یحیی علیه تازه واردها/ دغدغه برد برای ۴ سرمربی لیگ برتری

اقتصاد ایران: سه دیدار روز دوم از هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی امروز برگزار می‌شود که هیچکدام از تیم‌های حاضر در دیدارهای امروز دارای تفاضل گل مثبت نیستند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روز دوم از هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز (شنبه) با برگزاری سه دیدار در شهرهای یزد، اراک و اهواز پیگیری خواهد شد. از شش تیمی که امروز به میدان می‌روند پنج دارای تفاضل گل منفی هستند و تنها خیبر تفاضل گل صفر دارد. به همین بهانه عملکرد و وضعیت این سه مسابقه را بررسی می‌کنیم:

چادر ملو اردکان - نساجی مازندران؛ نبرد صنعتی- سنتی
مربیان ایرانی، بارها گفته‌اند دروازه‌بان خوب از نان شب واجب‌تر است، اما برای سعید اخباری و ساکت الهامی که بعد از پایان هفته سوم لیگ برتر، توفیقی در کسب برد نداشتند، پیروزی از نان شب واجب‌تر است. چادرملو باشگاهی صنعتی است که اولین سال حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند، ولی به گفته مسئولانش مثل بعضی صنعتی‌های لیگ اهل دست و دلبازی نیستند. شاگردان اخباری در پایان هفته سوم با کسب یک امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند و برای کسب اولین پیروزی بی‌قرار هستند. تنها امتیاز چادرملو با تساوی مقابل شمس آذر در هفته دوم رقم خورده است، اما هفته بعد برایش خوب پیش نرفت. نماینده اردکان در هفته سوم لیگ بیست‌وچهارم میهمان ملوان بود که با نتیجه 3 بر یک شکست خورد تا تفاضل این تیم در جدول 4- باشد. اگر چه هنوز بازی هفته چهارم برگزار نشده، خبر خوشی برای اخباری در پی داشته است. این سرمربی در نشست خبری‌های سه هفته اخیر خود تأکید داشت که بازی‌های خانگی تیمش در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شود و مسئولان همه تیم‌ها را با یک چشم ببینند. حالا با تأیید ورزشگاه شهید نصیری یزد دیگر دغدغه میزبانی برای سرمربی جوان لیگ حل شده است. البته باید امیدوار باشیم که فدراسیون فوتبال زودتر تعداد دستگاه‌های کمک داور ویدیویی را افزایش دهد، وگرنه دوباره این مربی نگران خواهد شد. هر چند دیگر دلواپسی این مربی بعد از وقفه لیگ، برای شروع دیرهنگام تمرینات و عدم هماهنگی رفع شده است.

نساجی بر خلاف چادرملو، تیمی سنتی است اما در آمار مشابه رقیب خود عمل کرده و به لطف تساوی دقیقه آخری مقابل آلومینیوم در هفته دوم تنها یک امتیاز دارد. تیم ساکت الهامی علاوه بر نتایج، در روزهای اخیر درگیر یک استوری در فضای مجازی بود. محمد عباس‌زاده به دلیل انتشار مطلبی علیه سیامک نعمتی از تیم اخراج شد، چرا که نعمتی زمین تمرین پرسپولیس را خانه خود خطاب کرده بود. نساجی تنها با وجود امتیاز مشابه نسبت به چادرملو، در جایگاه سیزدهم جدول یک پله بالاتر از رقیب هفته چهارمش قرار دارد. ساکت الهامی که دو مرتبه قهرمانی جام حذفی را تجربه کرده، از وضعیت و نتایج فعلی تیمش راضی نیست. نساجی در هفته سوم لیگ برتر با وجود برخورداری از امتیاز میزبانی مقابل گل‌گهر سیرجان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا دومین باخت خانگی خود را در فصل بیست‌وچهارم تجربه کند.

آلومینیوم اراک - هوادار تهران؛ بازگشت رحمتی به اراک
در هفته چهارم لیگ برتر سیدمهدی رحمتی بازیکنان هوادار را مقابل تیم سابقش در اراک به صف می‌کند. اوضاع دو تیم از این قرار است: آلومینیوم اراک بعد از پایان هفته سوم، با دو تساوی و یک شکست در رده دوازدهم لیگ برتر قرار دارد. تا اینجای کار هفته سوم بدترین هفته برای ایرالکو بوده است، چرا که آنها با نتیجه 3 بر یک مقابل مس رفسنجان شکست خوردند. همه این شرایط عاملی شده است تا مجتبی حسینی در هفته چهارم لیگ دنبال کسب اولین پیروزی خانگی باشد. سرمربی آلومینیوم که بارها نسبت به پرداخت تاوان جوانی شاگردانش صحبت کرده است، می‌داند مقابل شاگردان رحمتی کار آسانی پیش رو ندارند، چرا که سرمربی رقیب به همان صندلی تکیه می‌داده، که او امروز روی آن نشسته است. از طرف دیگر بازیکنان رقیب هم به اندازه بازیکنان آلومینیوم جوان  هستند.

رحمتی که در ابتدای فصل بیست‌وچهارم هدایت هوادار را بر عهده گرفت بعد از سه هفته دو شکست و یک تساوی را تجربه کرده تا تیمش با یک امتیاز و تفاضل گل 5- در جایگاه شانزدهم قرار بگیرد. البته در  آمار تفاضل گل منفی، شکست 4 بر صفر مقابل تراکتور نقش زیادی داشته است. برای آلومینیوم و هوادار این بازی فرصت مناسبی برای کسب اولین برد فصل است، البته برای تیم اراکی با توجه به استفاده از امتیاز میزبانی شانس پیروزی بیشتر است.

فولاد خوزستان - خیبر خرم‌آباد؛ یحیی علیه تازه واردها
فولاد در فصل نقل‌وانتقالات اگر چه بازیکن کم نخریده است، اما فسخ بازیکنان خارجی در اولویت کارهایش بود. تاکنون هوشنگ نصیرزاده در جایگاه مدیریت فولاد موفق شده با پنج بازیکن فسخ کند. با وجود همه این وقایع، هواداران فولاد همانند فصل گذشته نگران هستند، اگر چه آنها معتقدند گل‌محمدی نسبت به لشگر مربیان فصل گذشته مربی ماهرتری است، اما دستانش به لحاظ مهره و بازیکن کمی خالی است. در حال حاضر نماینده خوزستان در لیگ برتر با چهار امتیاز حاصل از یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست در جایگاه یازدهم قرار دارد. آنها در آخرین دیدار خود مقابل پرسپولیس که زیر نظر کمک داور ویدیویی برگزار می‌شد با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند. برگزاری این دیدار انتقاد از دستگاه کمک داور ویدیویی مورد استفاده در فوتبال کشور را شدت بخشید و حتی شائبه تقلبی بودن این تکنولوژی را رواج داد. بعد از همه این موارد، فولاد دنبال کسب دومین پیروزی فصل است.

خیبر خرم‌آباد هم بعد از چندین فصل تلاش، بالاخره رنگ لیگ برتر را به خود دید. آنها بعد گذشت سه هفته، تمامی حالات ممکن را تجربه کردند: برد، شکست و مساوی. بعد از این تجربه‌های متفاوت، جایگاه هفتم جدول، امتیاز چهار و نام خیبر را نشان می‌دهد. شاگردان مهاجری با تفاضل گل صفر به میهمانی شاگردان یحیی می‌روند، اما امیدوار و باانگیزه هستند که دست خالی میهمانی گرم اهوازی‌ها را ترک نکنند.

برنامه دیدارهای امروز لیگ برتر در زیر آمده است:

چادرملو اردکان - نساجی مازندران، ساعت 19، ورزشگاه شهید نصیری یزد
داور: شبیر بهروزی

آلومینیوم اراک - هوادار تهران، ساعت 19، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داور: میثم حیدری

فولاد خوزستان - خیبر خرم‌آباد، ساعت 19:30، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
داور: میثم حیدری

هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از دیروز با برگزاری سه دیدار آغاز شده بود که در آنها نتایج زیر رقم خورد:

سپاهان اصفهان یک - ملوان بندرانزلی صفر
شمس آذر قزوین 2 - استقلال خوزستان 2
تراکتور تبریز صفر - ذوب‌آهن اصفهان یک

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ