کشاورز برای گذراندن معاش خود نیاز به قیمت منصفانه محصولات دارد

اقتصاد ایران: گرگان- امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه کشاورز برای گذراندن امرار و معاش خود نیاز به قیمت منصفانه محصولات دارد، گفت: نباید قیمت برخی از محصولات کشاورزی پشت درهای بسته تعیین شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به قیمت گذاری گندم توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، اظهار کرد: قیمت گندم در سال زراعی جدید توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای هر کیلو گرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: مسؤولان باید توجه داشته باشند برخی از محصولات چون گندم، پنبه و دانه‌های روغنی به عنوان محصول اساسی و استراتژیکی برای کشور محسوب می‌شوند و مورد استفاده تمامی مردم قرار می‌گیرند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: برخی از محصولات ممکن است مورد استفاده تمام مردم نباشند اما این چند مورد بدون شک مورد استفاده همه هستند و هر کدام از این یک نباشند قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کارشناسان کشاورزی وارد میدان شوند و از خود کشاورزان نظر سنجی کنند تا مطلع شوند که برای تهیه یک کیلو گرم پنبه چه میزان هزینه می‌شود.

لیوانی اظهار کرد: کشاورز برای اینکه بتواند محصول خود را به تولید برساند متحمل هزینه‌های زیادی می‌شود که نیاز است کارشناسان تمام این هزینه‌ها را محاسبه کنند و بعد قیمت مناسبی برای محصولات در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: امروز به دلیل اینکه قیمت‌های محصولات کشاورزی برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد زمین‌های یک و یا دو هکتاری در قطعات هزار و یا دو هزار متر به فروش می رسند تا آنها بتوانند سود خود را با فروش رساندن زمین به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه کشاورز برای گذراندن امرار و معاش خود نیاز به قیمت منصفانه محصولات دارد، افزود: یک عده از افرادی که در این رابطه تصمیم گیر هستند نباید پشت درهای بسته قیمت محصولات را مشخص کنند و امید است مسؤولان مربوطه منفعت این قشر از جامعه را در نظر بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ