«اتحاد و همراهی» پیام هفته وحدت برای هر دین و مذهبی است

اقتصاد ایران: ارشق- امام جمعه منطقه مرزی ارشق گفت: پیام هفته وحدت برای همه انسان‌ها در هر دین و مذهبی «اتحاد، وحدت و همراهی» است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه نماز جمعه این هفته در ارشق با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: نزدیکی دل‌ها سبب ایجاد برادری و اتحاد در جامعه می‌شود.

وی افزود: دشمنی و کینه و کدورت عمل شیطان و خواست اوست که می‌خواهد از راه‌های مختلف بین انسان‌ها اختلاف و تفرقه ایجاد کند و آنها را از مسیر حق و سعادت منحرف سازد.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق با بیان اینکه هر چند هدف اصلی حضرت امام خمینی (ره) از نامگذاری هفته وحدت ایجاد اتحاد بین مسلمانان و مذاهب اسلامی شیعه و سنی بود، ادامه داد: پیام هفته وحدت برای همه انسان‌ها در هر دین و مذهبی اتحاد و وحدت و همراهی است.

حجت الاسلام باقری ارومی با تبریک نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: اهمیت این روز به دلیل اهمیت وجود حضرت ولیعصر (عج) است چرا که بشریت چشم انتظار ظهور منجی و حکومت او بر جهان و برپایی عدل و عدالت است.

وی با شرح ماجرای شهادت امام حسن عسکری (ع) و بیان نشانه‌های امامت به یکی از اصحاب خاص، شناخت و معرفت امام را یکی از امور ضروری در دین خواند و بیان کرد: همه ما وظیفه داریم نسبت به امام معصوم به عنوان جانشین خدا و پیامبر هم شناخت ظاهری و هم شناخت عملی با اطاعت از دستورات دین داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آغاز امامت امام زمان (عج) در حقیقت پایان انتظار مظلومین و مستضعفان عالم برای تحقق وعده‌های الهی در ریشه کن شدن ظلم و ستم و نابودی مستکبران و جنایتکاران و برپایی عدل و برابری است.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق با انتقاد از برخی اختلافات موجود بین تعدادی از مسؤولین شهر رضی تصریح کرد: تقاضا داریم مسؤولین تا هر چه سریع‌تر در فضایی دوستانه و صمیمی این اختلافات را کنار گذاشته و با اتحاد و همدلی زمینه‌های پیشرفت شهر و حل مشکلات مردم را فراهم آورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ