انتقاد یونان از اقدام برلین در گسترش کنترل‌های مرزی

اقتصاد ایران: نخست وزیر یونان اقدام برلین برای گسترش کنترل های مرزی در تمام مرزهای این کشور برای مهار مهاجران را به عنوان تهدیدی برای قواعد شینگن رد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان، "کیریاکوس میتسوتاکیس"، نخست وزیر محافظه کار یونان، در سخنانی از اجرای کنترل های مرزی در تمام مرزهای خارجی آلمان از 16 سپتامبر به شدت انتقاد کرده و با آن مخالفت کرد.

وی همچنین خواستار کمک مالی اتحادیه اروپا برای گسترش حصار مرزی در مرز یونان با ترکیه و بودجه بیشتر اتحادیه اروپا برای راه اندازی مراکز پذیرش پناهجویان و مهاجران در جزایر یونانی در دریای اژه شد.

نخست وزیر یونان پس از گفتگو در وین با همتای اتریشی خود، کارل نهمر، گفت: "این امکان برای قاچاقچیان بدبخت انسان وجود ندارد که تصمیم بگیرند چه کسی وارد اتحادیه اروپا شود." میتسوتاکیس گفت که این تصمیمی است که باید توسط خود کشورهای عضو اروپایی گرفته شود.

وی افزود: بنابراین حفاظت موثر از مرزها نه تنها برای کشورهای حاضر در خط مقدم، بلکه برای کشورهای مرکز جغرافیایی اروپا در اولویت است.

"میتسوتاکیس" همچنین به شدت از کنترل های اعلام شده توسط ائتلاف چراغ راهنمایی آلمان در تمام مرزهای خارجی این کشور از 16 سپتامبر انتقاد کرد. میتسوتاکیس گفت: من فکر می‌کنم حرکت به سمت منطق استثناهای موقت در شینگن، با کنترل‌های مرزی که ممکن است در نهایت اجازه حرکت آزادانه شهروندان را ندهد و به یکی از دستاوردهای اساسی اتحادیه اروپا آسیب برساند، درست نیست.

وی همچنین گفت: درست است که اتحادیه اروپا علاوه بر محافظت فعالانه از مرزها در مورد "بازگشت مؤثر" مهاجرانی که حق پناهندگی ندارند، خیلی کارهای بیشتری انجام دهد.

نخست وزیر یونان همچنین گفت: اما آنچه که کشوری مانند یونان قطعا نمی تواند بپذیرد این است که باید بار نامتناسبی را صرفاً به دلیل ویژگی جغرافیایی خود تحمل کند، زیرا این کشور در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا قرار دارد.

به منظور مهار مهاجران وزیر کشور آلمان دستور کنترل موقت در تمام مرزهای آلمان را اخیرا صادر و آن را به کمیسیون اروپایی اعلام کرد.

وزیر دارایی فدرال آلمان هم اخیرا تغییر قانون اساسی، قوانین بین‌المللی و اروپایی برای مهار مهاجران را امکان پذیر دانست.

دولت فدرال آلمان همسو با دیگر اعضای اتحادیه اروپا سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای را در قبال پناهندگان در دستور کار قرار داده است.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در اکتبر گذشته دستور کنترل ثابت برای مرزهای زمینی با جمهوری چک، لهستان و سوئیس را صادر کرد و آنها را در کمیسیون اتحادیه اروپا ثبت کرد. از سال 2015 کنترل های ثابتی در مرز زمینی با اتریش وجود دارد.

مقامات دولتی در آلمان همچنین به بهانه حمله تروریستی اخیر در شهر زولینگن آلمان باز هم بر طبل تشدید قواعد پناهندگی و سختگیری بیشتر بر پناهجویان می‌کوبند.

وزارت کشور آلمان همچنین اخیرا با توجه به حمله تروریستی اخیر با چاقو از ایالات آلمان خواست روند اخراج پناهجویان رد شده را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

دولت فدرال آلمان همچنین انتظار دارد توافق با کشورهای مبدأ به کنترل بهتر مهاجرت منجر شود.

برای دولت فدرال آلمان توافق نامه‌های مهاجرتی ستون اصلی تلاش‌های آن برای مهار مهاجرت است و اکنون می خواهد چنین قراردادهایی را با دو کشور دیگر یعنی کنیا و ازبکستان منعقد کند. توافق نامه اول قرار است در ظهر امروز در جریان دیدار رئیس جمهور کنیا ویلیام ساموئی روتو با اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان در برلین امضا شود. توافق مهاجرتی با ازبکستان نیز در سفر شولتز به سمرقند در روزهای یکشنبه و دوشنبه بسته خواهد شد.

توافقنامه‌های مهار مهاجرت آلمان در حال حاضر با چندین کشور در حال مذاکره است. این توافقات به عنوان کلید تنظیم مهاجرت به آلمان و بازگشت پناهجویان رد شده در نظر گرفته می شوند. چنین قراردادها یا مشارکت‌هایی در حال حاضر با هند، گرجستان و مراکش وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ