باید خود را برای سربازی در رکاب حضرت مهدی (عج) آماده کنیم

اقتصاد ایران: کاشمر- امام جمعه کاشمر گفت: اشخاص مختلف جهان در ابعاد مختلف و زوایای گوناگون برای شناخت حضرت مهدی تلاش می‌کنند ولی مهم‌ترین آن آماده کردن برای سربازی در رکاب حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد طاهری در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز در جمع نمازگزاران که در امام زاده سید حمزه (ع) برگزار شد، اظهار کرد: کسی که مدعی است مردی الهی خواهد آمد و زاهد ترین و با تقواترین شخصیتی است که از سمت خدا تعیین می‌شود و مأموریت بسیار سنگینی همچون گسترش عدالت در سطح عالم را دارد باید خود را آماده کند تا در رکاب آن حضرت به عنوان سرباز خدمت کند.

امام جمعه کاشمر افزود: حکومت اسلامی قرار است برای اجرای عدالت در سطح جهان که حقیقتاً کار دشواری است مهیا شود و ما می‌خواهیم سرباز چنین فردی باشیم.

وی افزود: باید برای این امر وقت زیادی باید بگذاریم و به معنویت و دانش مان بپردازیم و از طرفی کمک کنیم به تحقق ظهور و غیر از خود سازی، جامعه سازی را نیز مدنظر قرار دهیم.

طاهری عنوان کرد: پرداختن به جامعه و حتی پرداختن به سطح وسیع تمام جوامع اسلامی از برنامه‌هایی است که باید در دوران غیبت انجام شود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه نمی‌توانیم مهدی باور باشیم، ولی مهدی یاور نباشم، نمی توانبم متعهد و معتقد به امام زمان باشیم ولی نسبت به ملت‌های دیگر بی تفاوت باشیم تصریح کرد: در این دوران نمی‌توانیم بگوییم غزه و نیجریه به من چه ارتباطی دارد در صورتی که کل دنیا حتی دنیای مسیحیت به همه احتیاج دارند و باید در سطح خودشان و خودمان به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه وظایف دینی فردی و اجتماعی نیز از برنامه‌های دیگر برای مهیا شدن سرباز بودن برای حضرت مهدی است گفت: حضور ما در نماز جمعه برای این است که به امام زمان اعلام کنیم اینجا میعادگاه عاشقان حضرت مهدی است و هر روز جمعه حضور پیدا می‌کنیم و با حضرت بقیه الله بیعت می‌کنیم برای تحقق ظهور او تلاش کنیم.

طاهری رصد کردن خطرات و موانع ظهور و پیدا کردن راه علاج آن را از دیگر برنامه‌ها برای تحقق ظهور عنوان کرد و افزود: برخی از گناهان به تحقق ظهور ضربه می‌زند و می‌توان نمونه‌ای از آن را مصرف مشروبات و بد حجابی عنوان کرد چون که امام زمان با افراد دنیا پرست و هوا پرست بی تفاوت و سرمست از شراب چگونه می‌تواند بر جهان حکومت کند.

امام جمعه کاشمر تبعیت از نایب امام را از موضوعات دیگر عنوان کرد و گفت: جهان تشیع و حتی کودکان فلسطینی چشمشان به نصرت مقام معظم رهبری است که توجه به اوامر و اطاعت بسیار مهم است.

وی وظیفه هر مسلمان نسبت به امام زمان را مهم برشمرد و گفت: همه هر کاری می‌توانند انجام دهند، ما با گفتمان سازی درباره امام زمان و صحبت کردن در خصوص ابعاد گوناگون مهدویت باید این موضوع را گسترش دهیم.

شهرداری و اوقاف با برگزاری مزایده موجب افزایش واحدهای مسکونی و تجاری شده اند

طاهری ضمن تشکر از نماینده محترم مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی که رؤسای سه کمیسیون را به منطقه دعوت و با تمرکز بر روی جاده اصلی سه راهی شادمهر تا انابد و بردسکن به سبزوار برنامه ریزی کردند گفت: به نیابت از مردم این دیار این حقیر نیز در مورد قطعی برق چاه‌های کشاورزی و کاهش یک سوم تولید مواردی را عنوان کردم که امیدواریم دولت و مجلس نسبت به محصول کشاورزی مردم توجه جدی تری داشته باشند و همچنان که گندم از مردم خریداری می‌شود کشمش را هم خریداری کنند.

امام جمعه کاشمر در ادامه با اشاره به اینکه علی رغم اینکه چند ماهی است از وقوع زلزله در این منطقه می‌گذرد پرداخت وام به زلزله زدگان انجام نشده است گفت: یکی دیگر از مسائلی که مردم با آن درگیر هستند بالا بودن اجاره مغازه و خانه هاست که این امر مردم را رنج می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این گرانی اجاره بها با کمک مردم و مسؤولان همین منطقه قابل حل است گفت: وقتی مردم گرفتارند، مسؤولان گره گشایی کنند و پرداختن به این مساله بدین معنی نیست که در مسیر حرکت به سمت قله‌ها متوقف هستیم بلکه این ملت به سمت قله‌ای که هدف قرار داده رو به حرکت است اما با موانع و مسائل متعددی مواجه است و یکی از آن مساله گرفتاری خانواده‌ها برای مسکن است که نباید بی تفاوت باشیم.

طاهری بیان کرد: با هر معیاری که بخواهیم متناسب با حقوق افراد کرایه‌های منازل را محاسبه کنیم، بسیاری از مردم نمی‌تواند اجاره پرداخت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ