شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

اقتصاد ایران: در این مقاله قرار است همراه هم موضوع پرواکنش روزهای اخیر در دنیا یعنی بارداری مارگو رابی و واکنش کاربران به این موضوع را مرور کنیم و با نگاهی به نظرات کاربران عمدتا ناشناس شبکه‌های اجتماعی سعی خواهیم کرد تا درک درستی از دنیایی پیدا کنیم که در آن زندگی می‌کنیم.

برترین‌ها- مهسا شفیعی: مارگو رابی را احتمالا می‌شناسید. یکی از مشهورترین بازیگران زن حال حاضر سینمای دنیا و آمریکا (اگر نگوییم مشهورترین) که در حال حاضر یکی از چند بازیگر گران این صنعت هم به حساب می‌آید. یک دختر استرالیایی که حالا تقریبا 34 ساله است و در سال‌های اخیر در کنار درخشش فراوان روی پرده سینما به موفقیت‌های تجاری و هنری فراوانی هم در راه تهیه‌کنندگی سینما و حمایت از زنان هنرمند در این صنعت رسیده است. با همه این‌ها اگر فکر می‌کنید این مقاله قرار است در تحسین یکی از زنان موفق کره زمین نگاشته شود باید بگویم هنوز به خوبی نمی‌دانید در چه دنیایی زندگی می‌کنید.

اگر شما یکی از آن معدود کاربران برترین‌ها هستید که نمی‌داند داستان توجه زیاد این روزها به مارگو رابی چیست باید بگویم داستان این است که مارگو باردار است و به همراه همسرش تام اکِرلی انتظار اولین فرزندشان را می‌کشند. کجای این موضوع عجیب است؟ مسئله این است که پس از چند حضور اخیر مارگو در نمایش‌ها یا مراسم عمومی و آشکار شدن تغییرات فیزیکیِ یکی از پرطرفدارترین بازیگران زن دنیا به دلیل بارداری، این بازیگر با نظرات و کامنت‌های بسیار تندی از طرف عمدتا کاربران مرد شبکه‌های اجتماعی مختلف روبرو شده و همین واکنش باعث مطرح شدن دوباره بحث‌هایی شده است، بحث‌هایی تکراری درباره سطح فکر مردم کره زمین.

در این مقاله قرار است همراه هم این موضوع پرواکنش روزهای اخیر در دنیا را مرور کنیم و با نگاهی به نظرات کاربران عمدتا ناشناس شبکه‌های اجتماعی(چه آن‌هایی که بدون هیچ سانسوری به مارگو و همسرش لعنت می‌فرستند چرا که به نظرشان تصمیم آن‌ها باعث شده یکی از جذاب‌ترین بازیگران زن دنیا دیگر جذاب نباشد و چه آن‌هایی که شاید از آن طرف بام افتاده‌اند و مارگوی باردار را درخشان‌تر و زیباتر از مارگوی پیش از بارداری توصیف می‌کنند) سعی خواهیم کرد تا درک درستی از دنیایی پیدا کنیم که در آن زندگی می‌کنیم. دنیایی که با اینترنت و تکنولوژی و تصاویر کلیشه‌ای و دور از واقعیت رسانه‌ها گاه ما کاربران ساده‌دل را با این توهم که در دنیایی ایده‌آل و پر از روشنفکر زندگی می‌کنیم می‌فریبد.

مارگو رابی و همسر نسبتا ناشناسش

شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

مارگو یکی از آن بازیگرهایی است که خیلی زود تصمیم گرفت که اهل رابطه با بازیگران دیگر نیست. مارگو چند سال پیش در مصاحبه‌ای گفت که هرچند چیزی بر علیه همکارانش ندارد اما به نظرش ازدواج و رابطه دو فرد مشهور باعث متمرکز  شدن توجه زیادی به آن رابطه می‌شود و همین کار را سخت می‌کند. مارگو و همسرش تام اکرلی در سر فیلمبرداری فیلم Suite Francaise در سال 2013 با هم اشنا شدند. تام دستیار سوم کارگردان در آن فیلم بود. آن‌ها سه سال بعد در سال 2016 با هم ازدواج کردند و به قول مارگو تنها بحثشان تا به امروز بر سر انتخاب خوراکی‌های مورد علاقه‌شان بوده است.

شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

مارگو استرالیایی و 34 ساله است و اگر به کارنامه‌اش چه به عنوان بازیگر و چه تهیه‌کننده نگاهی بیندازید پر است از فیلم‌های پرفروش و محبوب و نقش‌های منتقدپسند و انواع و اقسام جوایز پر ارزش سینمایی و تلویزیونی. در نقطه مقابل کارنامه همسر مارگو دستکم به عنوان یک فرد سینمایی بسیار کوتاه‌تر از همسرش است.

شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

تام انگلیسی و 34 ساله است و هرچند به عنوان دستیار کارگردان کارش را در سینما شروع کرد حالا به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده ادامه می‌دهد. تام به همراه مارگو یکی از سرمایه‌گذاران و موسسان موسسه تهیه‌کنندگی فیلم به نام Luckychap Entertainment است. موسسه فیلمسازی که در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه و حمایت از هنرمندان بااستعداد تحسین بسیاری از سینماگران را برانگیخته است.

مارگو چه حسی به مادر بودن دارد؟

شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

جالب است بدانید در بین بیشتر بازیگران زن مشهور دنیا، مارگو در دسته کوچکی قرار می‌گیرد که همیشه عشقش نسبت به مادر شدن و داشتن خانواده‌ای بزرگ را فریاد زده است. مارگو سال‌ها پیش در مصاحبه‌ای 30 سال بعد خود را در حالی تصور کرد که نه در یک مراسم پر زرق و برق سینمایی بلکه در یک خانه پر از بچه است و همراه خانواده بسیار بزرگش سر میز غذا نشسته است. مارگو حالا چیزی تا مادر شدن فاصله ندارد و تصمیم این بازیگر برای بارداری و درنتیجه تغییرات فیزیکی آشکار بدن مارگو از نظر بسیاری از کاربران پلتفرم‌های مختلف احمقانه و حتی مجرمانه توصیف شده است.

باربی با شکم برآمده و چشمان مهربان یک مادر:

شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

چند ماه پیش بود که مجله People گزارشی پربازخورد از تصمیم مارگو و تام برای بچه‌دار شدن منتشر کرد و توضیح داد این تصمیم از طریق بارداری مارگو و نه به سرپرستی پذیرفتن یک کودک یا حتی بارداری از طریق رحم اجاره‌ای انجام خواهد شد. این گزارش در زمانی چاپ شد که هنوز مارگو از نظر ظاهر مانند گذشته بود و از همان زمان نقدهایی بر این تصمیم مارگو و تام وارد شد. برخی از منتقدان و کارشناسان سینما اگرچه نه به صورت علنی اما تصمیم مارگو برای بارداری را زیر سوال بردند و عقیده داشتند این عمل برای یک بازیگر جذاب و موفق زن مانند خودکشی حرفه‌ای است.

از آن گزارش چند ماه می‌گذرد و مارگو با حضور چندباره در مراسم عمومی مانند تماشای تنیس ویمبلدون و تازه‌تر از آن مراسم فیلم جوخه انتحاری تصمیمش برای بچه‌دار شدن و شکم بسیار برآمده‌اش را پنهان نکرده است. جالب است بدانید مارگو در تمام این حضورها به عمد لباس‌هایی پوشیده که نه‌تنها بارداری و انحنای شکمش را پنهان نکند بلکه آن را به پررنگ‌ترین موضوع تبدیل کرده است.

آخرین حضور مارگو در عموم مربوط به مراسم فرش قرمز و پیش‌نمایش فیلم تجاری و اکشن Suicide Squad است. مراسمی که در آن فیزیک مارگو نسبت به حضورش در ویمبلدون تغییرات محسوسی داشته و مارگو به وضوح به تولد اولین فرزندش بسیار نزدیک‌تر است. انتشار همین تصاویر که به یکی از آیکون‌ها و سمبل‌های جذابیت زنانه شمایلی انسانی‌تر و معمولی‌تر می‌دهد انگار صبر بسیاری از طرفداران عمدتا مرد مارگو در شبکه‌های اجتماعی را سرریز کرد و آن‌ها به سطحی‌ترین و سنگدلانه‌ترین شکل ممکن نه تنها به نقد بدن و ظاهر این بازیگر سینما پرداختند بلکه حتی نقش همسر مارگو در این "فاجعه" را هم فراموش نکردند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به شکم برآمده مارگو چه حسی داشتند؟

شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

پس از انتشار این عکس‌ها هرچند که مطابق انتظار مارگو و تام پیام‌های محبت‌آمیز و تبریک‌های فراوانی از همکاران و دوستان و افراد شناخته‌شده دریافت کردند اما باز هم مطابق انتظار زیر پوست پلتفرم‌هایی چون X و ردیت پیام‌های کاملا متفاوتی رد و بدل می‌شد.

مسلما نه برای تایید رفتارهای اینچنینی بلکه برای به رسمیت شناختن آزادی بیان و البته داشتن قضاوتی واقع‌بینانه از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به برخی از این نظرات نگاهی می‌اندازیم:

"متاسفانه باربیِ ما، باربی بودن را فراموش کرده است."

"باورم نمیشه. اون واقعا بیخیال رسیدگی به ظاهر و هیکلش شده."

"نگاه کردن به مارگو با آن شکم بزرگش دقیقا مثل این است که سوختن بارِ مورد علاقه‌ات را تماشا کنی."

"لعنت بهش. اون بزرگ‌ترین کراش زندگی من بود و حالا واقعا مطمئن نیستم که اگه بهم پیشنهاد بده قبول می‌کنم یا نه."

"چطور ممکنه؟ اون قبلا واقع جذاب بود."

"مارگو رابی دستکم می‌تونست بشینه تو خونه و هیکل بزرگش رو به نمایش نذاره. اون با این کارش باعث شد به آدمایی مثل من که قبلا ازش تعریف کردیم حس شرم دست بده."

"مارگو رو با اون هیکل بزرگ نگاه می‌کنم و با خودم فکر می‌کنم واقعا من یه روزی عاشق این زن بودم؟"

آیا همه کاربرا شبکه‌های اجتماعی مردهایی زن‌ستیز و سطحی هستند؟

پس از مورد توجه قرار گرفتن موج منفی انتقاد کاربران از تغییرات ظاهری مارگو رابی، بسیاری از کاربران هم به تحسین تصمیم به قول آن‌ها شجاعانه مارگو و همسرش(بارداری و حضور در مراسم عمومی) پرداختند و بسیاری از کاربران هم به انتقاد از رفتار زننده گروه اول پرداختند.

برای نمونه Bree Lenehan، شخصیتی مشهور در شبکه‌های اجتماعی که از قضا مشترکات زیادی هم با مارگو دارد پستی پربازدید دراین‌باره به اشتراک گذاشت. بری که استرالیایی است و مانند مارگو باردار هم هست در باره این نظرات نوشت:"این نظرات زشت من را نه به عنوان یک زن باردار بلکه به عنوان یک انسان عصبانی کرد.... این افراد سطحی باید بفهمند بدن انسان می‌تواند کارکردهای متفاوت و در نتیجه آن ظاهری متفاوت داشته باشد. آن‌ها باید بفهمند بدن مارگو هم مانند بدن مادرانشان در هنگامی بارداری و زایمان آن‌ها باد می‌کند، کبود می‌شود، درد می‌کشد، کش می‌آید و تغییر می‌کند و در نهایت یک انسان زنده تولید می‌کند."

در نقطه مقابل نظر منتقدان تصمیم مارگو و تام، کاربرانی هم هستند که از همان ابتدا به تحسین ظاهر جدید مارگو پرداختند. کسانی که بدن یک زن باردار را یکی از زیباترین معجزه‌های دنیا می‌دانند و معتقد بودند مارگوی باردار درخشان‌تر و زیباتر از همیشه شده است.

شما چه فکر می‌کنید؟

شورش مردم علیه بازیگر زن مشهور؛ چرا باردار شدی؟

اگر شما به عنوان یکی از کاربران همیشگی برترین‌ها قصد دارید نظرتان را درباره بحث وایرال این روزهای شبکه‌های اجتماعی در دنیا برای ما و باقی کاربران بفرستید از شما خواهش می‌کنم چند ثانیه صبر کنید. حتم داشته باشید که کاربران فراوانی به شدت بر علیه نظرات کاربران زن‌ستیز و سطحی موضع خواهند گرفت پس لطفا بدون اینکه از قضاوت شدن بترسید به ما و باقی کاربران بگویید واقعا در این باره چه فکر می‌کنید؟

به نظر شما شخصیتی سینمایی و رسانه‌ای همچون رابی که اساسا بخش قابل توجهی از شهرتش را به خاطر زیبایی و هیکل متناسبش به دست آورده حق داشته چنین تصمیمی بگیرد؟ به نظر شما سلبریتی‌ها مانند باقی افراد صاحب بدنشان هستند؟ ایا اساسا فکر می‌کنید زن‌ها(سلبریتی یا غیرسلبریتی) حق‌ دارند درباره بدنشان تصمیم بگیرند؟ بررسی نظرات شما به من و باقی کاربران امکان شناخت دنیایی را می‌دهد که در آن زندگی می‌کنیم پس لطفا بیخیال نظرات دلگرم کننده کلیشه‌ای شوید و نظر واقعی‌تان را برای ما بنویسید.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ