وصعیت تردد کامیون‌ها در سیراف موجب نارضایتی مردم است

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه سیراف با بیان اینکه تردد کامیون و ماشین‌های سنگین و بونکرهای سوخت در شهر باعث نگرانی مردم شده است گفت:خواستار پیگیری مطالبه‌ مردمی در این راستا و رفع نگرانی اهالی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سیراف اظهار داشت: اقتصاد ایران در شرایط کنونی با چالش‌های جدی مواجه است که ناشی از تحریم‌ها و ناترازی‌های داخلی است.

امام جمعه بخش سیراف افزود: یکی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دولت حل مشکل اقتصادی است و فرمودید اولویت امروز جامعه حل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان درس‌های پیامبر اعظم (ص) در راهبری جامعه گفت: وجود نورانی پیامبر صلّی الله علیه و آله، بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امروز هم می‌تواند باشد؛ چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است و لذا آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ی مسلمان‌ها است و همین محوریت، یکی از موجبات انس دل‌های مسلمین و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

وی گفت: بزرگترین تبلیغ برای اسلام، شاید همین باشد که ما چهره‌ی پیامبر اسلام را برای بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم و بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روش‌های و شیوه‌های فرهنگی و هنری پیچیده‌ی خود، چهره‌ی آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بی‌خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوه‌های گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمی و فرهنگی و هنری و تبلیغی بکنند.

امام جمعه بخش سیراف گفت: این‌ها کارهای لازمی است… نه فقط هم کتاب بنویسیم، بلکه باید کار هنری و تبلیغی را با شیوه‌های جدید و با استفاده از روش‌های موجود شروع کنیم و نه فقط در جمهوری اسلامی، بلکه در همه جهان اسلام، آن را انجام دهیم.

وی افزود: اگر روز نهم ربیع‌الاول را از منظر مبانی قرآنی، روایی و فطری بنگریم، معلوم می‌شود که این روز، عید امامت و ولایت و مهدویت، غدیر دوم، و در امتداد غدیر نبوی است.

وی تصریح کرد: اگر روز غدیر خم از منظر قرآن روز اکمال و اتمام است، روز نهم ربیع الاول نیز روز اکمال و اتمام امامت امامان دوازده‌گانه (علیهم‌السلام) است.

امام جمعه بخش سیراف بیان کرد: عید نهم ربیع الاول، عید آغاز امامت امام موعود (عج) و زیباترین طراحی و مهندسی فرهنگی برای مذهب و مکتب تشیع است؛ چراکه شیعه پس از دو ماه و اندی حزن مقدس، با جشن و سرور آغاز امامت حیّ و حاضر منقلب می‌شود، یعنی «یفرحون لفرحنا» پس از دو ماه «یحزنون لحزننا».

حجت الاسلام عاشوری بیان کرد: تردد کامیون و ماشین‌های سنگین و بونکرهای سوخت در شهر باعث ناراحتی و نگرانی مردم شده است آسایس و رضایت مندی مردم خط قرمز ما است.

امام جمعه بخش سیراف بیان کرد: مردم و مقامات محلی از بی نظمی در چگونگی استقرار ماشین‌های سنگین با هر عنوان و سلیقه‌ای در نقاط پراکنده سطح شهر و محدوده‌ی تردد وسائط نقلیه عمومی شهروندان گلایه مند هستند، بخصوص اینکه در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس قرار داریم و این پدیده به ظرفیت محدود شهر از ابعاد توقفگاه‌های نامتعارف ماشین‌های سنگین که از مناظر مختلف هم خطر آفرین، ایجاد مزاحمت در رفت و آمد عمومی، بهم ریخت چشم انداز شهری و همچنین ایجاد آلودگی مضاعف، آسیب و عوارض زیرساخت‌ها و امکان بروز سو تفاهم و درگیری را افزایش می‌دهد.

وی گفت: صریحاً و قاطعانه خواستار پیگیری مطالبه‌ی مردمی در این راستا و رفع نگرانی اهالی هستیم.

وی بیان کرد: لذا استدعا داریم در حومه و خارج شهر سیراف متولیان امر نسبت به تعبیه پارکینگ‌ها و توقف گاه‌های مناسب و ساماندهی نحوه استقرار ماشین‌های سنگین تا قبل از پایان شهریور همکاری لازم را مبذول دارند.‌

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ