اتفاق ترسناکی که امشب در فوتبال ایران رخ داد

اقتصاد ایران: در جریان بازی تیم‌های سپاهان - ملوان، مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی ملوان روی سکوها دچار حمله قلبی شد و جان باخت.

فرهیختگان: در جریان بازی تیم‌های سپاهان - ملوان، مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی ملوان روی سکوها  دچار حمله قلبی شد و جان باخت. 

برخی شاهدان بر این باور هستند که فراهم نبودن تجهیزات کامل در استادیوم  باعث شده امدادرسانی به او به موقع انجام نشود.

فدراسیون فوتبال نیز بلافاصله بعد از پایان بازی سپاهان و ملوان بیانیه داد و اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تمام عوامل برگزاری بازی سپاهان و ملوان از فعالیت معلق خواهند بود.

 کار درستی بود که به موقع انجام شد و از الان به بعد باید بدون هیچ اغماض و مصلحت‌اندیشی زوایای مختلف پرونده فوت هوادار ملوان مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار بگیرد.

در ساعات گذشته نکات زیادی درباره اتفاقات منجر به فوت هوادار ملوان در رسانه‌ها منتشر شده است. خیلی‌ها انتقاد می‌کنند که چرا آمبولانس با سرعت کمی به پشت نیمکت‌ها رسید.

سوال بزرگ‌تر اینجاست که با توجه به اتفاقات مشابهی که در فوتبال اروپا دیده‌ایم، چرا بازی با توجه به شرایط سخت ورزشگاه فولادشهر برای لحظاتی متوقف نشد؟

مازیار زارع رسما اعلام کرد به او در کنار زمین اعلام شده بود که مشکل هوادار ملوان رفع شده و بازی ادامه پیدا می‌کند.

الان هم ممکن است برخی برای توجیه اشتباه احتمالی مبحث هایی مثل قوانین و مقررات و آیین‌نامه برگزاری مسابقات را مطرح کنند و بگویند طبق مقررات مسولیت خود را انجام داده‌اند.

جدا از این توضیحاتی که بعید نیست در روزهای آینده به دفعات بشنویم، فراموش نکنیم که یک تار موی یک هواداران فوتبال فراتر از هر آیین‌نامه و مقررات و اساسنامه‌ای است چه برسد به فضایی که جان یک انسان در خطر بوده باشد!

اینجا عقل و انسانیت حکم می‌کرد که فراتر از قانون و فوتبال و آیین‌نامه‌ها، مسابقه را تعطیل کنند و به آن هواداری که جانش را از دست داد امدادرسانی کنند.

آقایان! انتشار ویدیو و تصاویر مختلف در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌دهد که یک هوادار در حال جان دادن است و در کنار آن مسابقه فوتبال متوقف نشده و  در حال برگزاری، اصلا تصویر خوبی از فوتبال ایران به جهان نشان نمی‌دهد.

 مسوولان باید پاسخ بدهند چرا بازی برای دقایقی تا امدادرسانی به موقع تعطیل نشد. وقتی اتفاقات مشابه را در فوتبال خارج می‌بینیم اینجا هم باید سریع همه بسیج می‌شدند تا امداد رسانی به موقع انجام شود.

شما در این ویدیو فقط به سرعت حرکت آمبولانس برای رسیدن به محل حادثه دقت کنید! متوجه بقیه اتفاقات می‌شوید!

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ