌کش موضع شفاف و روشنی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ادامه داد: بنابراین کسانی که در پرونده آنان فعالیت‌هایی است که با اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران در تعارض است، نمی‌توانند در این وفاق نقش داشته باشند. فتنه ۸۸ برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و حرکتی برای تقابل با ملت، قانون اساسی و نظام اسلامی و همراهی با دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود. بر این اساس، افرادی که در فتنه ۸۸ یا اغتشاشات ۱۴۰۱ نقش داشتند، نباید در بخش‌های مختلف کشور به کار گرفته شوند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی که در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران و در جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی تلاش و با قانون اساسی و اصول مترقی آن مقابله کرده‌اند، نمی‌توانند در وفاق ملی نقش داشته باشند و هر فردی هم که این دسته از افراد را در مناصب کشور به کار بگیرد، عملاً وفاق ملی را نقض کرده است.

وی افزود: البته معنای حرف ما آن نیست که روش‌ها و سلایق همه باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد؛ در واقع افرادی که به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و التزام عملی دارند، اما احیاناً روش‌ها و سلایق متفاوتی دارند، می‌توانند در وفاق ملی حضور داشته باشند.

روانبخش گفت: متأسفانه برخی از افراد وفاق ملی را بد تعریف کرده‌اند و از نظر آنان وفاق ملی به این معناست که همه افراد حتی اعضای سازمان منافقین، حزب توده، طرفداران آمریکا، اعضای حزب کومله، فتنه‌گران و کسانی که دست به سلاح بردند و مردم را کشته‌اند، می‌توانند در وفاق ملی حضور داشته باشند! آنان بر این باورند که حتی سران فتنه مانند میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم باید آزاد شوند و در این وفاق نقش‌آفرینی کنند، در حالی که اگر این افراد بیایند، باز هم در کشور فتنه به پا می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ