حزب آلمانی استقرار تسلیحات آمریکا را احمقانه خواند

اقتصاد ایران: یک حزب تازه تاسیس آلمانی که اخیرا در انتخابات ایالتی به موفقیت چشمگیری دست یافت استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در خاک آلمان را خطرناک خواند و آن را اقدامی احمقانه دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، «صحرا واگنکنشت»، رئیس اتحاد (BSW) که در انتخابات ایالتی اخیر در آلمان موفقیت چشمگیری به دست آورد پیشنهاد داده  است که بوندس رات (شورای فدرال) در تصمیم‌گیری درباره استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در خاک این کشور مشارکت داشته باشد.

وی در سخنانی در جمع هواداران خود مجددا درباره استقرار این موشک ها هشدار داده و گفت: این طرح "بسیار خطرناک" است، بنابراین البته هیچ کشور اروپایی دیگری حاضر نیست چنین موشک هایی را در خاک خود مستقر کند. وی افزود: "ما احمق هستیم که این کار را انجام می دهیم زیرا آقای شولتز آن را می خواهد. نه، ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم!"

وی  با لحن همیشگی‌اش همچنین از تدام حمایت های تسلیحاتی از اوکراین انتقاد کرد و گفت: چرا  فکر می‌کنند ما تا این حد احمق هستیم؟  واگنکنشت افزود: شرکت‌های نظامی  جشن می‌گیرند، زیرا دفترچه‌های سفارش تسلیحات  آنها بیشتر و بیشتر پر می شود و البته تحویل بیشتر تسلیحات به اوکراین منجر به تبدیل شدن  آلمان به یک طرف متخاصم می‌شود.

BSW پیش از این هم از جمله رد تحویل تسلیحات به اوکراین را شرط تشکیل ائتلاف در تورینگن و زاکسن قرار داده بود. "سویم داغدلن" از اعضای بلند پایه این حزب در این باره گفته است: ما می‌خواهیم در یک توافقنامه ائتلافی این مسئله قید شود که دولت ایالتی مخالف تحویل بیشتر تسلیحات به اوکراین و موافق تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر دولت فدرال و مخالف با برنامه‌های موشکی ایالات متحده است.

در تورینگن و زاکسن، BSW احتمالاً به‌ عنوان یک شریک ائتلافی برای تشکیل دولت اکثریت پس از انتخابات ایالتی اخیر مورد نیاز خواهد بود. BSW تورینگن قبلاً دعوت برای گفتگوهای اولیه با حزب دموکرات مسیحی را پذیرفته است.

این ائتلاف اعلام کرده است که دولت‌های ایالتی باید از دیپلماسی و راه‌ حل مذاکره برای جنگ در اوکراین حمایت کنند و به‌ وضوح استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکا در آلمان را رد کنند.

در ماه ژوئیه، "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که تسلیحات دوربرد ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از زمان جنگ سرد ـ از جمله موشک‌های کروز تاماهاوک ـ در خاک آلمان مستقر خواهند شد و قرارداد مربوطه قرار است در سال 2026 اجرایی شود، سپس روسیه تهدید کرد که به این استقرار برنامه‌ریزی‌شده پاسخ نظامی خواهد داد.

واگنکنشت در مورد مذاکرات احتمالی ائتلافی در ایالات زاکسن، تورینگن و براندنبورگ پس از انتخابات ایالتی در ماه سپتامبر گفت BSW تنها در دولت ایالتی شرکت خواهد کرد که به‌وضوح طرح‌های موشکی آمریکا را که خطر جنگ را برای آلمان به‌شدت افزایش می‌دهد، رد می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ